SaabCentral Forums banner

Czyszczenie przełącznika zapłonu (ISM) 12801010

246K views 98 replies 47 participants last post by  aerojon  
#1 · (Edited by Moderator)
Wiele z tych ISM, które wyrzucają kody, najprawdopodobniej można uratować.

Najpierw odłącz ujemny zacisk akumulatora, a następnie wyjmij moduł, co można zrobić w kilka minut, zdejmując lewą stronę (i poprawiając, jeśli to pierwszy raz) osłony konsoli (jeden T25 po każdej stronie, pod osłoną śruby). Następnie zwolnij ISM, wciskając stalowe zakładki. Wciśnij przełącznik lekko w plastikowy kanał, aby gumowata substancja nie została uszkodzona. Zwolnij złącza.

Następnie zdobądź dwie czerwone rurki z większością smarów i środków czyszczących w sprayu. Małym śrubokrętem delikatnie podważ osłonę, aby zwolnić zakładki i wsuń rurkę z rozpylaczem wzdłuż każdej długiej strony, aby je utrzymać w zwolnionej pozycji. Następnie usuń krótkie boki.

Ostrożnie wyczyść obszary styku wacikiem i środkiem czyszczącym, wypoleruj i lekko zgnij trzy punkty styku, wyczyść wszelkie obszary z widoczną kawą, napojami gazowanymi, zbroją itp., klejem, a następnie zatrzaśnij z powrotem. Naprawdę trudno byłoby to zepsuć. Miejmy nadzieję, że wszystkie kody generowane przez ISM znikną.
 
#2 · (Edited)
Właśnie skończyłem czyszczenie ISM i ponowne składanie wszystkiego. A najlepsze jest to, że samochód odpala ;ol;. Przez jakiś czas nie będę wiedział, czy to wyeliminuje błędy związane z usterką kolumny kierownicy. Jest to o wiele łatwiejsze do zrobienia, niż się wydaje. Postępowałem zgodnie z tymi instrukcjami:

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=204339

i rozebrałem znacznie więcej niż było to konieczne IMHO. Oto kilka zdjęć dla każdego, kto podejmie się tego zadania. Mam nadzieję, że ułatwi to sprawę

Oto konsola z usuniętymi przednimi bokami

Strona kierowcy
Image


Strona pasażera
Image


Oddziel to połączenie elektryczne i odsuń obie połówki

Image


Oto zainstalowany przełącznik, po każdej stronie znajdują się dwa nierdzewne zaczepy do zwolnienia,

Image


Image


Image


Wyjmij wiązkę przewodów z przełącznika i wyjmij ją. Rozdzielenie przełącznika wymaga trochę pracy, ale biały plastik jest dość elastyczny. Skończyłem używając kilku małych śrubokrętów i cienkiego rozpieracza do ciasta, którego używam do prac blacharskich, aby rozdzielić połówki. Tak wygląda wnętrze:

Image


Image


Wyczyść trzy zestawy styków i delikatnie je wygiąłem do góry, aby upewnić się, że dobrze się stykają. Nie stwierdziłem żadnych śladów rozlania czegokolwiek wewnątrz przełącznika.

Teraz po prostu trzymam kciuki

Jim
 
#43 ·
Właśnie to wypróbowałem - wyczyściłem zaciski itp. - wszystko podłączyłem z powrotem - ale zanim wszystko złożyłem, pomyślałem, że spróbuję. TERAZ samochód mówi, że KLUCZ NIE ROZPOZNANY lub coś w tym stylu... klucz również nie uruchamia samochodu... Myśli???

Właśnie skończyłem wyjmować ISM, czyścić i wszystko składać z powrotem. A najlepsze jest to, że samochód odpala ;ol;. Nie będę wiedział przez jakiś czas, czy to wyeliminuje błędy związane z usterką kolumny kierownicy. To o wiele łatwiejsze do zrobienia, niż się wydaje. Postępowałem zgodnie z tymi instrukcjami;

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=204339

i rozebrałem znacznie więcej niż było to konieczne, moim zdaniem. Oto kilka zdjęć dla każdego, kto podejmuje się tego zadania. Mam nadzieję, że ułatwi Ci to sprawę

Oto konsola z usuniętymi przednimi bokami

Strona kierowcy
Image


Strona pasażera
Image


Oddziel to połączenie elektryczne i usuń obie połówki z drogi

Image


Oto zainstalowany przełącznik, po każdej stronie znajdują się dwa nierdzewne zaczepy do zwolnienia,

Image


Image


Image


Wyjmij wiązkę z przełącznika i wyjmij ją. Rozdzielenie przełącznika wymaga trochę pracy, ale białe tworzywo sztuczne jest dość elastyczne. Skończyłem używając kilku małych śrubokrętów i cienkiego rozpieracza do ciasta, którego używam do prac blacharskich, aby rozdzielić połówki. Tak wygląda wnętrze:

Image


Image


Wyczyść trzy zestawy styków i delikatnie je wygiąłem do góry, aby upewnić się, że dobrze się stykają. Nie stwierdziłem żadnych śladów rozlania czegokolwiek wewnątrz przełącznika.

Teraz po prostu trzymam kciuki

Jim
 
#6 ·
Czy elektroniczny spray do kurzu byłby zły dla ISM??? Mój ism doprowadza mnie do szału. Otrzymuję wiele błędów. Klucz nie został zaakceptowany i usterka blokady kierownicy. Czy to oznacza, że oba się psują? Dealer powiedział mi, że kawa została rozlana w ISM przez pierwszego właściciela i że ją wyczyścili, ale problemy pojawiają się tylko od czasu do czasu. Jeśli jest źle, to źle. Nie rozumiem, jak problemy znikają, a potem się pojawiają.
 
#7 ·
Jedynym sposobem, aby mieć pewność, jest otwarcie go i wyczyszczenie złotych styków, jak na zdjęciach powyżej. Gumka do ołówka na złotych paskach i lekkie potarcie papierem ściernym styków powinno wystarczyć.
 
#8 ·
Usunąłem swój ism i całą konsolę środkową. Wziąłem konsolę do domu, żeby ją umyć, ponieważ miała kawę i jedzenie utkwione w miejscach, do których nie mogłem się dostać ani wyczyścić, gdy była podłączona do samochodu. Jeździłem nim, a następnie przystąpiłem do czyszczenia całego brudu i rzeczy z ism. Rozebrałem go i opłukałem górną połowę w gorącej wodzie, a dolną połowę wyczyściłem patyczkami do uszu z alkoholem. Spryskałem go również ultra pyłem, aby upewnić się, że jest suchy. Włożyłem go do samochodu, podłączyłem akumulator i otrzymałem komunikat „klucz nie zaakceptowany”. Rozebrałem go ponownie, ponownie wyczyściłem i włożyłem z powrotem do samochodu. Tym razem brak komunikatu, a światła nie zapalają się po wyjęciu kluczyka. Przycisk i sprężyna w ism działają, ale samochód nie odczytuje ism. Również dioda LED alarmu nie wyłącza alarmu po włożeniu kluczyka ani nie miga po włożeniu kluczyka. Co zrobiłem z moim samochodem i czy będę mógł go naprawić bez wizyty u dealera?:cry:
 
#80 ·
Usunąłem swój ism i całą konsolę środkową. Zabrałem konsolę do domu, żeby ją umyć, ponieważ miała kawę i jedzenie w miejscach, do których nie mogłem się dostać ani ich wyczyścić, gdy była podłączona do samochodu. Jeździłem nim, a następnie przystąpiłem do czyszczenia całego brudu i rzeczy z ism. Rozebrałem go i spłukałem górną połowę w gorącej wodzie, a dolną połowę wyczyściłem patyczkami kosmetycznymi z alkoholem. Spryskałem go również ultra dusterem, aby upewnić się, że jest suchy. Włożyłem go do samochodu, podłączyłem akumulator i dostałem komunikat kluczyk nie zaakceptowany. Rozebrałem go ponownie, ponownie wyczyściłem i włożyłem do samochodu. Tym razem brak komunikatu i światła nie zapalają się po wyjęciu kluczyka. Przycisk i sprężyna w ism działają, ale samochód nie odczytuje ism. Również dioda LED alarmu nie wyłącza alarmu po włożeniu kluczyka ani nie miga po włożeniu kluczyka. Co zrobiłem z moim samochodem i czy będę mógł go naprawić bez wizyty u dealera?:cry:
Co ostatecznie zrobiłeś, żeby to zadziałało?
 
#14 · (Edited)
Klucz nieakceptowany - Skontaktuj się z dealerem SAAB

Coraz częściej pojawiał się błąd blokady kierownicy w moim 9-3 Arc z 2003 roku. Jechał dobrze, ale nie mogłem zobaczyć ani uzyskać dostępu do innych informacji SID nawet po wyczyszczeniu błędu. W zasadzie wciąż tam był. Spróbowałem procedury czyszczenia ISM i wszystko wydawało się dobrze. Znalazłem dobre nagromadzenie brudu na jednym z kontaktów. Wyczyściłem je wszystkie gumką i odrobiną alkoholu do nacierania/patyczkiem do uszu. Po ponownej instalacji klawisz naciska się dobrze, ale nie obraca się w gnieździe. Po kilku sekundach otrzymuję błąd Klucz nieakceptowany na SID. Próbowałem odłączyć akumulator, aby zresetować, ale bez zmian. Próbowałem również postu o ponownej synchronizacji klucza, ale również to nie pomogło. Ten sam efekt z obu kluczy, a piloty nadal działają, aby zamykać/otwierać drzwi itp. Myślę, że następnym krokiem jest wymiana ISM, a po nim CIM. Wszelka pomoc, która może zostać zaoferowana, byłaby bardzo mile widziana. Dzięki.


przy okazji, pomocna wskazówka do dodania do demontażu ISM to użycie małych prostokątnych otworów na czarnej podstawie. Włóż mały śrubokręt przez otwory, aby podważyć białą osłonę w każdym miejscu zakładki. Wykonaj tę pracę w ciepłym miejscu, aby poprawić elastyczność osłony.;ol;

Ponadto nie mogłem wyjąć mojego za przewodem, ale usunięcie 2 śrub bocznych konsoli pozwoliło mi podnieść konsolę na tyle wysoko, aby przejść za przewodem.;ol;

Właśnie zainstalowałem oryginalny wyłącznik zapłonu SAAB (124 dolary z thesaabsite) i rozwiązał wszystkie moje problemy. Czyszczenie nie zadziałało w moim przypadku i faktycznie sprawiło, że samochód był całkowicie niefunkcjonalny. Nie mogłem nawet zamknąć okien ani szyberdachu. Pamiętaj o tym, jeśli potrzebujesz swojego samochodu.
 
#16 ·
Właśnie wymieniłem swój u dealera. Powiedział, że te części są już dostępne. $400. Gdybym wiedział, że to takie proste, wymieniłbym je sam...
Jakie masz roczniki samochodów? Twoje informacje nie pokazują 2003 lub nowszych, o czym jest ten post.
 
#21 ·
Tak, jest dokładnie tak, jak mówi Aerojon i tak, mój klucz również działał do zamykania/otwierania drzwi, więc myślę, że jesteś na właściwej drodze ze swoim problemem. Żeby się upewnić, postępowałem zgodnie z innymi instrukcjami dotyczącymi synchronizacji klucza i klucz zadziałał od razu, a nowy przełącznik jeszcze mnie nie zawiódł. Moje sporadyczne problemy z 'awarią blokady kierownicy' również zniknęły.
 
#22 ·
Zainstalowałem mój nowy ISM i na początku nie działał i byłem przerażony. Okazało się, że nie podłączyłem kabla do ISM prawidłowo. Po zrobieniu tego, nadal najpierw nie działał, ale potem kluczyk w końcu przekręcił się po około 30 sekundach. Gdzieś czytałem, że synchronizacja zajmuje około tyle czasu. W końcu mój ISM działa i wszystkie komunikaty o błędach zniknęły. Znowu jestem szczęśliwym kierowcą SAAB-a. :)

Moja jedyna obawa. Z moim nowym ISM, nie klika, gdy wkładam kluczyk. W moim starym ISM klikał, gdy wkładałem kluczyk, co było rodzajem potwierdzenia. Ale ten nowy jest cichy. Dlaczego?

Dzięki za całą pomoc i wgląd. Nie dałbym rady bez tego wątku.
 
#25 ·
Awaria blokady kierownicy

Miałem moduł wymieniony około 4 lub 5 miesięcy temu. Kosztowało to około 450 dolarów w CT. Miesiąc temu miałem słabą baterię, wymieniłem ją. Dziś rano pojawił się komunikat "Awaria blokady kierownicy", nie mogłem wyjąć kluczyka i nie chciał zapalić. Odłączyłem zacisk ujemny akumulatora. Ponownie podłączyłem. SID poinformował mnie, że mój kluczyk jest "nieużyteczny" lub coś w tym stylu i że mam "skontaktować się z dealerem". Użyłem drugiego zapasowego kluczyka i samochód zapalił. Później spróbowałem oryginalnego kluczyka i zadziałał. Samochód znajdował się w ciepłym i wilgotnym miejscu, gdy wystąpiła ta usterka. Oddam go do serwisu i mam nadzieję, że nie będzie trzeba go ponownie wymieniać.
 
#26 ·
Świetny wpis, dziękuję.

Zatem poszedłem dalej i wymieniłem moduł przełącznika, ale wydaje się, że mam ten sam problem. Nadal mogę włączyć radio bez włączania samochodu lub wkładania kluczyka. Czy to normalne? Powodem, dla którego pytam, jest to, że coś rozładowuje moją baterię. Dostawałem szalone kody błędów i mam nadzieję, że znikną one z nowym przełącznikiem.
 
#29 ·
Więc poszedłem i wymieniłem moduł przełącznika, ale wydaje się, że mam ten sam problem. Nadal mogę włączyć radio bez włączania samochodu lub wkładania kluczyka. Czy to normalne? Powodem, dla którego pytam, jest to, że coś rozładowuje moją baterię. Dostawałem szalone kody błędów i mam nadzieję, że znikną one z nowym przełącznikiem.
Tak, całkowicie normalne, nawet moje radio z '08 włącza się bez kluczyka. Spróbuj odłączyć wzmacniacz na kilka dni, słyszałem, że jeśli ma wewnętrzną usterkę, rozładowuje akumulator. Z tego, co rozumiem, było to powszechne w modelach '03-'04.
 
#27 ·
Dziękuję za wpis!! Wymieniłem dziś mój moduł i wszystko działało dobrze. Mam nadzieję, że kody znikną. Teraz moje kolejne pytanie, ponieważ miałem nadzieję, że mój akumulator rozładowywał się również z tego powodu. Zostawiam samochód zaparkowany na jeden dzień i akumulator się rozładowuje, muszę uruchomić pojazd za pomocą kabli rozruchowych. Zauważyłem, że moje radio może być włączone nawet bez kluczyka w stacyjce. Czy to normalne??? Jakieś pomysły, co może powodować, że radio działa bez kluczyka. Fajny bajer, ale niezbyt fajny, gdy rano nie można uruchomić samochodu.
 
#28 ·
Problemy z zapłonem

Więc zrobiłem dwie rzeczy, które jak dotąd wydają się działać.

1. Zresetowałem komputer za pomocą tech 2 w zarejestrowanym serwisie Saab. Technik powiedział mi, że czasami tak się dzieje, gdy bateria jest wymieniana przez osobę z zewnątrz, a komputer nie jest resetowany.

2. Zostawiam otwarte okna w nocy w moim garażu, gdy samochód jest zaparkowany, aby w środku nie było tak gorąco ani wilgotno.

Wygląda na to, że twój problem to jakiś komputerowy gremlin!
 
#31 ·
Zrobiłem więc dwie rzeczy, które jak dotąd wydają się działać.

1. Kazałem zresetować komputer za pomocą Tech 2 przez zarejestrowany serwis Saab. Technik powiedział mi, że czasami tak się dzieje, gdy bateria jest wymieniana przez osobę z zewnątrz, a komputer nie jest resetowany.

2. Zostawiam otwarte okna w nocy w moim garażu, gdy samochód jest zaparkowany, aby w środku nie było tak gorąco i wilgotno.

Wygląda na to, że twój problem to jakiś komputerowy gremlin!
Jak samochód miałby się nagrzać i zawilgotnieć w środku, jeśli jest w twoim garażu z zamkniętymi oknami. Wilgoć pochodzi z powietrza zewnętrznego, a nie z wnętrza zamkniętego samochodu. I w środku też by się nie nagrzał, jest w garażu, a nie na słońcu. I który komputer kazałeś zresetować, samochód ma ich dużo. Czy wiesz, który moduł lub moduły zresetował ten technik Saaba? Prawdopodobnie wyczyścił jakieś DTC, szkoda, że ​​nie powiedział ci, jakie one były. Zawsze dobrze jest przejrzeć kody usterek, zanim po prostu je zaślepisz.