SaabCentral Forums banner

Waar is die knop voor op de sleutelhanger?

35K views 22 replies 12 participants last post by  cjhutch  
#1 ·
Ik heb geen 9-3ss, maar het is me opgevallen dat de sleutel de functies vergrendelen, ontgrendelen, kofferbak en een knop met een witte lijn heeft. Wat doet die knop? Ik ben al een tijdje nieuwsgierig en vraag het eindelijk, haha. Ik ben een nerd.:cheesy: Bedankt.

#3 ·
JMarkert said:
Also, I think if you press and hold any of the buttons, the car alarm will go off.
Ja, ik denk dat als je een van de knoppen ingedrukt houdt, het autoalarm afgaat. Ja, mijn 9-5 doet dat ook. Het is eigenlijk een beetje irritant dat het zo lang duurt om de paniek te veroorzaken. Nou ja. Dat is wel een coole functie met de 'follow me home'-verlichting. Ik heb altijd gedacht dat autofabrikanten zouden moeten samenwerken met Homelink en een garagedeursignaal in hun sleutelhangers zouden moeten toevoegen. Er zijn talloze keren geweest dat ik dit nuttig zou hebben gevonden. Misschien moet ik Saab schrijven en ze daarmee aan de slag laten gaan. Het zou hun bedrijfsreddende innovatie kunnen zijn. :cool: Niet.

#4 ·
Eigenlijk aangeduid als "Halo Lighting"... "Follow me home" is anders, het wordt geactiveerd door aan de richtingaanwijzer te trekken.

Om deze functie te activeren:
1. Nadat de motor is uitgeschakeld, de
afstandsbediening verwijderen.
2. De bestuurdersdeur openen.
3. De bedieningshendel helemaal naar
het stuurwiel trekken.
De dimlichten en achteruitrijlichten
gaan aan en blijven aan gedurende
30 seconden wanneer de deur gesloten is.

Tijdsduur en voor- of achterlichten kunnen daadwerkelijk via Tech II worden geselecteerd.

#5 ·
JonV said:
Ze worden eigenlijk "Halo Lighting" genoemd..."Follow me home" is anders, het wordt geactiveerd door aan de signaalhendel te trekken.

Om deze functie te activeren:
1. Verwijder na het uitschakelen van de motor de
afstandsbediening.
2. Open de bestuurdersdeur.
3. Trek de bedieningshendel helemaal naar
het stuurwiel.

Tijdsduur en voor- of achterlichten kunnen daadwerkelijk via Tech II worden geselecteerd
eigenaren handleidingen.... het zijn prachtige dingen!!!! ;)

#7 ·
raquettelaker2 said:
Sorry, ik heb geen 9-3ss en had geen zin om GM Owner Central te misleiden om de handleiding te downloaden.
Doe rustig aan vriend... ik ben geen eikel.... ik heb vandaag hetzelfde gelezen in mijn handleiding! Ik hoopte alleen maar de aandacht te vestigen op de noodzaak om de handleiding te lezen, het was geen aanval... Het spijt me als je het zo hebt opgevat...

die verdomde Saabs hebben allerlei dingen en het lezen van de handleiding lijkt wel belangrijk...

Weet je dat je koplampsproeiers niet worden geactiveerd bij snelheden boven de 200 km/u? ;)

#11 ·
^^goede giechels...

Kanttekening: vaak worden dingen hier verkeerd geĂŻnterpreteerd... kortheid wordt soms als onbeleefdheid beschouwd, soms wordt wat door de auteur als humor bedoeld is, niet zo gelezen door de OP of anderen...

en Sarcasme... sommigen zien het niet, sommigen vinden het grappig en het irriteert andere mensen.

Ga nu gewoon de handleiding lezen en val ons niet meer lastig.....

JK;)

#12 ·
Ik heb het niet als een aanval opgevat en wilde ook niet reageren op een manier die de indruk zou kunnen wekken dat ik dat wel deed. Wat betreft die 200 km/u, heb je ooit je arm uit het raam gestoken terwijl je met een bepaalde snelheid reed? De windkracht is behoorlijk indrukwekkend, zelfs bij 100 km/u, laat staan bij 200. De 9-5 heeft dat de sproeiers uit de bumper springen, en ik neem aan dat de kleine bumperafdekkingen in zeilen zouden veranderen en zouden scheuren en de sproeiers eruit zouden trekken. Plus, de hogedrukkracht van het sproeiwater dat eruit komt, zou gewoon teniet worden gedaan door de wind, dus ze zouden vrij nutteloos zijn. Je zou gewoon sproeistrepen langs de zijkanten van je auto krijgen.

#13 ·
raquettelaker2 said:
The 9-5 has the washers pop out of the bumper, and I assume that the little bumper covers would turn into sails and rip and the jets out.
OK, so we're deeply into the esoteric, but only some years of the SS have pop up washers. My 04 has just jets sitting out on the bumper. I wonder if these work at speed? I don't remember my owners manual commenting on operations above 125 anyhow (I'm guessing the US manuals are mute on anything that might happen at these speeds).

#14 ·
JMarkert said:
OK, dus we zitten diep in het esoterische, maar slechts enkele jaren van de SS hebben pop-up wassers. Mijn 04 heeft gewoon sproeiers die op de bumper zitten. Ik vraag me af of deze werken op snelheid? Ik herinner me niet dat mijn handleiding iets zei over operaties boven de 125 (ik gok dat de Amerikaanse handleidingen stil zijn over alles wat er bij deze snelheden zou kunnen gebeuren).
Ik ben er zeker van dat dezelfde regels gelden voor de niet-pop-up wassers. De windkracht zou alle vloeistof die eruit komt, verspreiden, waardoor ze nutteloos worden.

#17 ·
wtfwill said:
Ik ben zo blij dat ik een '03 heb om een paar redenen... een daarvan is dat ik pop-up washers heb, geen lelijke "wortels" :p

Ook heb ik de arc-naamplaat in mijn dorpels... Ik denk dat dit kort na het lanceringsjaar is verwijderd.
Ik heb de Vector dorpels besteld bij een dealer in Canada ;)

Ik ben er vrij zeker van dat ik de enige auto in de VS ben met deze...

Jim

#18 ·
Mijn 04 heeft de dorpels, weet niet of iemand ze heeft geĂŻnstalleerd of dat ze af fabriek zijn geleverd. Ik weet het niet, het is een toss-up voor mij, ik hou wel van de looks van de wratten.:cheesy:

wtfwill said:
ik ben zo blij dat ik een '03 heb om een paar redenen.. een daarvan is dat ik pop-up washers heb, geen lelijke "wratten" :p

ook heb ik het arc naamplaatje in mijn dorpels .. ik denk dat dit kort na het lanceringsjaar is verwijderd

#22 ·
Roger And Out said:
Houd de langwerpige knop even ingedrukt. En je krijgt follow me home met koplampen. Houd de langwerpige knop lang ingedrukt. En je krijgt vierweg-knipperlichten en geluid van de claxon. Om autokapers weg te jagen.
We hebben dit net doorgemaakt, dat is geen follow me home-verlichting als je die knop ingedrukt houdt, je krijgt stadslichten en achterlichten, het wordt Halo Lighting genoemd. Follow me Home/Courtesy Lighting wordt bediend door de signaalstengel.....zo staat het in de handleiding:

1 Nadat u de motor hebt uitgeschakeld, verwijdert u de
afstandsbediening.
2 Open de bestuurdersdeur.
3 Trek de bedieningsstengel helemaal naar
het stuurwiel.

(De tijdsduur en de voor- of achterlichten kunnen daadwerkelijk via Tech II worden geselecteerd)

Het wordt in de handleiding aangeduid als "Courtesy Lighting" en in de Tech II-aanwijzingen als "Follow Me Home".

En ja, het is ook de paniekalarmknop.