SaabCentral Forums banner

Czego wszyscy używają dzisiaj do oleju?

1.5K views 21 replies 12 participants last post by  Bob12312357  
#1 ·
Dexos 0W-40 jest dzisiaj dość trudny do znalezienia. Czego wszyscy używają teraz, gdy Mobil 1 0W-40 nie jest już zatwierdzony przez Dexos?
 
#6 ·
Lista wszystkich olejów z certyfikatem Dexos 2 poniżej:

Możesz zobaczyć, że baner z certyfikatem Dexos 2 został zastąpiony przez DexosD (silniki Diesla) i DexosR (benzyna). Tylko jeden olej z certyfikatem DexosR:

DexosR jest wymieniony jako kompatybilny wstecznie z olejami Dexos1 gen 3, które można znaleźć poniżej:

FWIW Używam Castrol edge 5W30 (certyfikat Dexos1 gen3). Zachowuje wszystkie inne certyfikaty, które można znaleźć w oleju Mobil 1 z certyfikatem Dexos 2 (ACEA C3, certyfikat BMW, certyfikat Porsche, certyfikat VW itp. itd.). Castrol edge HIGH MILEAGE NIE zachowuje tych dodatkowych certyfikatów i nie posiada certyfikatu Dexos1 gen 3. Ostatecznie możesz wydać pieniądze na Mobil 1 Supercar, tak jak robią to ludzie z Corvette, ale Castrol edge to moja prosta odpowiedź. Jest łatwo dostępny, a mój drugi samochód również używa 5W-30. Od czasu przejścia, gdy Mobil 1 nie był już certyfikowany Dexos 2, nigdy nie spojrzałem wstecz i prawdopodobnie nigdy nie będę.

Certyfikat Dexos 2 został stworzony dla wygody europejskiej i od dawna jest reliktem przeszłości. Teraz ten sam olej, który spełniał wszystkie inne certyfikaty i posiadał certyfikat Dexos 2, nadal je spełnia, z wyjątkiem tego, że posiada certyfikat Dexos 1 gen3. GM zdało sobie sprawę, jak absurdalny był ich system i po prostu konsoliduje certyfikaty dla silników Diesla i benzynowych. Jeśli naprawdę musisz być 'zgodny z książką', zdobądź Mobil 1 Supercar, jak podano powyżej.

Nigdy nie słyszałem, żeby ktoś był niezadowolony z używania Rotella T6....od ciężarówek po motocykle.
 
#8 ·
Posiada również wszystkie sąsiednie certyfikaty dla dexos 2, które wymieniłem powyżej, z wyjątkiem tego, że nie posiada certyfikatu dexos1 gen3 (Mobil 5W-30 tak). Trochę kontrowersyjna opinia, ale w rzeczywistości nie sądzę, żeby to miało znaczenie. Oleje te są zaprojektowane tak, aby wytrzymać 15 000 - 20 000 mil między wymianami, a nikt nie jeździ swoim 9-3 po torze, aby powodować nadmierną temperaturę oleju i ścinanie. Marki po prostu nie certyfikują wszystkiego ze względu na koszty, chyba że rynek dla tego certyfikatu, w tej konkretnej klasie oleju, jest ogromny. Niestety, my jako konsumenci zostajemy w tyle, próbując dowiedzieć się, co naprawdę robi różnicę, a co wynika po prostu z kontrolowania kosztów marketingu.

Prawda jest taka, że gdyby to naprawdę miało znaczenie, te samochody dawno temu spadłyby jak muchy. Żaden warsztat wymiany oleju, w tym dealer GM, nie wlewa oleju z certyfikatem dexos 2 do żadnego samochodu w USA.
 
#21 ·
Używałem kilku, zasadniczo tego, co jest w sprzedaży w danym momencie dla mojego V6. Używałem głównie mieszanek 5W40, ponieważ mam inne samochody, które również używają tego samego oleju. Brak problemów z używaniem któregokolwiek z olejów.

Penzoil euro 5W40 - posiada certyfikaty GM-LL-B-025, BMW, VW/Audi
Supertech euro 5W40, te same certyfikaty co penzoil 5W40
MotoMaster Euro 5W40 - te same certyfikaty co penzoil 5W40
Penzoil euro 5W30 - ten jest certyfikowany dexos2.
 
#22 ·
Poszedłem wczoraj zrobić wymianę oleju i znalazłem starszy pojemnik Castrol Edge High mileage (po lewej stronie). Widać, że wcześniej miał certyfikat Dexos1 gen3 i już go nie ma. Włożę go do mojego drugiego samochodu, ale wtedy kupiłem go z przyzwyczajenia, nie patrząc.