SaabCentral Forums banner

U2105 code en geen start

7.8K views 10 replies 5 participants last post by  Ginestdk  
#1 ·
2006 2.8t handgeschakeld.

Dus ik heb dit probleem dat hij niet start al een tijdje, geloof niet dat het ABS is, ik heb 2 andere ABS-modules geprobeerd en het is hetzelfde, ik heb ook de ABS-connector opnieuw bedraad dus de connector is in orde. Geen OBD-verbinding maar scantool kan communiceren met alle modules, kreeg U2105 code, als ik de ECU reset door zekering #2 in de UEC eruit te trekken en terug te plaatsen, start de auto meteen, maar hij start niet bij de volgende start, als ik de scantool gebruik om U2105 code te wissen, start de auto meteen maar start niet opnieuw na het uitschakelen, U2105 komt weer terug. +15 naar ECU (pin3) gecontroleerd, 12V gekregen, ABS p-bus naar ECU lijkt in orde, geen draad is gebroken, dus ik denk dat de ECU kapot is.

Ik heb een gebruikte ECU met hetzelfde onderdeelnummer als die in de auto, dus wat is er nodig om de ECU te vervangen? Moet ik de ECU klonen of hem gewoon toevoegen/trouwen aan de auto? Ik heb geen Tech2 maar zou Tech2win werken? Welke kabel heb ik nodig? Ik heb OBDLink SX maar ik heb gelezen dat het niet werkt voor ME9, wil op dit moment echt geen Chinese Tech2 kloon kopen.

#2 ·
Ik denk niet dat er software is om de ME9 ecu te klonen. Je zou hem met tech2win moeten kunnen trouwen, maar ik ben niet zeker van de procedure. Ik denk dat 2006 een jaar software is, dus als het reserveonderdeel dat je hebt van '06 is, komt het goed. Wat de code zelf betreft, het kan ook de UEC, AHL, TCM zijn als het een automaat is, of zelfs de ICM. Ze staan allemaal op de P-Bus en de ABS, dus een interne storing in een van beide kan de bus uitschakelen en de code voor geen communicatie veroorzaken.

#3 ·
Ik denk niet dat er software is om de ME9 ecu te klonen. Je zou hem met Tech2win moeten kunnen trouwen, maar ik ben niet zeker van de procedure. Ik denk dat 2006 één jaar software is, dus als het reserveonderdeel dat je hebt van een 06 is, komt het goed. Wat de code zelf betreft, het kan ook de UEC, AHL, TCM zijn als het een automaat is, of zelfs de ICM. Ze zitten allemaal op de P-Bus en de ABS, dus een interne storing in een van hen kan de bus uitschakelen en de code 'geen communicatie' veroorzaken.
De reserve EUC is van een 2007 Aero geloof ik, maar het onderdeelnummer komt overeen met de mijne, de U2105 code bestaat alleen in de ABS module, geen code op de andere modules. Het is handgeschakeld dus geen TCM. Bij het meten van pin 1&13, 2&14 op de ABS module is er continuĂŻteit met de connector verwijderd, met de ABS connector verwijderd, gejumperde connector pin 1&13, 2&14, start de auto nog steeds niet dus ik denk dat de ABS module is uitgesloten. De scantool kan geen verbinding maken via OBD protocollen maar kan wel direct verbinding maken met alle modules inclusief ABS module via OBD poort, raar.

#4 ·
Ik zou een ander ICM/radio display kunnen proberen. Het is de gateway voor de P-Bus. Ik had een 06 4 cilinder die erg leek op deze problemen en ik probeerde verschillende ABS en UEC voordat ik de ICM probeerde, wat het probleem oploste. Je kunt gewoon een ICM inpluggen en gebruiken. Het is de besturingsmodule voor de ABS op de P-Bus. Het zou getrouwd moeten zijn, maar zal werken zonder getrouwd te zijn. Ik zou kunnen proberen die tech2win aan de praat te krijgen om te zien of je de verschillende besturingsmodules kunt pingen en kijken of er een vreemde communicatie is.

#6 ·
2006 2.8t manual.

Dus ik heb dit probleem al een tijdje, geen startprobleem, geloof niet dat het ABS is, ik heb 2 andere ABS-modules geprobeerd en het is hetzelfde, ik heb ook de ABS-connector opnieuw bedraad, dus de connector is in orde. Geen OBD-verbinding maar scantool kan communiceren met alle modules, kreeg U2105-code, als ik de ECU reset door zekering #2 in de UEC eruit te trekken en terug te plaatsen, start de auto meteen, maar hij start niet bij de volgende start, als ik de scantool gebruik om de U2105-code te wissen, start de auto meteen, maar hij start na het uitschakelen niet opnieuw, U2105 komt weer terug. +15 naar ECU (pin3) gecontroleerd, 12V gekregen, ABS p-bus naar ECU lijkt in orde te zijn, geen draad is gebroken, dus ik denk dat de ECU defect is.

Ik heb een gebruikte ECU met hetzelfde onderdeelnummer als die in de auto, dus wat is er nodig om de ECU te vervangen? Moet ik de ECU klonen of deze gewoon aan de auto toevoegen/trouwen? Ik heb geen Tech2 maar zou Tech2Win werken? Welke kabel heb ik nodig? Ik heb OBDLink SX maar ik las dat het niet werkt voor ME9, wil op dit moment echt geen Chinese Tech2-kloon kopen.
Waarschijnlijk heb je dit probleem inmiddels opgelost, maar voor het geval iemand op zoek is naar een oplossing voor dit probleem, kan ik deze oplossing aanbieden.

Mijn ECU faalt en geeft verschillende codes. Het zorgt er ook voor dat de tractiecontrole uitgaat, de cruisecontrol wordt uitgeschakeld, de a/c en mijn V6 Aero CV in de noodloopmodus gaan.
Om dit op te lossen, kun je een gebruikte ECU vinden en heb je een TECH2 nodig om de oude unit te scheiden en de gebruikte unit met je SAAB te trouwen.
Er is een andere oplossing. Ik heb een bedrijf in Canada gevonden dat de ECU die je op je SAAB hebt, reviseert en repareert. Haal hem er gewoon af en stuur hem naar hen op. Ze repareren hem in ongeveer één dag en sturen hem terug voor $388 inclusief verzending over land. Ze hebben mijn ABS-computer in 2018 gerepareerd.

Nu stuur ik mijn ECU.

Ik zal een TECH2 moeten kopen omdat ik een nieuw gasklephuis heb om op mijn SAAB te zetten . . . Bonusfunctie met de TECH2 is dat ik de dagrijverlichting kan uitschakelen!

#7 ·
Je hebt dit probleem waarschijnlijk al opgelost, maar voor het geval iemand op zoek is naar een oplossing voor dit probleem, kan ik deze oplossing aanbieden.

Mijn ECU faalt en geeft verschillende codes. Het zorgt er ook voor dat de tractiecontrole wordt uitgeschakeld, de cruise control wordt uitgeschakeld, de airconditioning en mijn V6 Aero CV in de noodloopmodus gaan.
Om dit op te lossen, kun je een gebruikte ECU vinden en heb je een TECH2 nodig om de oude unit te scheiden en de gebruikte unit aan je SAAB te koppelen.
Er is een andere oplossing. Ik heb een bedrijf in Canada gevonden dat de ECU die je op je SAAB hebt, reviseert en repareert. Haal hem er gewoon af en stuur hem naar hen op. Ze repareren hem in ongeveer één dag en sturen hem terug voor $388 inclusief grondverzending. Ze hebben in 2018 mijn ABS-computer gerepareerd.

Nu stuur ik mijn ECU op.

Ik zal een TECH2 moeten kopen, aangezien ik een nieuwe gasklep heb om op mijn SAAB te zetten. . . Bonusfunctie met de TECH2 is dat ik de dagrijverlichting kan uitschakelen!
Bedankt voor de info, dat is precies wat ik heb gedaan, 2 gebruikte ECU's van eBay gehaald en door iemand laten programmeren, één in de auto en een andere als reserve, dus ik hoef me nooit meer zorgen te maken dat de ECU weer kapot gaat.

#10 ·
Laatst startte een vriend zijn auto en na 5 seconden stopte hij en startte niet meer.
tech2 wordt toegevoegd en er verschijnen enkele fouten, waaronder u2105 en cim
koop een sloop switchboard
trouwt met tech2 en de auto start en loopt prima
De tech2 werd opnieuw doorgegeven en er kwam niets uit de CIM of de ECU.

#11 ·
Hallo, mijn naam is Ginés en ik kom uit Spanje. Laatst startte een vriend zijn auto en na 5 seconden stopte hij en startte niet meer.
tech2 wordt toegevoegd en er verschijnen enkele fouten, waaronder u2105 en cim
koop een sloop-schakelbord
trouwt tech2 en de auto start en loopt prima
De tech2 werd opnieuw doorgevoerd en er kwam niets uit de CIM of de ECU.