SaabCentral Forums banner

SCL-verwijdering Stuurkolomvergrendeling

8K views 4 replies 4 participants last post by  NahumCC  
#1 ·
Ik heb onlangs een onjuiste procedure gepost voor het efficiënt slachten van uw favoriete mislukte stuurkolomslot. Hier zijn een paar foto's ter begeleiding van de Catch-22 van
"Stuurkolom moet ontgrendeld zijn om de 5 mm veiligheidsbout te verwijderen." U kunt de stuurkolom niet ontgrendelen omdat deze 'gesloten' is mislukt... als de bus of kabelboom of connectoren kapot zijn, of de kleine DC-motoren gaar zijn, moet u de kraag van de veiligheidsboutbehuizing afsnijden en de doos eraf worstelen.

#2 ·
De grotere DC-motor draait de vergrendelingsnokken uit en keert de draaiing om om de nokken terug te trekken.

De kleine motor drijft de pin naar buiten om de bevestigingsbout (5 mm zeskant) vast te zetten. De motor keert om om de ontgrendelingshendel (hemostaten) terug te zwaaien om de schroefdraad tegen de klok in te laten grijpen. De schroefdraad zal niet aangrijpen tenzij u die kleine motor kunt activeren. (Ik heb een klein afbraamschijfje gebruikt, geen vonken bij het wegsnijden van niet-ijzerhoudende behuizing met 2 diagonale chop-chops.)

#3 ·
Kan de SCL geopend worden zonder iets te breken, zodat deze weer in elkaar gezet kan worden na het vervangen van de motoren? Ik heb onlangs een storing gehad en wil de grotere motor vervangen. Ik heb geen Tech II om een vervangende SCL te programmeren en ik wil ook geen $300+ betalen voor een nieuwe.

#4 ·
Ik heb onlangs een onjuiste procedure gepost voor het efficiënt slachten van uw favoriete mislukte stuurkolomslot. Hier zijn een paar foto's ter begeleiding van de Catch-22 van
"De stuurkolom moet ontgrendeld zijn om de 5 mm veiligheidsbout te verwijderen." U kunt de stuurkolom niet ontgrendelen omdat deze 'gesloten' is mislukt... als de bus of kabelboom of connectoren kapot zijn, of de kleine DC-motoren zijn doorgebrand, moet u de kraag van de veiligheidsboutbehuizing afsnijden en de doos eraf worstelen.
View attachment 283541 View attachment 283542 View attachment 283543 View attachment 283544 View attachment 283545
Bedankt voor het plaatsen van deze foto's! Ik heb mijn SCL tot het punt gebracht dat hij los en wiebelig is en zelfs heen en weer glijdt in de houder, maar ik kan hem er in godsnaam niet uit krijgen. Ik ben niet helemaal duidelijk over waar u aanbeveelt te snijden - in de zijkant van de metalen behuizing zelf?

#5 ·
Dus ik kwam er vandaag achter dat je bij het werken aan de auto van een klant een defecte SCL eruit kunt halen zonder te snijden. Mijn dremel-gereedschap was te groot om daar te komen om alleen de kop van de bout af te snijden.

Je hebt een kleine koevoet nodig (kleiner is beter vanwege de krappe ruimte). Draai de 5 mm inbusschroef aan totdat je niet meer kunt vanwege de blokkeerpen. Steek dan de koevoet in de behuizing van de SCL en onder de lip van de kop van de borgbout (zie mijn foto).

Begin met wrikken en uiteindelijk krijg je de kop vrij van de lip van het montagegat en zal de SCL naar buiten schoppen. De boutkop komt vast te zitten in de rustblokhuls, maar nog een paar keer aan de koevoet trekken nadat je hebt aangepast waar je de SCL-behuizing gebruikt, zal hem eruit halen zonder schade aan de ontvanger op de stuurkolom.

Image

Ik heb dit gedaan met een lokale saaber die ik hielp en ze kozen ervoor om de vervanging niet volledig opnieuw te installeren om geen problemen te hebben wanneer de vervanging die ik heb verkregen faalt. Ik ontdekte dat ik de borgschroef niet hoefde terug te draaien zoals WIS zegt (omdat het ervan uitgaat dat je hem volledig installeert) en ik kon de nieuwe module zonder problemen toevoegen en de auto startte en had geen SCL-fouten met de borgbout van de nieuwe units volledig vastgeschroefd vanaf het moment dat ik hem uit de part out 9-3 verwijderde.