SaabCentral Forums banner
5,481 - 5,499 of 6,575 Posts
Ed:
Verwijder de UEC maxi-zekering 37 en plaats deze op de volgende lege plaats (T).
Steek de fob in de ISM en zet hem AAN. Nu zou je SID-tekst moeten hebben: "Transportzekering verwijderd".
Verwijder de sleutel en vergrendel de auto.
Als je de auto wilt starten, plaats dan maxi-zekering 37 op zijn plaats.
Steek de fob in de ISM en zet hem AAN. Nu zou je SID-tekst checking -> Check OK moeten hebben.

Koop alvast een tech2.
Is dat voor mij? Ik heb een Tech II in mijn bezit. De garage ook. We hebben het deurslotmechanisme en de schakelsets op beide deuren vervangen, de schakelsets geprogrammeerd, etc. Ik heb die fout voor de winter opgegeven. Hij is niet constant, dus er is iets raars aan de hand.

Als er een manier is om met de Tech II te controleren op spanningsverlies, houd ik me aanbevolen.

Ed:
Verwijder UEC maxi zekering 37 en plaats deze op de volgende lege plaats (T).
Plaats de fob in de ISM en zet hem AAN. Nu zou je SID-tekst moeten hebben: "Transportzekering verwijderd"
Verwijder de sleutel en vergrendel de auto.
Als je de auto wilt starten, plaats dan maxi zekering 37 op zijn plaats.
Plaats de fob in de ISM en zet hem AAN. Nu zou je SID-tekst moeten hebben die controleert -> Check OK.
Dat ga ik proberen!

Weet iemand hoe je het "Load-through Hatch" van de achterbank van een 2007 9-3 SS kunt openen/verwijderen? Ik kan me voorstellen dat ik het zou kunnen uitzoeken, maar ik heb al kleine lipjes op andere onderdelen afgebroken voordat ik me van tevoren had geĂŻnformeerd.

Mijn idee is om een geschikte weerstandsbelasting op de batterij te plaatsen die ik uit de auto heb gehaald en te kijken of de batterij in een week of twee leeg raakt. Het lijkt erop dat een weerstand van 620 ohm een kwart watt zou dissiperen en tegelijkertijd 20 mA zou toelaten.

Ik ben er helemaal verlegen over om deze vraag te stellen... maar hier gaat het dan. Ik heb een plek waar we graag kamperen (gratis) op het strand in Florida. Helaas zijn de wetten veranderd sinds we daar voor het laatst kampeerden en is er nu geen overnacht parkeren meer op de verharde parkeerplaats naast de strandpromenade. Dus tenzij je op het strand kunt rijden, is er geen kamperen. Dus hier is de domme vraag - ik weet dat dit geen terreinwagen is... maar... Heeft er al iemand met zijn Saab 9-3 sedan op het strand gereden??

Ik betwijfel of een Saab anders zou zijn dan een andere, ietwat zware sedan. Rijden er andere mensen op het strand? Als niemand dat doet, weet ik niet zeker of ik de eerste zou willen zijn die het probeert. Vast komen te zitten in het zand is niet leuk.

Kun je je tent opzetten en dan de auto naar een plek rijden waar je 's nachts kunt parkeren? Misschien terugfietsen?

Bedankt voor de reactie! Veel mensen rijden op het strand. :) Hoewel ik alleen vrachtwagens en 4x4-voertuigen heb gezien. Ik heb nagedacht over het idee van de fiets, maar ik vraag me gewoon af of iemand positieve zandervaringen heeft met hun 9-3. :)

Je wilt zien wat voor banden ze gebruiken. Als het dikke banden zijn met een groot profiel, dan helpt dat je niet. Het probleem is dat je met gewone personenautobanden, zoals op je Saab, kunt wegzakken in plaats van op het zand te drijven. En zonder groot profiel kun je niet blijven rijden.

Je zou de mensen die op het strand rijden kunnen vragen wat ze ervan zouden vinden als je auto daar komt. (Als ze zeggen: "Natuurlijk, ga je gang!" en op een gemene manier giechelen, zijn ze misschien niet te vertrouwen.)

Zeker, allerlei auto's reden jaren en jaren geleden op sommige stranden in Ontario, dus sommige locaties op sommige stranden zijn prima om op te rijden (nou ja, behalve het zand dat overal komt). Maar je moet voorzichtig zijn, want ik ben er zeker van dat er plaatsen zijn waar je niet zou moeten rijden.

Hallo iedereen.
1. Wie heeft het OE Saab 9-3 NG luchtfilter gemaakt? Ik heb een paar threads doorzocht en kan geen precies antwoord vinden. De meeste antwoorden wijzen op Mann, maar was het echt Mann?
2. Als je naar het Mann-filter kijkt, waar wordt de metalen gaasplaat voor gebruikt? Blokkeert het niet op de een of andere manier de luchtstroom? Heeft dit invloed op de prestaties van mijn auto in vergelijking met een filter zonder deze metalen inzet?

Ik weet niet zeker wie het maakt, maar het metalen gaas is bedoeld om te voorkomen dat het filtermedium vervormt wanneer het door de motor wordt aangezogen. Zorg er bij de installatie voor dat het gaas zich tussen het eerste medium en de motor bevindt. Het filtermedium zelf heeft meer weerstand, wat nog steeds onbeduidend is. Het OEM-filter heeft voldoende flow.

Ik weet niet zeker wie het maakt, maar het metalen gaas is om te voorkomen dat het filtermedium vervormt als het door de motor wordt aangezogen. Zorg er bij het installeren voor dat het gaas zich tussen het eerste medium en de motor bevindt. Het filtermedium zelf heeft meer weerstand, wat nog steeds onbeduidend is. Het OEM-filter heeft voldoende flow.
Het zou me niet verbazen als er in de loop der jaren verschillende OEM-leveranciers van het filter zijn geweest (contracten worden vernieuwd en opnieuw onderhandeld). Xengst, Mahle, Mann zouden allemaal mogelijke leveranciers kunnen zijn. Ik heb een recent gekocht OEM-filter en ik zal er naar kijken als ik de kans krijg. Het hoeft niet per se de fabrikant aan te geven. En het OE-filter is misschien sowieso niet precies hetzelfde als het filter dat onder de eigen naam van de fabrikant wordt verkocht.
Bedankt voor de antwoorden. Dus het is veilig om te zeggen dat het metalen gaas geen bijwerkingen heeft op de luchtstroom? Of moet ik op zoek naar een filter met grotere gaten, openingen in het gaas?

Hallo allemaal. Ik heb de stuurstang in en uit gewisseld op mijn 9-3 2006 Aero, daarna kreeg ik een stabiliteitscontrolefout. Ik heb de wieluitlijning laten doen, maar het lampje op het dashboard brandt nog steeds. Wat zou het kunnen zijn?

5,481 - 5,499 of 6,575 Posts