SaabCentral Forums banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 41 Posts
Niedawno ktoś przyszedł do mnie z tym samym problemem. Naprawiliśmy to, montując nowy, używany komputer. Minęły około 2 tygodnie. Jak na razie wszystko dobrze. Miejmy nadzieję, że tak zostanie.

Zrobiłem również programowanie SPS.
 
Save
Ponieważ wymiana następuje na używany komputer. Program na nim może nie być przeznaczony dla Twojego dokładnego roku modelowego. Lepiej więc zaprogramować go tak, aby pasował do Twojego numeru VIN. Nie tylko łączenie.
 
Save
P0687 Rozwiązane, no cóż, przynajmniej dla mnie

Wszyscy,
Po walce z tym przez wiele miesięcy i w oparciu o genialną pracę Foxtrappera, ja, z wyraźnym zachęceniem mojej żony, ugryzłem się w język i kupiłem nowy ECM. Poszedłem nową drogą, ponieważ powiedziano mi z wielu źródeł, że próba drogi przez ebay jest niebezpieczna, ponieważ może nie zadziałać. Całkowity koszt wyniósł około 1100 dolarów za część i programowanie.
Bolesne, ale samochód jest niezawodny od miesiąca. Ponieważ to samochód mojej żony, a my mieszkamy w Teksasie i jest środek lata, to po prostu musiało zostać naprawione. Nadal taniej niż kilka rat za samochód, a ona po prostu uwielbia ten samochód.

Powodzenia wszystkim.

David
 
Użyłem tutaj, w okolicach Dallas, warsztatu, który naprawia Saaby od 40 lat. Zajmują się tylko Saabami. Kazałem im kupić ECM, aby uniknąć problemów z uzyskaniem właściwej jednostki. Powiedziano mi, że ECM jest specyficzny dla roku i numeru VIN. Po prostu nie było warto dla mnie przebijać się przez to wszystko na eBayu.
Firma to Frenchs Saab. http://www.frenchssaab.com/
Nieco ponad 800 dolarów za ECM i około 300 dolarów za instalację i programowanie. Kiedy dałem im zielone światło, urządzenie dotarło z dnia na dzień i zostało zainstalowane i zaprogramowane pod koniec dnia. W końcu warto było.
Mam nadzieję, że to pomoże.
 
Discussion starter · #29 ·
Małe kroki. Właśnie dostałem klon Tech II. Nadal nie mam działającego TIS, więc nie mogę zmieniać rzeczy w samochodzie, ale mogę odczytywać dane z samochodu. Tylko kilka drobnych kodów (błąd zamka drzwi, błąd czujnika górnego itp.). Brak błędów ECU. Ale to może być spowodowane resetem F2, który zainstalowałem.

Fajnie jest obserwować, jak problemy się zmieniają. W ciągu ostatnich dwóch tygodni bawił się z moim tempomatem. Nie zawsze się włącza, a następnie może zaczynać dryfować w górę i w dół, aż się wyłączy. Wcześniej bawił się z moją klimatyzacją i podgrzewaniem siedzeń.

Ale zawsze kod P0687.
 
Discussion starter · #30 ·
I teraz mamy sukces. Minęło kilka dni i kilkaset mil, bez kodów, bez trybu awaryjnego, po prostu normalna jazda.

ECU lub ECM ze złomowiska było rozwiązaniem.

Bonus, silnik pracuje również znacznie płynniej, zwłaszcza na biegu jałowym.
 
Discussion starter · #31 ·
Ostateczna obserwacja, ponieważ to, co wydaje się naprawione, nie zawsze takie jest.

Ale w tym przypadku tak jest. Minęło wiele miesięcy i ani kontrolka silnika, ani żaden prawdziwy problem z działaniem. Zła jednostka sterująca rzeczywiście była problemem, wymiana na używaną z demontażu rzeczywiście była rozwiązaniem.
 
Ostateczna informacja uzupełniająca, ponieważ to, co wydaje się naprawione, nie zawsze takie jest.

Ale w tym przypadku tak jest. Minęło wiele miesięcy i ani kontrolka silnika, ani żaden prawdziwy problem z działaniem. Zła jednostka sterująca silnikiem była rzeczywiście problemem, a wymiana na używaną zdemontowaną z innego pojazdu była rzeczywiście rozwiązaniem.
Dzięki za informację zwrotną! ;ol;
 
Save
Ostateczna obserwacja, ponieważ to, co wydaje się naprawione, nie zawsze takie jest.

Ale w tym przypadku tak jest. Minęło kilka miesięcy i ani jednej kontrolki silnika ani prawdziwego problemu z działaniem. Uszkodzony ECU był rzeczywiście problemem, wymiana na używany z demontażu była rzeczywiście rozwiązaniem.
Czy użyłeś klonu Tech II, o którym wspominałeś wcześniej, czy poszedłeś do warsztatu? Jeśli użyłeś klonu, aby go sparować, czy możesz powiedzieć, którego użyłeś?
 
Discussion starter · #34 ·
Spodziewam się tech2 na początku przyszłego tygodnia i mam już używany komputer ebay w ręku. Spróbuję zaprogramować w przyszłym tygodniu... Ten sam kod błędu P0687 i P0686. 8^)
 
Wow, foxtrapper, to była po prostu hipnotyzująca lektura, żeby zobaczyć, jak rozwiązałeś ten problem. Więc jesteśmy tutaj, lato w południowej Kalifornii, a mój 9-3 z 2004 roku wyrzuca P0687 i moja klimatyzacja przestaje działać. Dokładnie wtedy, gdy temperatury osiągnęły połowę lat 90.

Przez znajomego mam dostęp do Tech 2, ale muszę zdobyć używany ECU. Na moim lokalnym złomowisku jest 9-3 z 2008 roku. Czy ktoś wie, czy ECU z 08 9-3 będzie działać w 04 9-3? Oba modele to sedany.
 
Discussion starter · #37 ·
Czy ktoś wie, czy ECU w 08 9-3 będzie działać w 04 9-3?
Raczej tak nie sądzę, ale daleko mi do pewności.

Co ważniejsze, o ile pamiętam, jest znalezienie takiego z odpowiednim numerem części lub seryjnym na urządzeniu. W ten sposób wymieniasz podobne na podobne. Często jest ich kilka na sprzedaż na ebayu.
 
Mam Saaba, ta sama sytuacja. Przełączyłem i ominąłem i nadal jest jeszcze gorzej, teraz kupiłem go, przejechałem 18 mil i od tego czasu jestem w walce, więc skończyłem, sprzedaję go. Niestandardowy zestaw nadwozia, felgi, nie mam czasu na ten czasochłonny, wstrząsający mózgiem chaos. Jeśli ktoś szuka, mam 2004 93 turbo, turkusowy, piękny, ale uparty... Lol, może iść za 12 tys. OBO.
 
Kilka kolejnych aktualizacji, bez naprawy ani wymiany ECU.

Ostatniej nocy, podczas gdy stale i powtarzalnie wyrzucałem kod P0687 i przechodziłem w coś, co nazywam trybem awaryjnym, wykazywał bardzo stabilny i spójny wzór w odniesieniu do wyzwalania tego kodu.

Jeśli wyczyściłem kod i pracowałem na biegu jałowym lub przy lekkim wciśnięciu pedału gazu, zresetowałby kod i kontrolkę silnika w ciągu sekundy lub dwóch.

Ale jeśli wcisnąłem pedał gazu i na nim pozostałem, gdy wyczyściłem kod, pozostałby wyczyszczony tak długo, jak długo pozostawałem na pedale gazu. Jak tylko zdjąłem nogę, zapaliła się kontrolka silnika. Bawiłem się nawet przeciąganiem hamulców, żeby móc trzymać pedał gazu wciśnięty przez około 30 sekund. Kontrolka silnika pozostawała wyłączona, dopóki nie odpuściłem pedału gazu.

Jedyną rzeczą poruszającą się mechanicznie jest przepustnica i silnik. Nie ma i nigdy nie było żadnych oznak problemu z tym. Zawory elektroniczne w turbosprężarce i obejściu? Nie są one uruchamiane bezpośrednio, ale otrzymałyby inny sygnał, gdy tylko odpuściłem pedał gazu. Te zawory działają bez zarzutu.

W pewnym sensie prowadzi mnie to z powrotem do ECU, ale nie jasno ani idealnie. Ten scenariusz również nie występował w 100% przypadków, bardziej w 90% przypadków.

Odczyt kodów pokazywał również kod P0445 pojawiający się w tym samym czasie co kod P0687. Zwarcie w obwodzie zaworu evay. Z tym że ten zawór działa bez zarzutu, a okablowanie jest doskonałe i nie ma oznak zwarcia. Być może kolejna fałszywa rzecz ECU i kolejny niejasny wskaźnik, że ECU jest uszkodzony.

Nie wiem. Publikuję to tylko po to, aby inni mogli się nad tym zastanowić, a także jako zapis dla mnie.
Mam ten sam problem z moim Saabem 9-3 z 2006 roku p0686 w p0687, myślę, że to ECU. Wymieniłem moduł dla p0606 około rok temu, teraz mam p0686 p0687 przechodzi w tryb awaryjny, wyczyść kod i mogę nim jechać około 10 mil, a następnie resetuje się
 
Powiedziano mi, że musisz wcisnąć pedał gazu do podłogi i włożyć kluczyk, obracając silnik, aby go uruchomić bez trybu awaryjnego lub drżenia, które mam, gdy mój samochód dostaje ataku. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy moduł sterowania zapłonem i moduł sterowania jonizacją są takie same? Nie mogę nigdzie znaleźć modułu sterowania zapłonem, ale widzę ten jonizacyjny.
 
21 - 40 of 41 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.