Cholera, to świetna zabawa, żeby to ścigać i naprawiać.
Mogę wytrzymać wiele dni bez błędu, a innym razem może to wyzwalać go w kółko, dziesiątki razy w ciągu minuty (mam telefon z Androidem, aplikację Torque i adapter Bluetooth ELM327).
W około połowie przypadków wyłącza sprężarkę klimatyzacji, w około 1/4 przypadków zabija doładowanie turbosprężarki (a może opóźnia zapłon i w rezultacie zmniejsza doładowanie). Nie ma na to żadnego wzoru, który mógłbym znaleźć, jeszcze.
Zauważyłem, że wydaje się, że jest aspekt cieplny, który wyzwala ten kod. Jakby cieplejsza pogoda generalnie sprawiała, że dzieje się to częściej. Siedzenie w dużym ruchu drogowym również sprawia, że dzieje się to częściej i powtarza się znacznie szybciej. Czyli wyczyść kod, wyzwól kod. Tak szybko i w kółko. Gdy ruch się rozrzedza i przepływa powietrze, ma tendencję do zatrzymywania się lub zwalniania.
Zauważyłem, że najczęściej wyzwala kod w ciągu pierwszych 10-20 minut jazdy. Po przejściu tego, ma tendencję do wyzwalania kodu znacznie rzadziej. Chociaż sprężarka klimatyzacji ma zwyczaj pozostawania wyłączoną, nawet po wyczyszczeniu kodu.
Wydaje się również, że istnieje związek z gwałtownością, żeby tak to ująć. Jakby gwałtowne hamowanie lub gwałtowne dodawanie gazu mogło czasami wygenerować kod w tym samym momencie, w którym ma miejsce zdarzenie.
Wymieniłem przekaźnik, bez zmian. Otworzyłem i sprawdziłem przekaźnik, w tym czyszczenie styków. Wszystko było i jest w porządku, a przynajmniej tak się wydaje.
Oczyściłem masy i wszystkie złącza okablowania, a także sprawdziłem przewody. Wszystko było w porządku i teraz jest jeszcze bardziej. Wyzwoliłem kod po 3 milach po ponownym złożeniu wszystkiego.
Szkoda, że WIS nie był bardziej przejrzysty i informacyjny w kwestii tego kodu i okablowania. Nie tylko gdzie idą przewody, ale logika tego, co wyzwala rzeczy i dlaczego.
Prawie wszystko opisuje kod P0687 dla Saaba jako wysokie napięcie z przekaźnika. Co wydaje się bardzo dziwne, ponieważ nie ma dostępnego źródła wysokiego napięcia. Kilka innych rzeczy, które czytałem, wymieniają kod jako zwarcie do masy, co również wydaje się wysoce nieprawdopodobne.
Ale czytałem kilka innych, które mówią o braku odbioru napięcia i zbyt długim utrzymywaniu napięcia. To wydaje się bardziej prawdopodobne w przypadku przekaźnika. Albo pochłanianie ciepła i brak aktywacji lub zamknięcia, albo przyklejanie się i brak otwarcia. Hmm.
Mogę po prostu kupić przekaźnik, żeby spróbować jako nowy przekaźnik. Nic po nim nie oczekuję i nienawidzę marnować pieniędzy.
Czego jeszcze nie zrobiłem i czego naprawdę nie chcę robić, to otwieranie ECU, aby sprawdzić, czy nie ma pęknięć lutowniczych.
Nie mam (jeszcze) czytnika Tech II, ale zastanawiam się, czy mógłby on ujawnić więcej szczegółów i pomóc mi w śledzeniu tego. Nie jest to coś, co widziałem w innych wątkach dotyczących tego i innych podobnych problemów z kodami OBD.
Mogę wytrzymać wiele dni bez błędu, a innym razem może to wyzwalać go w kółko, dziesiątki razy w ciągu minuty (mam telefon z Androidem, aplikację Torque i adapter Bluetooth ELM327).
W około połowie przypadków wyłącza sprężarkę klimatyzacji, w około 1/4 przypadków zabija doładowanie turbosprężarki (a może opóźnia zapłon i w rezultacie zmniejsza doładowanie). Nie ma na to żadnego wzoru, który mógłbym znaleźć, jeszcze.
Zauważyłem, że wydaje się, że jest aspekt cieplny, który wyzwala ten kod. Jakby cieplejsza pogoda generalnie sprawiała, że dzieje się to częściej. Siedzenie w dużym ruchu drogowym również sprawia, że dzieje się to częściej i powtarza się znacznie szybciej. Czyli wyczyść kod, wyzwól kod. Tak szybko i w kółko. Gdy ruch się rozrzedza i przepływa powietrze, ma tendencję do zatrzymywania się lub zwalniania.
Zauważyłem, że najczęściej wyzwala kod w ciągu pierwszych 10-20 minut jazdy. Po przejściu tego, ma tendencję do wyzwalania kodu znacznie rzadziej. Chociaż sprężarka klimatyzacji ma zwyczaj pozostawania wyłączoną, nawet po wyczyszczeniu kodu.
Wydaje się również, że istnieje związek z gwałtownością, żeby tak to ująć. Jakby gwałtowne hamowanie lub gwałtowne dodawanie gazu mogło czasami wygenerować kod w tym samym momencie, w którym ma miejsce zdarzenie.
Wymieniłem przekaźnik, bez zmian. Otworzyłem i sprawdziłem przekaźnik, w tym czyszczenie styków. Wszystko było i jest w porządku, a przynajmniej tak się wydaje.
Oczyściłem masy i wszystkie złącza okablowania, a także sprawdziłem przewody. Wszystko było w porządku i teraz jest jeszcze bardziej. Wyzwoliłem kod po 3 milach po ponownym złożeniu wszystkiego.
Szkoda, że WIS nie był bardziej przejrzysty i informacyjny w kwestii tego kodu i okablowania. Nie tylko gdzie idą przewody, ale logika tego, co wyzwala rzeczy i dlaczego.
Prawie wszystko opisuje kod P0687 dla Saaba jako wysokie napięcie z przekaźnika. Co wydaje się bardzo dziwne, ponieważ nie ma dostępnego źródła wysokiego napięcia. Kilka innych rzeczy, które czytałem, wymieniają kod jako zwarcie do masy, co również wydaje się wysoce nieprawdopodobne.
Ale czytałem kilka innych, które mówią o braku odbioru napięcia i zbyt długim utrzymywaniu napięcia. To wydaje się bardziej prawdopodobne w przypadku przekaźnika. Albo pochłanianie ciepła i brak aktywacji lub zamknięcia, albo przyklejanie się i brak otwarcia. Hmm.
Mogę po prostu kupić przekaźnik, żeby spróbować jako nowy przekaźnik. Nic po nim nie oczekuję i nienawidzę marnować pieniędzy.
Czego jeszcze nie zrobiłem i czego naprawdę nie chcę robić, to otwieranie ECU, aby sprawdzić, czy nie ma pęknięć lutowniczych.
Nie mam (jeszcze) czytnika Tech II, ale zastanawiam się, czy mógłby on ujawnić więcej szczegółów i pomóc mi w śledzeniu tego. Nie jest to coś, co widziałem w innych wątkach dotyczących tego i innych podobnych problemów z kodami OBD.