God, dit is leuk om op te sporen en te repareren.
Ik kan dagenlang zonder fouten, en andere keren kan het het keer op keer activeren, tientallen keren binnen een minuut (heb een Android-telefoon, de Torque-app en een Bluetooth ELM327-adapter).
Ongeveer de helft van de tijd schakelt het de A/C-compressor uit, ongeveer 1/4 van de tijd doodt het de turbo boost (of misschien vertraagt het de timing en vermindert het de boost als gevolg daarvan). Geen patroon hierin dat ik kan vinden, nog.
Ik heb gemerkt dat er een hitte-aspect lijkt te zijn dat deze code activeert. Alsof warmer weer het over het algemeen vaker laat gebeuren. In druk verkeer zitten, zorgt er ook voor dat het vaker en sneller herhaalt. Dus de code wissen, de code activeren. Zo snel, en keer op keer. Zodra het verkeer wegtrekt en er lucht stroomt, stopt het of vertraagt het.
Ik heb gemerkt dat het het meest voorkomt in de eerste 10-20 minuten van het rijden. Nadat het dit heeft doorgemaakt, activeert het de code veel minder vaak. Hoewel de A/C-compressor de gewoonte heeft om uit te blijven, zelfs nadat de code is gewist.
Er lijkt ook een relatie te zijn met geweld, om het zo maar te zeggen. Zo kan hard remmen of hard gas geven soms de code produceren op hetzelfde moment dat het evenement plaatsvindt.
Het relais vervangen, geen verandering. Het relais geopend en geĂŻnspecteerd, inclusief het reinigen van de contacten. Alles was en is in orde, of lijkt het tenminste.
De massa's en alle bedradingsconnectoren gereinigd, evenals de draden geĂŻnspecteerd. Alles was in orde en is nu nog meer zo. De code geactiveerd in 3 mijl nadat ik alles weer in elkaar had gezet.
Ik wou dat de WIS duidelijker en informatiever was over deze code en de bedrading. Niet alleen waar de draden naartoe gaan, maar de logica van wat dingen activeert en waarom.
Bijna alles beschrijft de P0687-code voor een Saab als een hoge spanning uit het relais. Wat heel vreemd lijkt, aangezien er geen bron van hoge spanning beschikbaar is. Sommige andere dingen die ik heb gelezen, vermelden de code als kortsluiting naar aarde, wat ook zeer onwaarschijnlijk lijkt.
Maar ik heb een paar anderen gelezen die praten over het niet ontvangen van spanning en het te lang vasthouden van spanning. Dat lijkt plausibeler met een relais. Ofwel hitteabsorptie en het niet activeren of sluiten, of vastplakken en het niet openen. Hmm.
Ik kan gewoon een relais kopen om het als een nieuw relais te proberen. Ik verwacht er niets van en ik haat het om geld te verspillen.
Iets wat ik nog niet heb gedaan en wat ik eigenlijk niet wil doen, is de ECU openen om deze te inspecteren op soldeerscheuren.
Ik heb (nog) geen Tech II-lezer, maar ik vraag me af of dat misschien meer details zou onthullen en me zou helpen dit op te sporen. Het is niet iets dat ik heb zien vermelden in andere threads over dit en andere soortgelijke OBD-codeproblemen.
Ik kan dagenlang zonder fouten, en andere keren kan het het keer op keer activeren, tientallen keren binnen een minuut (heb een Android-telefoon, de Torque-app en een Bluetooth ELM327-adapter).
Ongeveer de helft van de tijd schakelt het de A/C-compressor uit, ongeveer 1/4 van de tijd doodt het de turbo boost (of misschien vertraagt het de timing en vermindert het de boost als gevolg daarvan). Geen patroon hierin dat ik kan vinden, nog.
Ik heb gemerkt dat er een hitte-aspect lijkt te zijn dat deze code activeert. Alsof warmer weer het over het algemeen vaker laat gebeuren. In druk verkeer zitten, zorgt er ook voor dat het vaker en sneller herhaalt. Dus de code wissen, de code activeren. Zo snel, en keer op keer. Zodra het verkeer wegtrekt en er lucht stroomt, stopt het of vertraagt het.
Ik heb gemerkt dat het het meest voorkomt in de eerste 10-20 minuten van het rijden. Nadat het dit heeft doorgemaakt, activeert het de code veel minder vaak. Hoewel de A/C-compressor de gewoonte heeft om uit te blijven, zelfs nadat de code is gewist.
Er lijkt ook een relatie te zijn met geweld, om het zo maar te zeggen. Zo kan hard remmen of hard gas geven soms de code produceren op hetzelfde moment dat het evenement plaatsvindt.
Het relais vervangen, geen verandering. Het relais geopend en geĂŻnspecteerd, inclusief het reinigen van de contacten. Alles was en is in orde, of lijkt het tenminste.
De massa's en alle bedradingsconnectoren gereinigd, evenals de draden geĂŻnspecteerd. Alles was in orde en is nu nog meer zo. De code geactiveerd in 3 mijl nadat ik alles weer in elkaar had gezet.
Ik wou dat de WIS duidelijker en informatiever was over deze code en de bedrading. Niet alleen waar de draden naartoe gaan, maar de logica van wat dingen activeert en waarom.
Bijna alles beschrijft de P0687-code voor een Saab als een hoge spanning uit het relais. Wat heel vreemd lijkt, aangezien er geen bron van hoge spanning beschikbaar is. Sommige andere dingen die ik heb gelezen, vermelden de code als kortsluiting naar aarde, wat ook zeer onwaarschijnlijk lijkt.
Maar ik heb een paar anderen gelezen die praten over het niet ontvangen van spanning en het te lang vasthouden van spanning. Dat lijkt plausibeler met een relais. Ofwel hitteabsorptie en het niet activeren of sluiten, of vastplakken en het niet openen. Hmm.
Ik kan gewoon een relais kopen om het als een nieuw relais te proberen. Ik verwacht er niets van en ik haat het om geld te verspillen.
Iets wat ik nog niet heb gedaan en wat ik eigenlijk niet wil doen, is de ECU openen om deze te inspecteren op soldeerscheuren.
Ik heb (nog) geen Tech II-lezer, maar ik vraag me af of dat misschien meer details zou onthullen en me zou helpen dit op te sporen. Het is niet iets dat ik heb zien vermelden in andere threads over dit en andere soortgelijke OBD-codeproblemen.