SaabCentral Forums banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 41 Posts
Onlangs kwam er iemand met hetzelfde probleem naar me toe. We hebben het opgelost door een nieuwe gebruikte ecu te installeren. Het is ongeveer 2 weken geleden. Tot nu toe goed. Laten we hopen dat het zo blijft.

Heb ook een sps-programmering gedaan.

Save
Omdat het vervangen is door een gebruikte ecu. Het programma erop is mogelijk niet voor uw exacte modeljaar. Het is dus beter om het zo te programmeren dat het overeenkomt met uw VIN. Niet alleen trouwen.

Save
P0687 Opgelost, nou ja, tenminste voor mij

Allen,
Na hier maanden mee te hebben geworsteld en gebaseerd op het briljante werk van Foxtrapper, heb ik, met aanzienlijke aansporing van mijn vrouw, de knoop doorgehakt en een nieuwe ECM gekocht. Ik ben de nieuwe route gegaan, omdat mij door meerdere bronnen werd verteld dat het proberen van de ebay-route gevaarlijk was, omdat het mogelijk niet zou werken. De totale kosten bedroegen ongeveer $ 1100 voor het onderdeel en de programmering.
Pijnlijk, maar de auto is nu al een maand rotsvast. Omdat het de auto van mijn vrouw is en we in Texas wonen en het midden van de zomer is, moest dit gewoon worden gerepareerd. Nog steeds goedkoper dan een paar betalingen voor de auto en ze is dol op de auto.

Veel succes allemaal.

David

Bedankt! Precies het antwoord dat ik zocht.
Ik sta op het punt om dezelfde beslissing te nemen.

Waar heeft u de ECM gekocht of heeft de winkel het voor u aangeschaft?

Ik heb hier in de omgeving van Dallas een winkel gebruikt die al 40 jaar Saabs repareert. Ze doen alleen Saabs. Ik heb ze de ECM laten kopen om problemen met het verkrijgen van de juiste unit te voorkomen. Mij is verteld dat de ECM jaar- en VIN-specifiek is. Het was me gewoon niet waard om dat allemaal op eBay uit te zoeken.
Het bedrijf is Frenchs Saab. http://www.frenchssaab.com/
Net iets meer dan $800 voor de ECM en ongeveer $300 om te installeren en te programmeren. Toen ik ze eenmaal toestemming had gegeven, arriveerde de unit 's nachts en werd hij aan het einde van de dag geĂŻnstalleerd en geprogrammeerd. Uiteindelijk de moeite waard.
Ik hoop dat dit helpt.

Discussion starter · #29 ·
Kleine stapjes. Heb net mijn Tech II-kloon gekregen. Heb nog steeds geen functionele TIS, dus ik kan geen dingen aan de auto veranderen, maar ik kan de auto wel uitlezen. Slechts een paar kleine codes (deurslotfout, topsensorfout, enz.). Geen ECU-fouten. Maar dat kan komen door de F2-reset die ik heb geĂŻnstalleerd.

Leuk om de problemen te zien veranderen. De afgelopen twee weken heeft het problemen met mijn cruise control. Hij schakelt niet altijd in en kan dan op en neer gaan drijven totdat hij uitschakelt. Eerder had hij plezier met mijn climate control en mijn stoelverwarming.

Maar altijd een P0687-code.

Discussion starter · #30 ·
En we hebben nu succes. Het is al een paar dagen en een paar honderd mijlen geleden, geen codes, geen noodloop, gewoon normaal rijden.

ECU of ECM van de sloop was de oplossing.

Bonus, de motor loopt ook veel soepeler, vooral bij stationair draaien.

Discussion starter · #31 ·
Definitieve follow-up, want wat gerepareerd lijkt, is dat niet altijd.

Maar in dit geval is het wel zo. Het zijn maanden geweest en geen controlelampje of echt loopprobleem. Een slechte ECU was inderdaad het probleem, vervanging door een sloop-exemplaar was inderdaad de oplossing.

Laatste follow-up, want wat gerepareerd lijkt, is dat niet altijd.

Maar in dit geval is het wel zo. Het is maanden geleden en geen controlelampje van de motor of een echt loopprobleem. Een slechte ECU was inderdaad het probleem, vervanging door een sloop-exemplaar was inderdaad de oplossing.
Bedankt voor het terugmelden! ;ol;

Save
Laatste follow-up, want wat gerepareerd lijkt, is niet altijd zo.

Maar in dit geval is het wel zo. Het is maanden geleden en geen enkel controlelampje of echt probleem met het lopen. Een slechte ECU was inderdaad het probleem, vervanging door een van de sloop was inderdaad de oplossing.
Heb je de Tech II-kloon gebruikt die je eerder noemde of ben je naar een garage gegaan? Als je de kloon hebt gebruikt om hem te trouwen, zou je dan kunnen vertellen welke je hebt gebruikt?

Discussion starter · #34 ·
Wauw, foxtrapper, dat was gewoon een fascinerende lezing om te zien hoe je dat probleem hebt opgelost. Dus, hier zijn we, zomer in Zuid-Californië en mijn 9-3 uit 2004 gooit een P0687 en mijn airconditioning stopt met werken. Net toen de temperaturen halverwege de jaren 90 bereikten.

Via een vriend heb ik toegang tot een Tech 2, maar ik moet een gebruikte ECU krijgen. Er staat een 9-3 uit 2008 op mijn lokale schroothoop. Weet iemand of de ECU van de 08 9-3 in een 04 9-3 werkt? Beide modellen zijn sedans.

Discussion starter · #37 ·
Weet iemand of de ECU van de 08 9-3 werkt in een 04 9-3?
Ik denk het niet, maar ik ben verre van zeker.

Belangrijker, als ik me goed herinner, is het vinden van een met het juiste onderdeel- of serienummer op de unit. Op die manier vervang je hetzelfde door hetzelfde. Er staan er vaak een aantal te koop op eBay.

Ik heb een Saab, dezelfde situatie. Ik heb hem opnieuw bedraad en overbrugd en het is nog steeds erger. Nu heb ik hem gekocht, 18 mijl gereden en zit sindsdien in een vechtscheiding, dus ik ben klaar, ik verkoop hem. Custom bodykit, velgen, heb geen tijd voor deze tijdrovende, hersenkrakende chaos. Iemand die zoekt, ik heb een 2004 93 turbo, turkoois, mooi maar koppig... Lol, ze kan weg voor 12.000 euro.

Nog wat updates, zonder een reparatie of ECU-wissel.

Afgelopen nacht, terwijl de P0687-code constant en herhaaldelijk werd weergegeven en in wat ik een noodloopmodus noem, vertoonde het een zeer stabiel en consistent patroon met betrekking tot het activeren van deze code.

Als ik de code wist en stationair draaide of licht gas gaf, zou de code en het controlelampje van de motor binnen een seconde of twee worden gereset.

Maar als ik het gaspedaal indrukte en erop bleef staan toen ik de code wist, bleef deze gewist zolang ik het gaspedaal ingedrukt hield. Zodra ik mijn voet van het gaspedaal haalde, verscheen het controlelampje van de motor. Zelfs gespeeld met het slepen van de remmen, zodat ik ongeveer 30 seconden vol gas kon geven. Het controlelampje van de motor bleef uit totdat ik het gaspedaal losliet.

Het enige dat mechanisch beweegt, is het gasklepblad en de motor. Er is geen enkele indicatie van een probleem hiermee. De elektronische kleppen op de turbo en bypass? Ze worden niet direct bediend, maar ze zouden een ander signaal krijgen zodra ik het gaspedaal loslaat. Deze kleppen werken prima.

Dus in zekere zin leidt het me terug naar de ECU, maar niet duidelijk of perfect. Dit scenario was ook niet 100% van de tijd, meer zoals 90% van de tijd.

Het uitlezen van de codes toonde ook de P0445-code die tegelijkertijd met de P0687-code verscheen. Een kortsluiting in het evay-klepcircuit. Behalve dat die klep prima werkt en de bedrading uitstekend is en er geen indicatie is van een kortsluiting. Misschien weer een ECU-fout en een andere vage indicator dat de ECU defect is.

Weet niet. Ik plaats dit gewoon voor de gedachten van anderen, evenals een record voor mij.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2006 Saab 9-3 p0686 in p0687, ik denk dat het de ecu is. Ik heb de module voor p0606 ongeveer een jaar geleden vervangen en heb nu p0686 p0687 gaat in de noodloopmodus code wissen en ik kan er ongeveer 10 mijl mee rijden en dan reset het

Er is mij verteld dat je het gaspedaal helemaal moet intrappen en de sleutel moet insteken, waarbij je de motor omdraait om hem te starten zonder de noodloop of het schokken dat ik krijg als mijn auto zijn aanval krijgt. Kan iemand mij vertellen of de ontstekingsmodule en de ionisatiemodule hetzelfde zijn? Ik kan nergens een ontstekingsmodule vinden, maar zie wel de ionisatiemodule.

21 - 40 of 41 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.