SaabCentral Forums banner

Remont lusterka składanego

33K views 54 replies 22 participants last post by  rich1068  
#1 ·
O mój Boże, rozebrałem swój składany lusterko. :eek:

Wkurzony moją żoną narze.. To znaczy wkurzony czymś zepsutym, co powinno po prostu działać, wyjąłem szlifierkę kątową. Nasz Saab 9-5 estate z 2005 roku ma składane lusterka (w innych miejscach może to być nazywane funkcją pamięci?), ale prawa strona po prostu już nie działa prawidłowo.

Zobacz poniżej, co zeszlifowałem (zaznaczone na czerwono, eee, zielono). Mam nadzieję, że uda mi się to złożyć z powrotem, ale nie jestem pewien jak. Cóż, jeśli coś zepsuję, to i tak wymagało wymiany. :cheesy:
 
#2 ·
Aktualizacja

Ponieważ moja szlifierka usunęła rozszerzony koniec rury łączącej obudowę lustra z trzpieniem, musiałem wymyślić sposób ponownego połączenia tych elementów. Kable do ogrzewania i składania przechodzą przez tę rurę, co komplikuje sprawę. Znalazłem do tego pustą rurę gwintowaną w dziale oświetlenia lokalnego sklepu Home Depot.

Dzięki nakrętkom mogę teraz poluzować/dokręcić sprężynę do woli, ułatwiając pracę maleńkiemu silnikowi składającemu.
 

Attachments

#6 ·
Naprawdę, te samochody mają elektrycznie składane lusterka. Nie wiedziałem o tym. Jeśli masz tę opcję, jak sprawić, by się złożyły? Czy jest osobny przycisk, który trzeba nacisnąć?
Wygląda na to, że to brytyjska sprawa. Ameryka Północna nie dostała tej opcji. Podobno można to wszystko doposażyć.
 
#8 ·
Najpierw kilka odpowiedzi.

Tak, to są elektrycznie składane lusterka. Trzeba nacisnąć przycisk, aby je złożyć lub rozłożyć. Z Tech2 można je podobno zaprogramować tak, aby rozkładały się po włożeniu kluczyka. I na odwrót, jak przypuszczam. Nie mam Tech2.

Króciec lampy pasuje prawie dokładnie do oryginalnej rury i ma wystarczająco dużo miejsca na wszystkie przewody. Odciąłem odcinek 60 mm, więc miałem miejsce na małe otwory na rodzaj drutu zabezpieczającego. (Nienawidzę widoku odkręconej nakrętki, prawdopodobnie w momencie jazdy z prędkością ponad 100 mil na godzinę na autostradzie. :eek:)
 
#9 ·
Cóż, pech.

Mechanizm działa swobodnie, a mały silnik wydaje się być w porządku (przynajmniej podczas testowania na stole warsztatowym). Smoczek lampy i nakrętki pozwalają mi dokręcać/luzować (mocną) sprężynę. Zobacz zdjęcie poniżej.

Bez względu na to, jak mocno lub luźno, podczas testowania lustro zatrzymuje się w połowie drogi, a przy drugiej lub trzeciej próbie prawie wcale się nie porusza. Dokładnie tak jak poprzednio.

:confused:

Z powrotem do jaskini nietoperzy dla mnie.

Image
 
#10 · (Edited)
Sukces!

Okazuje się, że zawiodła komponenta o wartości 75 centów, którą można łatwo wymienić.

Ponownie mam składane lusterka. :D

Część mnie chciała rozebrać lusterko, żeby zobaczyć, jak działa (a przynajmniej powinno). Nie znalazłem żadnych widocznych przełączników ograniczających składanie i rozkładanie. Tylko silnik, skrzynia biegów i mały czarny dzyndzel. Dzyndzel z elektronicznym czymś, co dziwnie wystaje.

Wyszukiwanie w Google doprowadziło do kierowców Civica z podobnymi problemami ze składaniem i rozwiązaniami. Dzyndzel to urządzenie odcinające (Shut-Off Device), a to coś to bezpiecznik resetowalny. SOD jest wypełniony żywicą, a część bezpiecznika wystaje. Wyjęcie bezpiecznika, odcięcie go i przylutowanie nowego jest łatwe. Wybrałem bezpiecznik o nieco wyższej wartości, aby zrekompensować zużycie mechanizmu.

Oba lusterka teraz składają się i rozkładają uspokajająco. Jeśli ktoś potrzebuje, mogę napisać instrukcję. Demontaż obudowy lusterka, tak jak ja to zrobiłem, jest zbędny. :roll: Tylko plastikowa osłona musi zostać zdjęta. Każdy z podstawowymi narzędziami i lutownicą może to zrobić.
 
#14 ·
Jak się okazało, zawiódł komponent o wartości 75 centów, który można łatwo wymienić.

Ponownie mam składane lusterka. :D

Część mnie chciała rozebrać lusterko, żeby zobaczyć, jak działa (a przynajmniej powinno). Nie znalazłem żadnych zauważalnych przełączników ograniczających składanie i rozkładanie. Tylko silnik, skrzynia biegów i mały czarny dzyndzel. Dzyndzel z elektronicznym czymś, co ciekawie wystaje.

Wyszukiwanie w Google doprowadziło do kierowców Civica z podobnymi problemami i rozwiązaniami. Dzyndzel to urządzenie odcinające (Shut-Off Device), a to coś to bezpiecznik resetowalny. SOD jest wypełniony żywicą, a część bezpiecznika wystaje. Wykopanie bezpiecznika, odcięcie go i przylutowanie nowego jest łatwe. Wybrałem bezpiecznik o nieco wyższej wartości, aby zrekompensować zużycie mechanizmu.

Oba lusterka teraz składają się i rozkładają uspokajająco. Jeśli ktoś potrzebuje, mogę napisać instrukcję. Demontaż obudowy lusterka, tak jak ja to zrobiłem, jest zbędny. :roll: Wystarczy zdjąć tylko plastikową osłonę. Każdy z podstawowymi narzędziami i lutownicą może to zrobić.
"Jak to zrobić" byłoby wspaniałe!

I tak, były one opcją w NA, ponieważ mój samochód został z nimi sprzedany. Prawdopodobnie w pakiecie widoczności, który ma funkcję automatycznego ściemniania, nie jestem pewien...
 
#16 ·
1: Zdejmij zewnętrzną obudowę lusterka.
2: Wyjmij czarną skrzynkę, przesuwając ją w górę.
3: Przetnij żółte i białe przewody i odłącz pozostałe 3 przewody.
4: Użyj opalarki, aby zmiękczyć żywicę i wydobyć z niej SOD.
5: Wytnij SOD.
6: Przetnij nowe przewody SOD w punkcie zgięcia.
7: Przylutuj nowy SOD do starych przewodów SOD.
8: Uszczelnij SOD żywicą box tex.
9: Przylutuj białe i żółte przewody z powrotem i zaizoluj je koszulką termokurczliwą.
10: Podłącz ponownie złącze.
11: Załóż ponownie osłonę lusterka.
12: Otwórz piwo i ciesz się składanymi lusterkami.

Użyłem SOD .5A/72V (oryginalny to .25A/50V).

Nie, nie możesz mieć żadnych zdjęć ode mnie.
 
#17 ·
1: Zdejmij zewnętrzną obudowę lusterka.
2: Zdejmij czarną skrzynkę przesuwając ją do góry.
3: Przetnij żółte i białe przewody i odłącz pozostałe 3 przewody.
4: Użyj opalarki, aby zmiękczyć żywicę i uwolnić z niej SOD.
5: Wytnij SOD.
6: Przetnij nowe przewody SOD w punkcie zgięcia.
7: Przylutuj nowy SOD do starych przewodów SOD.
8: Uszczelnij SOD w skrzynce żywicą tex.
9: Przylutuj białe i żółte przewody z powrotem i zaizoluj je koszulką termokurczliwą.
10: Podłącz ponownie złącze.
11: Załóż ponownie osłonę lusterka.
12: Otwórz piwo i ciesz się składanymi lusterkami.

Użyłem SOD 0,5A/72V (oryginalny to 0,25A/50V).

Nie, nie możesz mieć żadnych zdjęć ode mnie.
Jestem w Kanadzie i również mam składane lusterka. Czy możesz wyjaśnić, co to jest SOD? Naprawdę nie ma sensu, dlaczego składane lusterko działa tylko częściowo, ale wymiana tego elementu sprawia, że działają one w pełni. Czy to dioda czy bezpiecznik? Dzięki!!"
 
#19 ·
Jeśli procedura jest taka, jak opisuje Mimmi, chciałbym spróbować, więc jeśli masz zdjęcia lub inne wskazówki do udostępnienia, byłoby to pomocne. Czy jest jakaś konkretna marka SOD lub bezpiecznika resetowalnego, którego użyłeś?

Widzę bezpieczniki resetowalne 0,5A 72V w Mouser Electronics i Digikey i kosztują mniej niż 0,50 $ za sztukę - jeśli są odpowiedniego typu.
 
#21 ·
Jak to zrobić

Image


1. Ustaw lusterko, z przełącznikami w samochodzie, aż całkowicie skieruje się do wewnątrz. Możesz wypchnąć szkło ze spinek, będziesz chciał ścisnąć dwa zewnętrzne końce stalowej sprężyny. To trudne. Połóż koc na ziemi, ponieważ upuścisz szkło.

Image


2. Zdejmij osłonę. Wydaje mi się, że to cztery śruby torx, które widać na zdjęciu. Czy ktoś może to potwierdzić?

Image


3. Przechodząc na drugą stronę, zauważysz czarną skrzynkę z wychodzącymi przewodami. Tę skrzynkę będziesz chciał usunąć. Po prostu zatrzaskuje się na miejscu, a większość przewodów wchodzi do złącza, ale będziesz musiał przeciąć pozostałe przewody. Bezpiecznik polimerowy, który musisz wymienić, jest już widoczny, to mały żółty dysk wystający z czarnej skrzynki.

Image


4. Z czarną skrzynką (SOD) na stole warsztatowym / w imadle, ostrożnie odetnij żywicę / plastik wokół bezpiecznika polimerowego. Podgrzanie pomaga, ale w moim przypadku nie było to konieczne.

Image


5. Odetnij bezpiecznik polimerowy od jego nóżek, tak wysoko, jak to możliwe, ale poniżej żółtej powłoki. Wlutuj nowy bezpiecznik polimerowy. Cynowanie nóżek za pomocą topnika i lutowia pomaga. Ocynuj również przewody wystające z SOD.

Image


6. Wepnij czarną skrzynkę z powrotem na miejsce na lusterku i podłącz przewody. Przylutuj przewody, które przecięłeś w punkcie 3. i owiń je izolacją. Użyłem taśmy termokurczliwej. Zauważ, że przeciąłem *wszystkie* przewody w punkcie 3., również tam, gdzie mogłem po prostu odłączyć złącze. Zauważ, że jestem idiotą.

Image


7. Zwróć uwagę na moją bezcenną asystentkę, która podgrzewa rurkę termokurczliwą.

8. Ciesz się działającym lusterkiem. Weź odpowiedni napój alkoholowy.
 
#31 ·
Poczekaj kilka godzin i spróbuj ponownie. Ten bezpiecznik zresetuje się sam, gdy wystarczająco ostygnie.
Próbowałem resetować go przez wiele dni, wciąż bezskutecznie.

Spróbuję przelutować nowy bezpiecznik, żeby zobaczyć, czy to pomoże. Śmieszne jest to, że za każdym razem, gdy włączam zapłon, słyszę piski dochodzące z lusterka. Brzmi to tak, jakby silnik próbował się poruszyć czy coś?

des
 
#37 ·
Przyglądam się kombi SAAB 9-5 z '08, aby zastąpić mój '07. '08 ma składane lusterka z problemem słabego działania. Moje obawy związane z naprawą są takie, że sugeruje ona, że silniki potrzebują więcej prądu. To sugeruje, że w systemie jest zbyt duże tarcie. Czy jest jakieś miejsce, które powinno być nasmarowane? Czy SAAB (lub GM) pomylił się w tej kwestii?