Cześć, przydałaby mi się dobra rada, jak niedrogo podejść do wymiany uszkodzonej jednostki ECU/ECM w moim Saabie 9-3 Aero XWD 2.8L Sedan z 2008 roku. Mam trudności ze znalezieniem kompatybilnego używanego/regenerowanego ECU/ECM z numerem serwisowym 55564080 lub, co bardziej prawdopodobne, nie mam pewności, czego powinienem szukać i co dokładnie kwalifikuje się jako „kompatybilne”. Oprócz odniesienia do numeru serwisowego, na oryginalnej naklejce ECU/ECM widnieje również napis „55570254 E55 HFV6” większą czcionką u góry, ale nie jest dla mnie jasne, co ten większy 8-cyfrowy kod reprezentuje w porównaniu z mniejszym 8-cyfrowym „numerem serwisowym”. Czy oba są ważne, czy tylko jeden z nich? Jeśli tylko jeden, czy słusznie zakładam, że numer serwisowy 55564080 jest ważniejszy do dopasowania? Dobre wyjaśnienie, co tu jest czym i co zadziała w moim pojeździe, byłoby niesamowitą pomocą!
Na marginesie, jeden internetowy sprzedawca regeneracji (z mieszanymi opiniami) poinformował mnie, że inny numer części 55563993, który mogę znaleźć, jest kompatybilny z moim pojazdem, na podstawie wyszukiwania VIN. Ale nie jestem pewien, jak dokładne to jest, ponieważ wielu innych sprzedawców stwierdziło, że jeśli numer części się nie zgadza, to nie zadziała. I znowu, nie jestem pewien, czy ten numer, o którym mówią, że jest kompatybilny, to numer większej czcionki na górze naklejki, czy mniejszy „numer serwisowy”. Czy ktoś ma wgląd w to, aby potwierdzić dokładność ich oświadczenia? A jeśli ten numer jest rzeczywiście kompatybilny, czy znasz jakieś inne, które również by były?
Wyszukując, znalazłem 3 inne używane opcje, z których każda ma numery 55560279 dużą czcionką u góry naklejki i 55560009 jako „numer serwisowy”. Sprzedawcy opisują każdą z tych opcji jako pasującą do „2006 2007 2008 2009 Saab 9-3 2.8 Turbo V6”, ale nie wiem, czy to oznacza, że będzie działać w moim Aero XWD. Czy ktoś wie?
Jeśli chodzi o przeprogramowanie i aby skomplikować sprawę z punktu widzenia zarządzania kosztami, wydaje się, że osoby, które znalazłem w Internecie i które mogą przeprogramować używany/regenerowany ECU/ECM (np. za 100 USD lub mniej), są wyposażone tylko w to, aby to zrobić dla 2.0L, a nie 2.8L. Jak dotąd nie udało mi się znaleźć żadnych usług, które mogą przeprogramować dla 2.8L. Jakieś wskazówki tutaj? Ciekawi mnie tło tego – zakładając, że ma to coś wspólnego z różnicami w oprogramowaniu lub sprzęcie potrzebnym do ułatwienia przeprogramowania. Idealnie szukam usługi, która może wziąć oryginalny/uszkodzony ECU/ECM i sklonować programowanie do nowego używanego/regenerowanego, tak aby na końcu był plug and play, bez konieczności sprowadzania ślusarza lub innej usługi, której mój mechanik nie oferuje w domu.
Dla odniesienia, załączam zdjęcie uszkodzonej jednostki... zrobione przez mojego mechanika, Larry'ego... wraz ze zdjęciami następujących kodów kontrolki silnika:
P0204 - Obwód wtryskiwacza „A” cylindra 4
P0234 - Stan przeładowania turbosprężarki/doładowarki „A”
P0304 - Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 4
Do wiadomości, wymieniliśmy już wtryskiwacz paliwa dla cylindra 4. Larry, mechanik, powiedział, że sprawdził sterownik w ECM, aby sprawdzić, czy uruchamia wtryskiwacz i tak nie jest, co jego zdaniem oznacza, że rezystancja wtryskiwacza spadła za nisko i wyłączyła sterownik LUB sterownik zepsuł się sam z siebie. Powiedział, że w 99% przypadków widzi, że wtryskiwacz uszkadza sterownik i że sterownik bardzo rzadko, jeśli w ogóle, może sam z siebie wrócić do działania. Jeśli ktoś uważa, że diagnoza Larry'ego nie jest do końca poprawna i wymiana ECU/ECM nie jest koniecznie koniecznością, oczywiście proszę dać mi znać.
Jako dodatkowe tło, zamierzałem sprzedać samochód, zanim ten problem pojawił się kilka tygodni temu, więc głównym celem jest rozwiązanie problemu z kontrolkami silnika i zapobieganie okresowym wibracjom silnika, gdy cylinder nie zapala, abym mógł łatwiej sprzedać samochód w dobrym stanie mechanicznym. Celem nie jest wydawanie coraz więcej pieniędzy na pojazd, który wkrótce będzie czyimś dzieckiem. Mówiąc wprost, zanim zabrałem samochód do mechanika w celu zdiagnozowania/rozwiązania problemu, silnik zawsze uruchamiał się i zawsze można było nim jeździć. Ale za każdym razem, gdy uruchamiałem samochód, silnik wibrował dość agresywnie, co wskazywało, że coś jest nie tak. Zwykle mogłem uniknąć wibracji przy prędkościach autostradowych, utrzymując samochód na 4. biegu. Pewnego razu, na początku, gdy problem po raz pierwszy się pojawił, podczas jazdy pojawił się komunikat „ograniczona wydajność”, ale od tego czasu nie widziałem tego komunikatu. Nie próbowałem ponownie prowadzić samochodu od czasu, gdy Larry wymienił wtryskiwacz paliwa, ponieważ wciąż stoi na jego parkingu, czekając na wymianę ECU/ECM.
Dziękuję za pomoc i wskazówki!
Na marginesie, jeden internetowy sprzedawca regeneracji (z mieszanymi opiniami) poinformował mnie, że inny numer części 55563993, który mogę znaleźć, jest kompatybilny z moim pojazdem, na podstawie wyszukiwania VIN. Ale nie jestem pewien, jak dokładne to jest, ponieważ wielu innych sprzedawców stwierdziło, że jeśli numer części się nie zgadza, to nie zadziała. I znowu, nie jestem pewien, czy ten numer, o którym mówią, że jest kompatybilny, to numer większej czcionki na górze naklejki, czy mniejszy „numer serwisowy”. Czy ktoś ma wgląd w to, aby potwierdzić dokładność ich oświadczenia? A jeśli ten numer jest rzeczywiście kompatybilny, czy znasz jakieś inne, które również by były?
Wyszukując, znalazłem 3 inne używane opcje, z których każda ma numery 55560279 dużą czcionką u góry naklejki i 55560009 jako „numer serwisowy”. Sprzedawcy opisują każdą z tych opcji jako pasującą do „2006 2007 2008 2009 Saab 9-3 2.8 Turbo V6”, ale nie wiem, czy to oznacza, że będzie działać w moim Aero XWD. Czy ktoś wie?
Jeśli chodzi o przeprogramowanie i aby skomplikować sprawę z punktu widzenia zarządzania kosztami, wydaje się, że osoby, które znalazłem w Internecie i które mogą przeprogramować używany/regenerowany ECU/ECM (np. za 100 USD lub mniej), są wyposażone tylko w to, aby to zrobić dla 2.0L, a nie 2.8L. Jak dotąd nie udało mi się znaleźć żadnych usług, które mogą przeprogramować dla 2.8L. Jakieś wskazówki tutaj? Ciekawi mnie tło tego – zakładając, że ma to coś wspólnego z różnicami w oprogramowaniu lub sprzęcie potrzebnym do ułatwienia przeprogramowania. Idealnie szukam usługi, która może wziąć oryginalny/uszkodzony ECU/ECM i sklonować programowanie do nowego używanego/regenerowanego, tak aby na końcu był plug and play, bez konieczności sprowadzania ślusarza lub innej usługi, której mój mechanik nie oferuje w domu.
Dla odniesienia, załączam zdjęcie uszkodzonej jednostki... zrobione przez mojego mechanika, Larry'ego... wraz ze zdjęciami następujących kodów kontrolki silnika:
P0204 - Obwód wtryskiwacza „A” cylindra 4
P0234 - Stan przeładowania turbosprężarki/doładowarki „A”
P0304 - Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 4
Do wiadomości, wymieniliśmy już wtryskiwacz paliwa dla cylindra 4. Larry, mechanik, powiedział, że sprawdził sterownik w ECM, aby sprawdzić, czy uruchamia wtryskiwacz i tak nie jest, co jego zdaniem oznacza, że rezystancja wtryskiwacza spadła za nisko i wyłączyła sterownik LUB sterownik zepsuł się sam z siebie. Powiedział, że w 99% przypadków widzi, że wtryskiwacz uszkadza sterownik i że sterownik bardzo rzadko, jeśli w ogóle, może sam z siebie wrócić do działania. Jeśli ktoś uważa, że diagnoza Larry'ego nie jest do końca poprawna i wymiana ECU/ECM nie jest koniecznie koniecznością, oczywiście proszę dać mi znać.
Jako dodatkowe tło, zamierzałem sprzedać samochód, zanim ten problem pojawił się kilka tygodni temu, więc głównym celem jest rozwiązanie problemu z kontrolkami silnika i zapobieganie okresowym wibracjom silnika, gdy cylinder nie zapala, abym mógł łatwiej sprzedać samochód w dobrym stanie mechanicznym. Celem nie jest wydawanie coraz więcej pieniędzy na pojazd, który wkrótce będzie czyimś dzieckiem. Mówiąc wprost, zanim zabrałem samochód do mechanika w celu zdiagnozowania/rozwiązania problemu, silnik zawsze uruchamiał się i zawsze można było nim jeździć. Ale za każdym razem, gdy uruchamiałem samochód, silnik wibrował dość agresywnie, co wskazywało, że coś jest nie tak. Zwykle mogłem uniknąć wibracji przy prędkościach autostradowych, utrzymując samochód na 4. biegu. Pewnego razu, na początku, gdy problem po raz pierwszy się pojawił, podczas jazdy pojawił się komunikat „ograniczona wydajność”, ale od tego czasu nie widziałem tego komunikatu. Nie próbowałem ponownie prowadzić samochodu od czasu, gdy Larry wymienił wtryskiwacz paliwa, ponieważ wciąż stoi na jego parkingu, czekając na wymianę ECU/ECM.
Dziękuję za pomoc i wskazówki!