SaabCentral Forums banner
Status
Not open for further replies.

Wskazówki dotyczące wymiany ECU/ECM dla Saaba 9-3 Aero XWD 2.8L Sedan 4D z 2008 roku

19K views 64 replies 13 participants last post by  Squidlyman  
#1 ·
Cześć, przydałaby mi się dobra rada, jak niedrogo podejść do wymiany uszkodzonej jednostki ECU/ECM w moim Saabie 9-3 Aero XWD 2.8L Sedan z 2008 roku. Mam trudności ze znalezieniem kompatybilnego używanego/regenerowanego ECU/ECM z numerem serwisowym 55564080 lub, co bardziej prawdopodobne, nie mam pewności, czego powinienem szukać i co dokładnie kwalifikuje się jako „kompatybilne”. Oprócz odniesienia do numeru serwisowego, na oryginalnej naklejce ECU/ECM widnieje również napis „55570254 E55 HFV6” większą czcionką u góry, ale nie jest dla mnie jasne, co ten większy 8-cyfrowy kod reprezentuje w porównaniu z mniejszym 8-cyfrowym „numerem serwisowym”. Czy oba są ważne, czy tylko jeden z nich? Jeśli tylko jeden, czy słusznie zakładam, że numer serwisowy 55564080 jest ważniejszy do dopasowania? Dobre wyjaśnienie, co tu jest czym i co zadziała w moim pojeździe, byłoby niesamowitą pomocą!

Na marginesie, jeden internetowy sprzedawca regeneracji (z mieszanymi opiniami) poinformował mnie, że inny numer części 55563993, który mogę znaleźć, jest kompatybilny z moim pojazdem, na podstawie wyszukiwania VIN. Ale nie jestem pewien, jak dokładne to jest, ponieważ wielu innych sprzedawców stwierdziło, że jeśli numer części się nie zgadza, to nie zadziała. I znowu, nie jestem pewien, czy ten numer, o którym mówią, że jest kompatybilny, to numer większej czcionki na górze naklejki, czy mniejszy „numer serwisowy”. Czy ktoś ma wgląd w to, aby potwierdzić dokładność ich oświadczenia? A jeśli ten numer jest rzeczywiście kompatybilny, czy znasz jakieś inne, które również by były?

Wyszukując, znalazłem 3 inne używane opcje, z których każda ma numery 55560279 dużą czcionką u góry naklejki i 55560009 jako „numer serwisowy”. Sprzedawcy opisują każdą z tych opcji jako pasującą do „2006 2007 2008 2009 Saab 9-3 2.8 Turbo V6”, ale nie wiem, czy to oznacza, że ​​będzie działać w moim Aero XWD. Czy ktoś wie?

Jeśli chodzi o przeprogramowanie i aby skomplikować sprawę z punktu widzenia zarządzania kosztami, wydaje się, że osoby, które znalazłem w Internecie i które mogą przeprogramować używany/regenerowany ECU/ECM (np. za 100 USD lub mniej), są wyposażone tylko w to, aby to zrobić dla 2.0L, a nie 2.8L. Jak dotąd nie udało mi się znaleźć żadnych usług, które mogą przeprogramować dla 2.8L. Jakieś wskazówki tutaj? Ciekawi mnie tło tego – zakładając, że ma to coś wspólnego z różnicami w oprogramowaniu lub sprzęcie potrzebnym do ułatwienia przeprogramowania. Idealnie szukam usługi, która może wziąć oryginalny/uszkodzony ECU/ECM i sklonować programowanie do nowego używanego/regenerowanego, tak aby na końcu był plug and play, bez konieczności sprowadzania ślusarza lub innej usługi, której mój mechanik nie oferuje w domu.

Dla odniesienia, załączam zdjęcie uszkodzonej jednostki... zrobione przez mojego mechanika, Larry'ego... wraz ze zdjęciami następujących kodów kontrolki silnika:
P0204 - Obwód wtryskiwacza „A” cylindra 4
P0234 - Stan przeładowania turbosprężarki/doładowarki „A”
P0304 - Wykryto wypadanie zapłonu w cylindrze 4

Do wiadomości, wymieniliśmy już wtryskiwacz paliwa dla cylindra 4. Larry, mechanik, powiedział, że sprawdził sterownik w ECM, aby sprawdzić, czy uruchamia wtryskiwacz i tak nie jest, co jego zdaniem oznacza, że ​​rezystancja wtryskiwacza spadła za nisko i wyłączyła sterownik LUB sterownik zepsuł się sam z siebie. Powiedział, że w 99% przypadków widzi, że wtryskiwacz uszkadza sterownik i że sterownik bardzo rzadko, jeśli w ogóle, może sam z siebie wrócić do działania. Jeśli ktoś uważa, że ​​diagnoza Larry'ego nie jest do końca poprawna i wymiana ECU/ECM nie jest koniecznie koniecznością, oczywiście proszę dać mi znać.

Jako dodatkowe tło, zamierzałem sprzedać samochód, zanim ten problem pojawił się kilka tygodni temu, więc głównym celem jest rozwiązanie problemu z kontrolkami silnika i zapobieganie okresowym wibracjom silnika, gdy cylinder nie zapala, abym mógł łatwiej sprzedać samochód w dobrym stanie mechanicznym. Celem nie jest wydawanie coraz więcej pieniędzy na pojazd, który wkrótce będzie czyimś dzieckiem. Mówiąc wprost, zanim zabrałem samochód do mechanika w celu zdiagnozowania/rozwiązania problemu, silnik zawsze uruchamiał się i zawsze można było nim jeździć. Ale za każdym razem, gdy uruchamiałem samochód, silnik wibrował dość agresywnie, co wskazywało, że coś jest nie tak. Zwykle mogłem uniknąć wibracji przy prędkościach autostradowych, utrzymując samochód na 4. biegu. Pewnego razu, na początku, gdy problem po raz pierwszy się pojawił, podczas jazdy pojawił się komunikat „ograniczona wydajność”, ale od tego czasu nie widziałem tego komunikatu. Nie próbowałem ponownie prowadzić samochodu od czasu, gdy Larry wymienił wtryskiwacz paliwa, ponieważ wciąż stoi na jego parkingu, czekając na wymianę ECU/ECM.

Dziękuję za pomoc i wskazówki!
 

Attachments

#2 ·
Spróbuj na złomowisku. Nie jestem pewien, kto w USA jest jeszcze godny zaufania w kwestii naprawy ECU (muszę to jednak sprawdzić). Oto miejsce z Niemiec

 
#3 ·
Spróbuj na złomowisku. Nie jestem pewien, kto w USA ma jeszcze dobrą reputację w zakresie naprawy ECU (muszę to jednak sprawdzić). Oto miejsce z Niemiec

Dziękuję za odpowiedź. Ale, żeby było jasne, czy dobrze rozumiem, że ECU Trionic 8 są przeznaczone do silników 2.0L i nie będą działać w moim silniku 2.8L?
 
#5 ·
Zgadza się. Przechodziłem przez to niedawno i nie mogłem znaleźć nikogo, kto naprawiłby V6 ECM.

Myślę, że używając klonowania można użyć dowolnego ECM, ale możliwe, że XWD jest unikalny. Nie jestem pewien, kogo o to zapytać.

Nie potrzeba wiele, aby sklonować V6 ECM - komputer, trochę drutu i dość niedrogi adapter.

Ale będziesz potrzebował kogoś z Tech 2, aby nadal skonfigurować go do samochodu. Konwencjonalne klonowanie dla tego ECM tego nie zrobi. (Można to zrobić, ale to narzędzie = $$$)
 
#6 ·
Oto przykład używanego ECU ECM z eBay (w dobrej cenie), który pokazuje 55560279 E55 HFV6 na górze naklejki i numer serwisowy 55560009. Mówi, że jest dla 2006 2007 2008 2009 Saab 9-3 2.8 Turbo V6 ECU ECM. Ponownie, mój pojazd to 2008 2.8 Aero XWD V6 -- nie do końca inny. I, jeśli używany ECU ECM i tak musi zostać przeprogramowany, czy naprawdę ma znaczenie, że nie jest to dokładne dopasowanie? 2006 2007 2008 2009 Saab 9-3 2.8 Turbo V6 ECU ECM Engine Control Module 55560279 | eBay
 
#7 ·
Moje wspomnienia są takie, że Tech 2 nie zaprogramuje niektórych ECM w niektórych samochodach, jeśli Saab uznał, że występuje niezgodność numeru części itp. Ale klonowanie eliminuje to ograniczenie. Ale nie wierz mi na słowo... Możliwe, że Tech 2 nie ma tego ograniczenia... Po prostu tak myślę.
 
#8 ·
Oto kolejna oferta używanego ECU ECM. Ten pokazuje na górze "55563993 E55 HFV6" i "Service No: 55564080". Numer serwisowy pasuje do mojego pojazdu, ale numer większą czcionką na górze jest inny. Ale ten numer jest taki sam jak numer, który jeden ze sprzedawców internetowych powiedział, że jest kompatybilny z moim Aero XWD 2.8. Chciałbym lepiej rozumieć, który jest rzeczywistym "numerem części", co naprawdę oznacza "numer serwisowy" i jakie inne kombinacje są kompatybilne do klonowania.
 
#9 · (Edited)
Już to przerabiałem (2009 xwd Aero) – kosztowało mnie $$$ . Dostałem tutaj świetne rady dotyczące rozwiązywania problemów. 👍🏻 Nawiasem mówiąc, powiedziano mi, że to nieprawda – "Powiedział, że w 99% przypadków widzi, że wtryskiwacz uszkadza sterownik" – Wtryskiwacze nie mają z tym nic wspólnego.

Mój ECU ma ten sam numer co Twój, przeszedłem 2x naprawy w Wielkiej Brytanii (nieudane) 2x używane ECU z Fleabay....oba były wadliwe. Jestem prawie pewien, że potrzebujesz właściwego numeru serwisowego – ale goście z Trionic na swoim forum powiedzieli, że nie jest to konieczne, jeśli klonujesz. Możesz to potwierdzić, byli bardzo pomocni. Niektórzy goście tam i tutaj — mieli nowe lub dobre ECU V6 — głównie w Szwecji, Norwegii.


Ostatecznie znalazłem tutaj w Oz gościa, który miał dobry używany – jeździł nim (07 Aero) przez kilka tygodni, aż rozebrał go na części. Sklonował mój zepsuty na jego jednostkę....oddał go, dodał z TECH 2...Perfekt. To było w sierpniu - wciąż działa. Przeszedłem drogę wtryskiwaczy, okablowania — ale to było ECU. "Ograniczona wydajność" — wciąż mnie to wyzwala!!!!;)

Będziesz musiał znaleźć kogoś, kto może sklonować Twój ECU i zrzucić go do Twojego "nowego", lub po prostu tech 2 'nowy' do Twojego.
 
#12 ·
Kody DTC dotyczą problemów z wtryskiwaczami paliwa.
Czy Twój mechanik dwukrotnie sprawdził OKABLOWANIE między UEC a ECU (przez wtryskiwacz)?
Jeśli Twój mechanik fizycznie otworzył ECU, na pewno jest uszkodzony.

Potrzebujesz ECU P/N: 55564080 i TECH2 (z dostępem do zabezpieczeń), aby połączyć go z Twoim samochodem. Nie musisz klonować ECU (chyba że masz tuning w starym i nadaje się do uratowania po otwarciu ECU).

55560009 jest TYLKO dla mojego 2006.
 
#13 ·
Czy ktoś korzystał z poniższej usługi naprawy/odbudowy istniejącej jednostki ECU?

Właśnie się ze mną skontaktowali, a cena była w rzeczywistości lepsza niż cena zakupu starej, używanej/zdemontowanej lub odnowionej jednostki, która nadal wymaga programowania i problemów z kluczem.

Powiedzieli, że wróci gotowa do podłączenia i nie będzie problemów z kluczem.
 
#14 ·
Czy ktoś korzystał z poniższej usługi naprawy/regeneracji istniejącej jednostki ECU?
Na tej stronie naprawy jest napisane, że jeśli nie mogą jej naprawić, to wliczą cenę w regenerowaną jednostkę ECU - polecam skontaktować się z nimi w sprawie dostępności i ceny. Z tego, co rozumiem, ECU ME9.6 było używane w wielu pojazdach, więc jeśli ta firma ma doświadczenie z tymi modelami, może to zadziałać.
Firma ma wyniki dla większości głównych producentów samochodów, a strony z informacjami o produktach są zoptymalizowane pod kątem SEO - nieźle, ale powtarzalne i rozwlekłe (aby znaleźć się wśród pierwszych wyników wyszukiwania).
Ponieważ mają dane kontaktowe i komunikowali się z Tobą, uważam, że kluczowe jest pytanie: "Jak droga jest regenerowana jednostka za pośrednictwem Ciebie?".
 
#28 ·
ModuleExperts z Florydy wróciło ze złymi wiadomościami, mówiąc, że jednostka ECU/ECM nie nadaje się do naprawy z powodu problemu związanego z głównym procesorem komputera, którego, jak powiedzieli, nie można wymienić w tym module, ponieważ jest on wbudowany w zespół płytki drukowanej. Powiedzieli, że jedyną opcją rozwiązania problemu jest wymiana całej jednostki.

Ich koszt za regenerowany zamiennik jest dość wysoki w porównaniu do używanych, które udało mi się znaleźć na eBayu z innym numerem części #55563993, ale pasującym numerem serwisowym 55564080. Myślę, że spróbuję trasy eBay, ale w takim przypadku nadal będę musiał znaleźć usługę klonowania (która może współpracować z Bosch ME9.6 dla V6), aby skopiować programowanie i zabezpieczenia z uszkodzonego oryginału do używanego zamiennika.

Innym powodem, dla którego waham się, aby przejść do ModuleExperts w celu wymiany jednostki, którą sprzedają bezpośrednio, jest to, że skomentowali, że programowanie zabezpieczeń (klucze i VIN) nadal będzie musiało być wykonane osobiście przez technika lub ślusarza po zakończeniu ich własnej pracy programistycznej. Chyba jestem zdezorientowany co do tego punktu, ponieważ czytałem w różnych miejscach, że programowanie i zabezpieczenia można sklonować, aby zamienniki ECM były gotowe do użycia "plug and play", aby klucz działał od razu - chociaż komentarze te wydają się dotyczyć wersji V4 Trionic 8. Czy to nie jest możliwe w przypadku wersji V6 Bosch ME9.6? Jeśli mam zapłacić więcej za ModuleExperts, aby dokończyć pracę tutaj z zamiennikiem, nie chcę płacić jeszcze więcej, aby zatrudnić ślusarza lub innego specjalistę w celu zakończenia programowania zabezpieczeń. Mój mechanik powiedział, że tego nie robi i musi ściągnąć kogoś innego za stawkę godzinową, aby się tym zajął. Czy mylę się myśląc, że usługa klonowania może sprawić, że zamiennik Bosch ME9.6 będzie naprawdę "plug and play", gdzie dosłownie wkładam ECM i klucz natychmiast zadziała, aby uruchomić silnik?
 
#29 ·
Musisz połączyć nowy lub sklonowany ECU ze swoim samochodem za pomocą tech 2 (z dostępem do zabezpieczeń). Nie ma innej możliwości. Po wielu wspaniałych radach/wskazówkach stąd, zrobiłem to - w przeciwnym razie jesteś zdany na siebie... gdybym tego nie zrobił, nadal szukałbym rozwiązania.

Myślę, że jedyną opcją jest kupno chińskiej kopii tech2 za kilkaset złotych na Aliexpress - One faktycznie działają - upewnij się, że kupujesz od sprzedawcy z dużą ilością dobrych opinii - i pobierz Globaltis.

Kup ECU z eBay i połącz go ze swoim samochodem. Następnie rozważ sklonowanie starego, gdy wiesz, że wszystko jest w porządku...ALE - jeśli nie masz tuningu na starym. - zapomnij o jego klonowaniu.
 
#31 ·
Dzięki @Aeroclone. Tak, nie sądzę, żeby kupowanie tech2 lub podróbki tech2 było dla mnie warte zachodu w tym momencie mojej przygody z Saabem, ponieważ nie przewiduję, że będę go ponownie potrzebował po rozwiązaniu tego problemu. Tak, wierzę, że specjalista od mechaniki to tylko facet z tech2, ale nie jestem pewien, czy on również może wykonać inne programowanie/klonowanie ECU. Muszę się tego dowiedzieć jutro. Ale na razie przeszukuję sieć w poszukiwaniu usług klonowania dla Bosch ME9.6.

Czy mylę się myśląc, że każdy z tech2 może zająć się programowaniem zabezpieczeń zdalnie (tj. bez fizycznej obecności samochodu), po prostu posiadając oryginalny ECU i VIN? Chyba założyłem, że można to zrobić tylko na podstawie tych rzeczy; w przeciwnym razie nie rozumiem, co naprawdę oznacza "plug and play", jeśli nadal potrzebuję ślusarza lub faceta z tech2, aby połączyć wszystko w fizycznej obecności samochodu.
 
#33 ·
Klonowanie jest tylko wtedy, gdy masz melodię, której chcesz użyć, w twoim przypadku (jeśli nie ma melodii) zapomnij o tym—
Dzięki @Aeroclone. Tak, nie sądzę, żeby kupowanie tech2 lub podróbki tech2 było dla mnie warte zachodu w tym momencie mojej podróży z Saabem, ponieważ nie przewiduję, że będę go ponownie potrzebował po rozwiązaniu tego problemu. Tak, wierzę, że specjalista mechanika to tylko facet z tech2, ale nie jestem pewien, czy może on również wykonać inne programowanie/klonowanie ECU. Muszę dowiedzieć się więcej jutro. Ale na razie szukam w sieci usług klonowania dla Bosch ME9.6.

Czy mylę się myśląc, że każdy z tech2 może zająć się programowaniem zabezpieczeń zdalnie (tj. bez fizycznej obecności w samochodzie) tylko posiadając oryginalny ECU i VIN? Chyba założyłem, że można to zrobić tylko na podstawie tych rzeczy; w przeciwnym razie nie rozumiem, co naprawdę oznacza "plug and play", jeśli nadal potrzebuję ślusarza lub faceta z tech2, aby połączyć wszystko w fizycznej obecności samochodu.
Skorzystałbym z usług specjalisty z tech 2. Chyba że masz rurę - nie potrzebujesz usługi klonowania.

Jeśli zna się na rzeczy, będzie miał laptopa z Globaltis (dla modelu 09), aby uzyskać dostęp do zabezpieczeń - więc gdy dostaniesz swój ECU z eBay - daj go swojemu mechanikowi - on go zamontuje - i poprosi swojego specjalistę, aby połączył go z samochodem. Gotowe.

Po zamontowaniu ECU - fizycznie podłączasz tech 2 do portu komunikacyjnego samochodu, facet wybierze dodaj ecu - następnie pojawi się monit o dostęp do zabezpieczeń, podłączy swój tech 2 do swojego laptopa i uzyska dostęp do zabezpieczeń za pośrednictwem Globaltis, a następnie podłączy tech 2 z powrotem do samochodu - kontynuuje proces, aż do zakończenia.
 
#32 ·
Myślę, że będą musieli fizycznie być z samochodem, aby połączyć się z ECU (choć nie jestem pewien). Jeśli zamierzasz zatrzymać Saaba na jakiś czas i wykonywać własną pracę, Tech 2 to świetne narzędzie. Mój najstarszy kupił jeden i jest bezcenny. Dodatkowo mogę go używać w kilku Chevroletach, które mam.
 
#35 · (Edited)
Z tego, co czytam na innym wątku, wynika, że zabezpieczenia można skopiować dla wersji V4 Trionic 8, gdzie może być naprawdę "plug and play" po zdalnym klonowaniu bez tech2... podczas gdy zabezpieczeń NIE można skopiować dla wersji V6 Bosch ME9.6, co wymaga, aby wymienne ECU zostało połączone z samochodem za pomocą narzędzia Tech 2, wymagającego fizycznej obecności samochodu. Czy zgadzasz się z tym podsumowaniem??
 
#36 ·
Z tego, co czytam na innym wątku, wynika, że zabezpieczenia można skopiować dla wersji V4 Trionic 8, gdzie może być naprawdę "plug and play" po zdalnym klonowaniu bez tech2... podczas gdy zabezpieczeń NIE można skopiować dla wersji V6 Bosch ME9.6, co wymaga, aby zamiennik ECU został sparowany z samochodem za pomocą narzędzia Tech 2, tylko fizyczna obecność samochodu. Zgadzasz się z tym podsumowaniem?
 
#45 ·
Nie mam pojęcia, czy ma tuning wydajnościowy, czy nie. 🤣😓
Kup ECU z PASUJĄCYM NUMEREM SERWISOWYM... a następnie zanieś je do mechanika, aby umówić się z jego „specjalistą” - powinieneś wyjechać stamtąd tego samego dnia.
Można włożyć dowolny ECM (xwd\non-xwd), w pełni go sflashować odpowiednim oprogramowaniem na stanowisku testowym, a następnie połączyć z Tech II.
Uruchamiam 06 FWD ECM sflashowany oprogramowaniem XWD na moim TX bez żadnych problemów.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.