SaabCentral Forums banner

Tuning z t7suite - kompletny przewodnik

1 reading
73K views 105 replies 28 participants last post by  smyg  
#1 · (Edited)
Chciałem stworzyć ten nowy post, żeby nie zaginął w gąszczu innych.

Nie jestem w żadnym wypadku ekspertem od strojenia za pomocą t7suite, ale wiele osób pytało tutaj o t7suite, o to jak działa i jak sprawić, żeby działało.

Można znaleźć mnóstwo informacji czytając posty na forum ecuproject.com. Zacząłem od przeczytania prawie wszystkich postów na ich forach w ciągu miesiąca i w zasadzie wiedziałem jak wszystko zrobić (w odniesieniu do podłączania ECU i wgrywania plików) zanim cokolwiek kupiłem.


Istnieje kilka możliwości i musisz zdecydować, którą chcesz wybrać. Zdecydowałem się na metodę BDM, ponieważ była najtańsza, a także ryzyko uszkodzenia ECU jest prawie zerowe. Jeśli miałbyś iść drogą can-usb i coś by się rozłączyło lub zablokowało podczas strojenia, jedynym sposobem na uratowanie ECU jest użycie BDM.



Moja lista części:

Zapasowy ECU T7 $45
Interfejs BDM $15
Karta portu równoległego + kabel $20
Szpilki 2,54 mm (co najmniej 20) $5
Pary hemostatów – już miałem
Lutownica z igłową końcówką
Lut
Zapasowy pendrive USB
6 zacisków krokodylkowych


Kupiłem mój ECU z ebay, KAŻDY ECU T7 będzie działał, dowolny rok, dowolny model (w tym v6). Interfejs BDM można znaleźć na ebay.de, a czasami na ebay.com. Jeśli twoja płyta główna NIE ma portu równoległego, możesz go kupić na newegg.com, jeśli musisz go kupić tak jak ja, UPEWNIJ SIĘ, że DZIAŁA w DOS i ma dostępne sterowniki. Szpilki 2,54 mm można również znaleźć na ebay bardzo tanio. Usunąłem piny z plastikowego dystansu, ponieważ tak było po prostu łatwiej je przylutować. Para hemostatów lub jakiś rodzaj szczypiec z wąskimi noskami jest bardzo pomocna przy lutowaniu pinów. Jakiegokolwiek rodzaju lutownicy zdecydujesz się użyć, musi mieć igłową końcówkę, aby ułatwić proces. Zapasowy pendrive USB jest niezbędny do przechowywania plików rozruchowych win 98 i programu bd32, w którym faktycznie dokonujesz nagrywania.



Zatem wszystkie twoje części dotarły i teraz musisz zainstalować szpilki w swoim ECU.


ECU w 9-5 znajduje się za przegrodą, pod plastikową osłoną. MOŻNA usunąć ECU bez zdejmowania osłony akwarium. Po prostu zginasz plastikową obudowę (to po prawej stronie samochodu – po stronie pasażera w USA) Jest duża czarna plastikowa/gumowa osłona, zdejmij 4 (10 mm, jak sądzę) nakrętki, aby odsłonić ECU, następnie masz jeszcze dwie nakrętki 10 mm trzymające ECU. Użyj magnesu, aby nie zgubić nakrętek – jeśli spadną, zwykle można je zdobyć, pukając w panel/dywanik pasażera (WEWNĄTRZ samochodu).


Użyj tych zdjęć, aby pomóc w instalacji szpilek po wyjęciu płyty z metalowej obudowy: [dzięki uprzejmości drew na forach ecuproject.com] – jest ich 10. Kiedy instalowałem moje piny, jeśli wejdziesz w sam środek lutu, piny faktycznie PRZEJDĄ PRZEZ płytę – to pomaga w stabilności – jeśli wepchniesz je za daleko, bardzo łatwo jest ponownie stopić lut i lekko je wyciągnąć. Jeśli masz dostęp do forów ecuproject, post, z którego wziąłem te zdjęcia, znajduje się tutaj

Image


Image




Teraz masz wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć czytanie/zapisywanie/kasowanie swojego t7 ecu! Oto bardzo zgrubny obraz, który zrobiłem jakiś czas temu, jak wszystko połączyć


Image




Oto kolejny obrazek z PRAWIDŁOWĄ orientacją złącza od BDM do ECU. Czerwony pasek nie jest naprawdę konieczny (niektóre urządzenia BDM są dostarczane z kablami, które NIE mają czerwonego paska) Zwróć uwagę na to, jak złącze wchodzi do bdm i jak złącze wchodzi do ECU.

Image



Następnie musisz przygotować swój klucz USB, aby móc użyć programu bd32 do odczytu, zapisu i kasowania plików na swoim ECU.




Post na forach ecuproject.com, którego użyłem, aby pomóc mi w tym procesie, można znaleźć tutaj

”matthewm at ecuproject forums said:
Potrzebujesz
FlashT7 1.1 http://www.xendus.se/bdm/flasht7_1.1.zip
bd32 software http://www.xendus.se/bdm/bd32-122.zip
Klucz USB (dowolny rozmiar)
Pliki rozruchowe Win98 http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=196
Narzędzie formatowania klucza USB HP http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Zainstaluj narzędzie HP. Sformatuj klucz USB za jego pomocą, wybierając folder zawierający wyodrębnione pliki rozruchowe Win98 i zaznaczając pole „Utwórz dysk startowy DOS”.

Skopiuj wyodrębnione pliki BD32 na nowo sformatowany klucz USB wraz z wyodrębnionymi poleceniami inicjalizacji znajdującymi się w „flashT71.1.zip” uruchom ponownie z włożonym kluczem i nie zapomnij edytować pliku konfiguracji bd32 („BD32.cfg”) znajdującego się w katalogu głównym klucza USB, zmieniając opóźnienie i wybierając właściwy port równoległy (Opóźnienie 2500 działało dla mnie)

Ok, więc teraz masz działający program bd32 – tak jak możesz uruchomić się w dos i uruchomić program bd32.
Teraz włączmy ECU. Użyłem adaptera, który miałem w domu. Wyjście MUSI być DC i większość ludzi mówi, że aby to zadziałało, potrzebujesz co najmniej 14-16 woltów (nie przekraczaj 16) i 1 ampera. Po prostu odciąłem złącze na końcu kabla adaptera, aby odsłonić moje przewody dodatnie i ujemne. Odsłoniłem przewody na około 3/4 cala i przypiąłem moje trzy zaciski krokodylkowe do każdego przewodu.


Oto ładny obrazek, gdzie podłączyć dodatnie i ujemne zaciski krokodylkowe. Zapisz ten obraz na swoim komputerze i WYDRUKUJ GO (na wypadek, gdybyś zapomniał podłączyć kable przed ponownym uruchomieniem w DOS) Na tym zdjęciu po lewej stronie znajdują się 2 ujemne i 2 dodatnie, a po prawej 1 ujemny i 1 dodatni (spójrz bliżej, jeśli ich nie widzisz). Ponadto, w przypadku BDM, ZIGNORUJ połączenia can low can high.


Image




OK, więc do tej pory pomyślnie podłączyłeś komputer do urządzenia BDM i BDM do ECU. Oto krótki przewodnik po używaniu BD32:

”matthewm from ecuproject.com forums said:
Mini przewodnik po flashowaniu

Uruchom ponownie z włożonym kluczem USB (nie zapomnij zmodyfikować priorytetu rozruchu i włączyć portu równoległego w BIOS)

Ustaw BD32 za pomocą tego przewodnika http://www.xendus.se/index.php?opti...m_content&view=article&catid=34:bdm-category&id=48:howto-install-bd32&Itemid=44

Powinno wyglądać to tak, jak na wyjściu, jeśli jest poprawnie podłączone. (z wyjątkiem pełnego ekranu... Styl DOS)
”matthewm from ecuproject.com forums said:
Image



Obraz skopiowany z xendus.se (czy mogę użyć tego obrazu?)

W wierszu poleceń flashowania wpisz „BD32”
Włącz ECU i podłącz BDM

WAŻNE! Musisz przygotować ECU raz przed odczytem i zapisem...
To włącza rejestry, wyłącza watchdog i umożliwia zapis do ECU
Wpisz „do prept7.do”

BD32 powinien potwierdzić, że ECU jest gotowy do programowania i że jest „ZATRZYMANY” z następującym komunikatem.
„ECU jest teraz przygotowany do programowania lub kasowania flash”.

Image



Aby zrzucić Flash (jak w skopiowaniu na klucz USB) wpisz „dumpt7 nazwa_pliku.bin” [nazwa_pliku.bin może mieć dowolną nazwę.bin]
Ten proces powinien zająć około 20 minut... [zobaczysz przewijanie „…….” na ekranie]
Uruchom ponownie w systemie Windows i skopiuj oryginalny plik bin na dysk twardy, na wypadek uszkodzenia klucza USB.

Aby wyczyścić flash
UPEWNIJ SIĘ, ŻE POMYŚLNIE ZAPISAŁEŚ KOPIĘ ZAPASOWĄ FLASHA PIERWSZY!
Krok kasowania NIE powinien być [ZAZWYCZAJ JEST!] konieczny, ale jeśli wystąpią błędy na etapie flashowania, wróć i spróbuj tego.

Wpisz „do eraset7.do”
Następnie wpisz „md 0x0 128”. Robi się to w celu sprawdzenia, czy flash został wyczyszczony.
Powinieneś odczytać 0xFFFF na każdym adresie od 0x0 do 0x80000. [Po wyczyszczeniu flasha może upłynąć 5 sekund, zanim odczyta „0xFFFF” w adresach – jeśli nie odczyta tego za pierwszym razem, gdy wydasz polecenie „md 0x0 128”, poczekaj 10 sekund i spróbuj ponownie]

Uruchom ponownie w systemie Windows i edytuj plik „Original.bin” tak, jak chcesz [używając t7suite], upewniając się, że tworzysz kopię zapasową oryginału, tylko edytuj kopię pliku. Jeśli chcesz zmienić numery VIN i IMMOBILIZERA, użyj darmowego oprogramowania T7tool http://xendus.se/t7tool/T7Tool.1.0.0.17.rar
[MOŻESZ TO ZROBIĆ W t7suite!!!!]


Musisz przekonwertować swój edytowany plik bin na plik Motorola „src”, aby ponownie go sflashować do ECU
Użyj bin2srec w wierszu poleceń systemu Windows, aby przekonwertować na format src
Wpisz „bin2srec modified.bin > output.src”

[Ten program można znaleźć tutaj. Wiersz poleceń systemu Windows jest dostępny po przejściu do start > uruchom > „cmd” Zobaczysz czarne okno i powinieneś być w katalogu „C:\documents and settings\Twoja nazwa komputera” lub podobnym. Aby przekonwertować plik za pomocą bin2srec, bin2screc.exe MUSI znajdować się w tym samym miejscu, w którym wskazuje wiersz poleceń, a także plik .bin, który konwertujesz. Plik wyjściowy (src) zostanie również umieszczony w tym katalogu, konwersja z .bin na .src zajmuje około 3 sekund.]

Aby zapisać flash
Uruchom ponownie, używając wcześniej utworzonego klucza flash (z wcześniej utworzonym „output.src” skopiowanym do jego katalogu głównego) i wpisz

„do prept7.do” Aby przygotować ECU do zapisu.
„flasht7 output.src” Aby sflashować ECU

Zajmie to około trzy razy dłużej niż odczyt flasha. Zobaczysz serię kropek zwiększających się liczbowo, aż do zakończenia.

Jeśli napotkasz problem podczas flashowania, spróbuj tego:

- Podwój parametr opóźnienia.
- Jeśli nie wyczyściłeś flasha - zrób to, a następnie spróbuj ponownie flashować.
- Dolne pole w BD32 powinno zgłaszać „MCU: STOPPED” podczas korzystania z flashT7. Jeśli z jakiegoś powodu wydałeś polecenie resetowania, musisz ponownie uruchomić skrypt prept7.do, aby skonfigurować rejestry i zatrzymać MCU.
- Możesz zignorować błąd „2: Typ rekordu S jest nieprawidłowy”, ponieważ ECU nadal będzie działać.

Na ecuproject.com jest wiele plików bin, których możesz użyć lub porównać, tworząc własne niestandardowe strojenie, a nawet plik biopower dla 9-5! (dzięki mackan)


Mam nadzieję, że ten przewodnik pomógł wam zrozumieć ten proces i że sprawiłem, że był wystarczająco prosty do zrozumienia. Mogłem popełnić kilka błędów, ale z przyjemnością zedytuję wszystko, co zostanie mi wskazane.
 
#5 ·
To bardzo dobry post, częściowo dlatego czekałem i nie używałem T Suite, ponieważ kilka miesięcy temu brakowało naprawdę dobrych informacji.

Potem za tanie pieniądze dostałem Abbott Stage 1 do 220 KM, więc zrobienie tego miało sens.

Muszę powiedzieć, że Abbott wykonał dobrą robotę, może lepiej niż ja, bezproblemowo dzięki Westonowi.
 
#9 ·
Czy ktoś wie, czy można uzyskać kod immobilizera z 9-5 bez odczytywania obecnego ECU za pomocą bdm?

Jeśli to możliwe, wolałbym nie dotykać/modyfikować standardowego ECU, ale oczywiście potrzebuję kodu immobilizera i VIN (który i tak mogę uzyskać z pojazdu), aby uzyskać działający w samochodzie dostrojony ECU.
 
#16 ·
#22 ·
Fajnie, daj nam znać, jak to działa.

Jeśli korzystałeś z mojego przewodnika, dodaj wszystko, co mogłem pominąć lub nie wyjaśniłem w pełni. Chciałbym, żeby był to jak najbardziej szczegółowy przewodnik. Ponieważ minęło już dużo czasu, odkąd sam to robiłem (po raz pierwszy), mogłem przeoczyć lub nie wyjaśnić wystarczająco szczegółowo pewnych aspektów dla kogoś, kto próbuje to po raz pierwszy.
 
#23 · (Edited)
Cóż, dobrze i źle :)

Myślałem*, że wszystko działa dobrze, wydawało się, że zrzut jest w porządku. Wymazane w porządku. Wydawało się, że flashowanie jest w porządku. Niestety samochód nie odpalił.

Wróciłem i dokładniej sprawdziłem mój zrzucony plik (początkowo tylko go przejrzałem) i był bardzo niekompletny, brakowało stopki itp. Bawiłem się tym przez wiele, wiele godzin, próbując wgrać jakikolwiek plik bez powodzenia.

W pewnym momencie losowo odłączyłem zasilacz od przedłużacza i podłączyłem go bezpośrednio do mojej listwy przeciwprzepięciowej. Od tego czasu wszystko działa bez problemów, flashując 4-5 razy.

Tragiczne, że nie mam już mojej oryginalnej mapy MY04 ARC, ale widzę, że zamieściłeś ją na ecuporject. Prawdopodobnie będę musiał spróbować użyć tego jako podstawy, ponieważ dostrojone mapy, które wypróbowałem na ecuproject, doprowadziły do zapalenia się choinki - a lubię ESP i ABS i chciałbym, żeby działały :D.

Myślę, że należy uważać na kiepskie przedłużacze, w przeciwnym razie przewodnik był prosty do naśladowania.

edytuj: dzięki za zamieszczenie tego 04 ARC bin na europroject ski. Rozwiązało to moje problemy.
 

Attachments

#26 ·
Powinny - jeśli są włączone, gdy Twój samochód jest po raz pierwszy uruchamiany po świeżym spalaniu, nie sądzę, żeby zgasły po kilku minutach, sądzę, że zgasłyby od razu.

Jeśli używasz wersji benzynowej z przeniesionymi mapami, porównaj je z plikiem TYM.

Jeśli masz AUTOMATYCZNĄ, NIE używaj tego pliku, ponieważ nie sądzę, żebym zaktualizował mapy automatyczne.

To jest 04 arc bin, który zamieściłem na ecuproject, zaktualizowany o mapy TUNING z pliku biopower Mackana. RĘCZNIE przeniosłem wszystkie numery. Jeśli chcesz zobaczyć mapy, które zmieniłem, znajdź mój 02 aero stage 1 bin, który zamieściłem w zmodyfikowanych plikach bin na ecuproject.

Mój brat używa tego samego pliku w swoim 04 arc bez problemu, bez kontrolek esp/abs itp.
 
#32 · (Edited)
Powinny - jeśli są włączone, gdy Twój samochód jest po raz pierwszy uruchamiany po świeżym spalaniu, nie sądzę, żeby miały się wyłączyć po kilku minutach, wierzę, że wyłączyłyby się od razu.

Jeśli używasz wersji benzynowej z przeniesionymi mapami, porównaj je z plikiem TYM.

Jeśli masz AUTOMATYCZNĄ, NIE używaj tego pliku, ponieważ nie sądzę, żebym zaktualizował mapy automatyczne.

To jest 04 arc bin, który zamieściłem na ecuproject, zaktualizowany o mapy TUNING z pliku biopower Mackana. WSZYSTKIE numery przeniosłem RĘCZNIE. Jeśli chcesz zobaczyć mapy, które zmieniłem, znajdź mój 02 aero stage 1 bin, który zamieściłem w zmodyfikowanych plikach bin na ecuproject.

Mój brat używa tego samego pliku w swoim 04 arc bez problemów, bez kontrolek esp/abs itp.
nudzi mi się w pracy i porównuję mój bin z twoim. Czy jest szansa, że ​​przenosiłeś z wcześniejszej wersji strojenia benzyny Mackana? Porównawczo bin, który zamieściłeś, w porównaniu z binem, który zrobiłem, przenosząc mapy benzynowe w wersji 4 Mackana, wydają się dość różne w wielu miejscach.

Jeśli już, twój bin wygląda na bardziej agresywny.

Na przykład TorqueCal.M_OverBoostTab w twoim jest ustawiony na 400 na całej planszy, podczas gdy w moim jest to bardziej krzywa dzwonowa.

Planuję porównać oryginalną benzynę rev 4 od Mackana i porównać ją z moją, żeby zobaczyć, ale teraz wychodzę z biura i pomyślałem, że mogę coś opublikować, kiedy o tym myślę.

W ciągu najbliższych kilku dni będę edytował plik, którego obecnie używam do wykrywania stuków/cylindrów itp., aby zobaczyć, jak działa, a następnie zacznę edytować go do moich celów. Mieszkam tutaj w Denver, więc jestem na dużej wysokości z tylko 91 oktanową benzyną jako opcją (no cóż, oprócz kilku stacji E85 tu i tam). Niewątpliwie będę musiał wprowadzić pewne poprawki (chociaż jeszcze nie wiem jakie), aby wszystko działało tutaj odpowiednio. Spędzę dużo czasu na czytaniu i testowaniu :D
 
#28 ·
Zrobiłem... w czasie, gdy na to patrzyłem, istniało obejście dla 02 aero, w którym zapalały się kontrolki esp i abs, ale nie zadziałało to u mnie, więc wróciłem do umieszczania adresów typu tuning w moim standardowym binie do mocy/momentu obrotowego biopower mackana. Nie mam też etanolu dostępnego w wielu miejscach wokół mnie/byłem zbyt przestraszony, by kiedykolwiek wlać go do mojego samochodu - oszczędność kosztów (jeśli w ogóle) jest bardzo minimalna, więc nie widziałem żadnych korzyści z podejmowania ryzyka
 
#29 ·
Ski, nie ma już potrzeby stosowania obejść, rozwiązaliśmy to jakiś czas temu. Wyślij mi PW, jeśli chcesz spróbować jeszcze raz, będziesz potrzebować pliku, który nie został opublikowany, aby to zadziałało. Mam również plik dla samochodów B235L, jeśli jest potrzebny.
 
#30 ·
Ski, nie ma już potrzeby stosowania obejść, rozwiązaliśmy to jakiś czas temu. Wyślij mi PW, jeśli chcesz spróbować jeszcze raz, będziesz potrzebować pliku, który nie został opublikowany, aby to zadziałało. Mam również plik dla samochodów B235L, jeśli jest potrzebny. Opublikuj swój przewodnik również w innych miejscach, jeśli masz czas :)
Wiedziałem, że naprawiłeś ten problem, ale nie wiedziałem, że potrzebny jest inny plik :) Dzięki mackan... Dam znać... pomysł naładowania mojego samochodu e85 wciąż mnie przeraża :) Jakiego procentu używają ludzie, czy to prawda, że nie można używać 100% e85 w samochodach, które nie są do tego przeznaczone?
 
#33 ·
Wartości, które ustawiłem, powinny być takie same dla następujących map - ponieważ są to jedyne, które przeniosłem:

AirCtrlCal.m_MaxAirTab
BoostCal.P_LimTab
BoostCal.RegMap
BstKnkCal.MaxAirmass
BstKnkCal.MaxAirmassAu
FCutCal.m_AirInletLimit
PedalMapCal.m_RequestMap
TorqueCal.M_ManGearLim
TorqueCal.M_NominalMap
TorqueCal.m_AirTorqMap
TorqueCal.M_EngMaxTab
TorqueCal.M_EngMaxAutTab
TorqueCal.M_5GearLimitTab
MaxVehicCal.v_MaxSpeed
TorqueCal.m_AirXSP
TorqueCal.m_PedYSP
TorqueCal.M_EngXSP

Przy okazji - overboost w tym pliku zasadniczo nie istnieje/nie jest używany, ponieważ ustawiłem szczyt w "TorqueCal.M_ManGearLim" na 400, co jest mapą, która zawsze działa. Overboost jest w istocie wyłączony.