Chciałem stworzyć ten nowy post, żeby nie zaginął w gąszczu innych.
Nie jestem w żadnym wypadku ekspertem od strojenia za pomocą t7suite, ale wiele osób pytało tutaj o t7suite, o to jak działa i jak sprawić, żeby działało.
Można znaleźć mnóstwo informacji czytając posty na forum ecuproject.com. Zacząłem od przeczytania prawie wszystkich postów na ich forach w ciągu miesiąca i w zasadzie wiedziałem jak wszystko zrobić (w odniesieniu do podłączania ECU i wgrywania plików) zanim cokolwiek kupiłem.
Istnieje kilka możliwości i musisz zdecydować, którą chcesz wybrać. Zdecydowałem się na metodę BDM, ponieważ była najtańsza, a także ryzyko uszkodzenia ECU jest prawie zerowe. Jeśli miałbyś iść drogą can-usb i coś by się rozłączyło lub zablokowało podczas strojenia, jedynym sposobem na uratowanie ECU jest użycie BDM.
Moja lista części:
Zapasowy ECU T7 $45
Interfejs BDM $15
Karta portu równoległego + kabel $20
Szpilki 2,54 mm (co najmniej 20) $5
Pary hemostatów – już miałem
Lutownica z igłową końcówką
Lut
Zapasowy pendrive USB
6 zacisków krokodylkowych
Kupiłem mój ECU z ebay, KAŻDY ECU T7 będzie działał, dowolny rok, dowolny model (w tym v6). Interfejs BDM można znaleźć na ebay.de, a czasami na ebay.com. Jeśli twoja płyta główna NIE ma portu równoległego, możesz go kupić na newegg.com, jeśli musisz go kupić tak jak ja, UPEWNIJ SIĘ, że DZIAŁA w DOS i ma dostępne sterowniki. Szpilki 2,54 mm można również znaleźć na ebay bardzo tanio. Usunąłem piny z plastikowego dystansu, ponieważ tak było po prostu łatwiej je przylutować. Para hemostatów lub jakiś rodzaj szczypiec z wąskimi noskami jest bardzo pomocna przy lutowaniu pinów. Jakiegokolwiek rodzaju lutownicy zdecydujesz się użyć, musi mieć igłową końcówkę, aby ułatwić proces. Zapasowy pendrive USB jest niezbędny do przechowywania plików rozruchowych win 98 i programu bd32, w którym faktycznie dokonujesz nagrywania.
Zatem wszystkie twoje części dotarły i teraz musisz zainstalować szpilki w swoim ECU.
ECU w 9-5 znajduje się za przegrodą, pod plastikową osłoną. MOŻNA usunąć ECU bez zdejmowania osłony akwarium. Po prostu zginasz plastikową obudowę (to po prawej stronie samochodu – po stronie pasażera w USA) Jest duża czarna plastikowa/gumowa osłona, zdejmij 4 (10 mm, jak sądzę) nakrętki, aby odsłonić ECU, następnie masz jeszcze dwie nakrętki 10 mm trzymające ECU. Użyj magnesu, aby nie zgubić nakrętek – jeśli spadną, zwykle można je zdobyć, pukając w panel/dywanik pasażera (WEWNĄTRZ samochodu).
Użyj tych zdjęć, aby pomóc w instalacji szpilek po wyjęciu płyty z metalowej obudowy: [dzięki uprzejmości drew na forach ecuproject.com] – jest ich 10. Kiedy instalowałem moje piny, jeśli wejdziesz w sam środek lutu, piny faktycznie PRZEJDĄ PRZEZ płytę – to pomaga w stabilności – jeśli wepchniesz je za daleko, bardzo łatwo jest ponownie stopić lut i lekko je wyciągnąć. Jeśli masz dostęp do forów ecuproject, post, z którego wziąłem te zdjęcia, znajduje się tutaj
Teraz masz wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć czytanie/zapisywanie/kasowanie swojego t7 ecu! Oto bardzo zgrubny obraz, który zrobiłem jakiś czas temu, jak wszystko połączyć
Oto kolejny obrazek z PRAWIDŁOWĄ orientacją złącza od BDM do ECU. Czerwony pasek nie jest naprawdę konieczny (niektóre urządzenia BDM są dostarczane z kablami, które NIE mają czerwonego paska) Zwróć uwagę na to, jak złącze wchodzi do bdm i jak złącze wchodzi do ECU.
Następnie musisz przygotować swój klucz USB, aby móc użyć programu bd32 do odczytu, zapisu i kasowania plików na swoim ECU.
Post na forach ecuproject.com, którego użyłem, aby pomóc mi w tym procesie, można znaleźć tutaj
Ok, więc teraz masz działający program bd32 – tak jak możesz uruchomić się w dos i uruchomić program bd32. Teraz włączmy ECU. Użyłem adaptera, który miałem w domu. Wyjście MUSI być DC i większość ludzi mówi, że aby to zadziałało, potrzebujesz co najmniej 14-16 woltów (nie przekraczaj 16) i 1 ampera. Po prostu odciąłem złącze na końcu kabla adaptera, aby odsłonić moje przewody dodatnie i ujemne. Odsłoniłem przewody na około 3/4 cala i przypiąłem moje trzy zaciski krokodylkowe do każdego przewodu.
Oto ładny obrazek, gdzie podłączyć dodatnie i ujemne zaciski krokodylkowe. Zapisz ten obraz na swoim komputerze i WYDRUKUJ GO (na wypadek, gdybyś zapomniał podłączyć kable przed ponownym uruchomieniem w DOS) Na tym zdjęciu po lewej stronie znajdują się 2 ujemne i 2 dodatnie, a po prawej 1 ujemny i 1 dodatni (spójrz bliżej, jeśli ich nie widzisz). Ponadto, w przypadku BDM, ZIGNORUJ połączenia can low can high.
OK, więc do tej pory pomyślnie podłączyłeś komputer do urządzenia BDM i BDM do ECU. Oto krótki przewodnik po używaniu BD32:
Na ecuproject.com jest wiele plików bin, których możesz użyć lub porównać, tworząc własne niestandardowe strojenie, a nawet plik biopower dla 9-5! (dzięki mackan)
Mam nadzieję, że ten przewodnik pomógł wam zrozumieć ten proces i że sprawiłem, że był wystarczająco prosty do zrozumienia. Mogłem popełnić kilka błędów, ale z przyjemnością zedytuję wszystko, co zostanie mi wskazane.
Nie jestem w żadnym wypadku ekspertem od strojenia za pomocą t7suite, ale wiele osób pytało tutaj o t7suite, o to jak działa i jak sprawić, żeby działało.
Można znaleźć mnóstwo informacji czytając posty na forum ecuproject.com. Zacząłem od przeczytania prawie wszystkich postów na ich forach w ciągu miesiąca i w zasadzie wiedziałem jak wszystko zrobić (w odniesieniu do podłączania ECU i wgrywania plików) zanim cokolwiek kupiłem.
Istnieje kilka możliwości i musisz zdecydować, którą chcesz wybrać. Zdecydowałem się na metodę BDM, ponieważ była najtańsza, a także ryzyko uszkodzenia ECU jest prawie zerowe. Jeśli miałbyś iść drogą can-usb i coś by się rozłączyło lub zablokowało podczas strojenia, jedynym sposobem na uratowanie ECU jest użycie BDM.
Moja lista części:
Zapasowy ECU T7 $45
Interfejs BDM $15
Karta portu równoległego + kabel $20
Szpilki 2,54 mm (co najmniej 20) $5
Pary hemostatów – już miałem
Lutownica z igłową końcówką
Lut
Zapasowy pendrive USB
6 zacisków krokodylkowych
Kupiłem mój ECU z ebay, KAŻDY ECU T7 będzie działał, dowolny rok, dowolny model (w tym v6). Interfejs BDM można znaleźć na ebay.de, a czasami na ebay.com. Jeśli twoja płyta główna NIE ma portu równoległego, możesz go kupić na newegg.com, jeśli musisz go kupić tak jak ja, UPEWNIJ SIĘ, że DZIAŁA w DOS i ma dostępne sterowniki. Szpilki 2,54 mm można również znaleźć na ebay bardzo tanio. Usunąłem piny z plastikowego dystansu, ponieważ tak było po prostu łatwiej je przylutować. Para hemostatów lub jakiś rodzaj szczypiec z wąskimi noskami jest bardzo pomocna przy lutowaniu pinów. Jakiegokolwiek rodzaju lutownicy zdecydujesz się użyć, musi mieć igłową końcówkę, aby ułatwić proces. Zapasowy pendrive USB jest niezbędny do przechowywania plików rozruchowych win 98 i programu bd32, w którym faktycznie dokonujesz nagrywania.
Zatem wszystkie twoje części dotarły i teraz musisz zainstalować szpilki w swoim ECU.
ECU w 9-5 znajduje się za przegrodą, pod plastikową osłoną. MOŻNA usunąć ECU bez zdejmowania osłony akwarium. Po prostu zginasz plastikową obudowę (to po prawej stronie samochodu – po stronie pasażera w USA) Jest duża czarna plastikowa/gumowa osłona, zdejmij 4 (10 mm, jak sądzę) nakrętki, aby odsłonić ECU, następnie masz jeszcze dwie nakrętki 10 mm trzymające ECU. Użyj magnesu, aby nie zgubić nakrętek – jeśli spadną, zwykle można je zdobyć, pukając w panel/dywanik pasażera (WEWNĄTRZ samochodu).
Użyj tych zdjęć, aby pomóc w instalacji szpilek po wyjęciu płyty z metalowej obudowy: [dzięki uprzejmości drew na forach ecuproject.com] – jest ich 10. Kiedy instalowałem moje piny, jeśli wejdziesz w sam środek lutu, piny faktycznie PRZEJDĄ PRZEZ płytę – to pomaga w stabilności – jeśli wepchniesz je za daleko, bardzo łatwo jest ponownie stopić lut i lekko je wyciągnąć. Jeśli masz dostęp do forów ecuproject, post, z którego wziąłem te zdjęcia, znajduje się tutaj
Teraz masz wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć czytanie/zapisywanie/kasowanie swojego t7 ecu! Oto bardzo zgrubny obraz, który zrobiłem jakiś czas temu, jak wszystko połączyć
Oto kolejny obrazek z PRAWIDŁOWĄ orientacją złącza od BDM do ECU. Czerwony pasek nie jest naprawdę konieczny (niektóre urządzenia BDM są dostarczane z kablami, które NIE mają czerwonego paska) Zwróć uwagę na to, jak złącze wchodzi do bdm i jak złącze wchodzi do ECU.

Następnie musisz przygotować swój klucz USB, aby móc użyć programu bd32 do odczytu, zapisu i kasowania plików na swoim ECU.
Post na forach ecuproject.com, którego użyłem, aby pomóc mi w tym procesie, można znaleźć tutaj
”matthewm at ecuproject forums said:
Ok, więc teraz masz działający program bd32 – tak jak możesz uruchomić się w dos i uruchomić program bd32. Teraz włączmy ECU. Użyłem adaptera, który miałem w domu. Wyjście MUSI być DC i większość ludzi mówi, że aby to zadziałało, potrzebujesz co najmniej 14-16 woltów (nie przekraczaj 16) i 1 ampera. Po prostu odciąłem złącze na końcu kabla adaptera, aby odsłonić moje przewody dodatnie i ujemne. Odsłoniłem przewody na około 3/4 cala i przypiąłem moje trzy zaciski krokodylkowe do każdego przewodu.
Oto ładny obrazek, gdzie podłączyć dodatnie i ujemne zaciski krokodylkowe. Zapisz ten obraz na swoim komputerze i WYDRUKUJ GO (na wypadek, gdybyś zapomniał podłączyć kable przed ponownym uruchomieniem w DOS) Na tym zdjęciu po lewej stronie znajdują się 2 ujemne i 2 dodatnie, a po prawej 1 ujemny i 1 dodatni (spójrz bliżej, jeśli ich nie widzisz). Ponadto, w przypadku BDM, ZIGNORUJ połączenia can low can high.

OK, więc do tej pory pomyślnie podłączyłeś komputer do urządzenia BDM i BDM do ECU. Oto krótki przewodnik po używaniu BD32:
”matthewm from ecuproject.com forums said:
”matthewm from ecuproject.com forums said:
Na ecuproject.com jest wiele plików bin, których możesz użyć lub porównać, tworząc własne niestandardowe strojenie, a nawet plik biopower dla 9-5! (dzięki mackan)
Mam nadzieję, że ten przewodnik pomógł wam zrozumieć ten proces i że sprawiłem, że był wystarczająco prosty do zrozumienia. Mogłem popełnić kilka błędów, ale z przyjemnością zedytuję wszystko, co zostanie mi wskazane.