SaabCentral Forums banner

Tribotex - Moje doświadczenie

1.7K views 3 replies 3 participants last post by  vtwinters  
#1 ·
Może to ogromny zbieg okoliczności, IDK. Jeszcze raz, nie promując ani nie opowiadając się za tym, po prostu publikuję moje osobiste doświadczenia.
 
#2 ·
Myślę, że to zdecydowanie możliwe. Wiele tak zwanych dodatków z oleju węża ma pewne korzyści w pewnych okolicznościach... naprawdę, nikt nie sprzedaje czegoś, co nigdy nic nie robi. Dla mnie ryzyko związane z dodatkami to tylko szkody uboczne - dodawanie dodatków poprawiających lepkość, które powodują zużycie pomp lub produktów uszczelniających, które mogą powodować zatory. Jeśli nie ma ryzyka szkód ubocznych i chcesz tylko kilka miesięcy więcej, zanim zbierzesz to i wyrzucisz, co w tym złego? Anecdota: Dla naszego samochodu Lemons, nasz szef pit stopu pomyślał, że fajnie byłoby dodać trochę Prolong (VI) do oleju silnikowego, żeby zobaczyć, co się stanie. Po pierwszym wyścigu rozebraliśmy silnik i nawet po tym, jak olej zniknął, w głowicy były dosłownie grudki Prolong. Użyliśmy go ponownie w drugim wyścigu i w pewnym momencie jakiś dupek wjechał w chłodnicę oleju i straciliśmy cały olej wracając do boksów. Ale ten Prolong wciąż tam był i jestem pozytywnie przekonany, że uratował silnik. Jestem również pozytywnie przekonany, że straciliśmy przez to 10 KM i prawdopodobnie dlatego turbo ostatecznie padło. Czy Prolong to olej węża? Jasne. Ale w sumie była to uczciwa wymiana. :D Gdybym miał dziwaczny BW37, na pewno spróbowałbym trochę oleju węża. W najgorszym przypadku stracisz kilka dolców, w najlepszym przypadku będzie działał dalej. To nie tak, że można go w tym momencie odbudować. Nie ma nic złego w opóźnianiu nieuniknionego.
 
#3 ·
Gdybym miał dziwacznego BW37, na pewno spróbowałbym jakiegoś cudownego środka. W najgorszym przypadku stracisz kilka dolarów, w najlepszym będzie działał dalej. Nie jest tak, że można go w tym momencie odbudować. Nie ma nic złego w odkładaniu nieuniknionego.
Dokładnie takie same myśli. Chociaż mechanicznie doskonały, reszta samochodu jest zbyt zardzewiała, aby ją uratować (pochodził z północnego wschodu), więc dopóki będzie jeździł, będę go używał do lokalnych wycieczek.
 
#4 ·
Użyłem Tribotex w moim '04 Saaab z przebiegiem 210 tys. km i muszę powiedzieć, że na początku byłem sceptyczny. Ale po przejechaniu około 300 mil hałas silnika wyraźnie się zmniejszył, a obroty na biegu jałowym się ustabilizowały. Zimne rozruchy są również cichsze. Rzadko polecam takie rzeczy, ale użyłbym Tribotex ponownie bez wahania.