SaabCentral Forums banner

Pytanie dotyczące skrzynki klimatyzacji

216 views 7 replies 3 participants last post by  Kevin2003  
#1 ·
Jestem w trakcie naprawy klapy dystrybucji powietrza i nie mogłem dowiedzieć się, do czego służy ta żółta rzecz, czy kontroluje ona część, którą zaznaczyłem na drugim zdjęciu, a jeśli tak, to co robi cała ta rzecz
Image
Image
 
#5 · (Edited)
Istnieje kilka dobrych instrukcji w WIS i kilka bardzo szczegółowych biuletynów serwisowych (TSB) dotyczących naprawy systemu HVAC, ale te informacje były trudne do znalezienia (w WIS i znalezienia TSB) i niezbyt intuicyjne w dostępie.
Poniżej załączam 3 z głównych, które okazały się przydatne do zrozumienia mojego własnego systemu HVAC (model RHD 2004), jeden z nich zawiera dobre szczegóły dotyczące konkretnych części zamiennych dostępnych do napraw.
 

Attachments

#6 ·
W WIS znajdują się dobre instrukcje i kilka bardzo szczegółowych biuletynów serwisowych (TSB) dotyczących naprawy systemu HVAC, ale te informacje trudno było mi zlokalizować (w WIS i znaleźć TSB), i nie były one zbyt intuicyjne w dostępie.

Poniżej załączam 3 z głównych, które uznałem za przydatne do zrozumienia mojego własnego systemu HVAC (model RHD z 2004 roku), jeden z nich zawiera dobre szczegóły dotyczące konkretnych części zamiennych dostępnych do napraw.
Dziękuję bardzo
 
#7 · (Edited)
Należy pamiętać, że w przypadku niektórych dostępnych części naprawczych do tulei HVAC (dla niektórych plastikowych dźwigni) dostępne są zarówno wersje metalowe, jak i plastikowe. Wersja OEM Saaba jest plastikowa (ale jest ulepszoną wersją tej samej oryginalnej części), wersje URO (i niektóre inne marki części zamiennych) są metalowe.

Mimmi (z tego forum) wcześniej zalecał używanie wersji plastikowych (i zna się na częściach Saaba). Myślę, że logika jest taka, że jeśli do tego celu używane są metalowe części zamienne, to najsłabszy „punkt naprężenia” w mechanicznie ruchomych częściach systemu HVAC będzie wtedy głębszą (np. mniej dostępną) częścią systemu HVAC, a jeśli się zepsują, cały system HVAC może wymagać wymiany.
 
#8 ·
Należy pamiętać, że w przypadku niektórych dostępnych części naprawczych "tulei" klimatyzacji (dla niektórych plastikowych dźwigni) dostępne są zarówno wersje metalowe, jak i plastikowe. Wersja OEM Saaba jest plastikowa (ale jest ulepszoną wersją tej samej oryginalnej części), wersje URO (i niektóre inne marki z rynku wtórnego) są metalowe.

Mimmi (z tego forum) wcześniej doradzał używanie wersji plastikowych (i zna się na częściach Saaba). Myślę, że logika jest taka, że jeśli do tego używane są metalowe części zamienne, to najsłabszy "punkt naprężenia" w mechanicznie ruchomych częściach systemu klimatyzacji będzie wtedy głębszą (np. mniej dostępną) częścią systemu klimatyzacji, a jeśli się zepsują, cały system klimatyzacji może wymagać wymiany.
Słyszałem tę samą radę wcześniej, więc zdecydowałem się użyć plastikowej części i dziękuję za odpowiedzi, są bardzo pomocne👍