SaabCentral Forums banner

Vraag over de HVAC-box

1 reading
218 views 7 replies 3 participants last post by  Kevin2003  
#1 ·
Ik ben bezig met het repareren van mijn luchtverdelingsklep en kon er niet achter komen waar dit gele ding voor is, regelt het het deel dat ik op de tweede foto heb gemarkeerd, en zo ja, wat doet dit geheel
Image
Image

#5 · (Edited)
Er zijn enkele goede instructies in WIS en een paar zeer gedetailleerde TSB's voor het repareren van het HVAC-systeem, maar ik vond deze informatie moeilijk te vinden (in WIS en de TSB's te vinden), en niet erg intuĂŻtief toegankelijk.
Hieronder heb ik 3 van de belangrijkste bijgevoegd die ik nuttig vond om mijn eigen HVAC-systeem (RHD 2004 model) te begrijpen, waarvan één goede details bevat over de specifieke vervangingsonderdelen die beschikbaar zijn voor reparaties.

Attachments

#6 ·
Er zijn enkele goede instructies in WIS en een paar zeer gedetailleerde TSB's voor het repareren van het HVAC-systeem, maar ik vond deze informatie moeilijk te vinden (in WIS en de TSB's te vinden), en niet erg intuĂŻtief toegankelijk.

Hieronder heb ik 3 van de belangrijkste bijgevoegd die ik nuttig vond om mijn eigen HVAC-systeem (RHD 2004 model) te begrijpen, waarvan één goede details bevat over de specifieke vervangingsonderdelen die beschikbaar zijn voor reparaties.
Hartelijk dank

#7 · (Edited)
Houd er rekening mee dat voor sommige van de beschikbare HVAC "sleeve" reparatieonderdelen (voor sommige van de plastic hendels), er zowel metalen als plastic vervangingsversies beschikbaar zijn. De Saab OEM-versie is van plastic (maar is een verbeterde versie van hetzelfde originele onderdeel), de URO (en enkele andere aftermarket merken) zijn metalen versies.

Mimmi (van dit forum) heeft eerder geadviseerd om de plastic versies te gebruiken (en hij kent zijn Saab-onderdelen). Ik denk dat de logica is dat als metalen vervangingsonderdelen hiervoor worden gebruikt, het zwakste "spanningspunt" in de mechanisch bewegende delen van het HVAC-systeem dan een dieper (bijv. minder toegankelijk) deel van het HVAC-systeem zou zijn, en als deze breken, het hele HVAC-systeem mogelijk moet worden vervangen.

#8 ·
merk op dat voor sommige van de beschikbare "sleeve" reparatieonderdelen voor de HVAC (voor sommige van de plastic hendels), er zowel metalen als plastic vervangingsversies beschikbaar zijn. De Saab OEM-versie is van plastic (maar is een verbeterde versie van hetzelfde originele onderdeel), de URO (en enkele andere aftermarket merken) zijn metalen versies.

Mimmi (van dit forum) heeft eerder geadviseerd om de plastic versies te gebruiken (en hij kent zijn Saab-onderdelen). Ik denk dat de logica is dat als metalen vervangingsonderdelen hiervoor worden gebruikt, het zwakste "spanningspunt" in de mechanisch bewegende delen van het HVAC-systeem dan een dieper (bv. minder toegankelijk) deel van het HVAC-systeem zou zijn, en als deze breken, het hele HVAC-systeem mogelijk vervangen moet worden.
Ik heb hetzelfde advies eerder gehoord, dus heb ik besloten om het plastic onderdeel te gebruiken, en bedankt voor de reacties, ze zijn erg behulpzaam👍