SaabCentral Forums banner

Vervanging brandstofpomp

212K views 223 replies 83 participants last post by  jvanabra  
#1 · (Edited by Moderator)
Allereerst is de meeste informatie hierin niet meer dan een culminatie van een groot aantal andere threads en mijn eigen ervaring. Ik kan niet genoeg zeggen over de posters in de andere threads, omdat ze duidelijk meer kennis van zaken hebben dan ik, en zeker behulpzaam zijn. Ik zou de lezer lobbyen om hun hulp te gebruiken waar mogelijk en waar ik hier niet duidelijk ben geweest. Ik zou ook alle lezers lobbyen om relevante informatie toe te voegen en eventuele fouten en/of verwarring die ik heb geĂŻntroduceerd te corrigeren.

Ik ben hier een eerdere thread begonnen: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=116993 omdat ik nog geen brandstofpomp op een Saab had vervangen en hulp nodig had. Tot eer van dit forum werd er volop hulp verleend en met ongeëvenaarde hoffelijkheid. Dat gezegd hebbende, en ter bescherming van ons allemaal, inclusief u (de lezer), is het belangrijk dat de lezer de volgende juridische kennisgeving begrijpt voordat hij aan iets gaat werken dat op deze informatie is gebaseerd:

JURIDISCHE DISCLAIMER:

De poster van deze notitie is geen professionele monteur. Als zodanig begrijpt u dat deze informatie niet per se accuraat is en u deze dus op eigen risico gebruikt en ermee instemt dat de auteur(s) hierin niet aansprakelijk zijn voor iets dat u doet, of voor eventuele gevolgen of schade die nu of in de toekomst kan ontstaan.

ER IS GEEN GARANTIE VOOR DE INFORMATIE, WAT DAN OOK. DE INFORMATIE WORDT GELEVERD "ZOALS ZE IS" ZONDER ENIGE GARANTIE, EXPLICIET OF IMPLICIET, INCLUSIEF, MAAR NIET BEPERKT TOT, DE IMPLICIETE GARANTIES VAN VERKOOPBAARHEID EN GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL. HET VOLLEDIGE RISICO MET BETREKKING TOT HET GEBRUIK, DE KWALITEIT EN DE PRESTATIES VAN DE INFORMATIE IS VOOR U. ALS DE INFORMATIE DEFECT OF OP ENIGE WIJZE ONJUIST BLIJKT TE ZIJN, AANVAARDT U DE KOSTEN VAN ALLE NODIGE SERVICE, REPARATIE, CORRECTIE EN EVENTUELE TOEKOMSTIGE AANSPRAKELIJKHEID DIE KAN VOORTVLOEIEN UIT HET GEBRUIK VAN DE INFORMATIE.

IN GEEN GEVAL, TENZIJ VEREIST DOOR DE TOEPASSELIJKE WET OF SCHRIFTELIJK OVEREENGEKOMEN, ZAL DE POSTER VAN DEZE NOTITIE, OF ENIGE ANDERE PARTIJ DIE DE NOTITIE KAN WIJZIGEN EN/OF HERVERDELEN, AANSPRAKELIJK ZIJN JEGENS U VOOR SCHADE, INCLUSIEF ENIGE ALGEMENE, SPECIALE, INCIDENTELE OF GEVOLGSCHADE VOORTVLOEIEND UIT HET GEBRUIK OF HET ONVERMOGEN OM DE HIERIN VERVATTE INFORMATIE TE GEBRUIKEN (INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT VERLIES VAN LEVEN OF LEDEMATEN) OF VERLIEZEN DIE U OF DERDEN LIJDEN OF EEN FALEN VAN DE INFORMATIE OM MET ENIGE ANDERE INFORMATIE TE WERKEN), ZELFS ALS EEN DERGELIJKE HOUDER OF ANDERE PARTIJ OP DE HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE.

Serieus - wees voorzichtig. Werken aan brandstofsystemen is flirten met een ramp. Met de bovenstaande juridische informatie in gedachten, documenteert het volgende een reeks stappen die worden gebruikt om de brandstofpomp in een 1999 Saab 9-3 SE ARC 2.0 Turbo te vervangen:

0) Stap nul is een vereiste stap - lees al die dingen hierboven nog eens. Wees je bewust van wat je als project op je neemt. U neemt alle risico's die aan het project verbonden zijn op u. Je hebt te maken met gevaarlijke stoffen. Benzine is brandbaar en explosief. Houd een brandblusser bij de hand. Wees veilig en wees voorzichtig.

1) Controleer de brandstofmeter en markeer de aflezing ervan voor toekomstige referentie.

2) Koppel de accu los en til de achterstoelen op.

3) Om toegang te krijgen tot de brandstofpomp zonder de benzinetank te laten vallen, kunt u het tapijt en het toegangsgat knippen met een goede schaar en een blikschaar. Hier is een foto van waarmee ik ben begonnen:
Image



Image



4) Verwijder de plastic afdekking die de bedradingsblok en terugslagkleppen van de brandstofpomp beschermt tegen stof en water. Wrik hem gewoon omhoog met de breedste platte schroevendraaier die je hebt. De hoes is nogal zwak, maar hij wrikt prima omhoog.

5) Koppel de draadboom van de pomp los. Steek met een kleine platte schroevendraaier de schroevendraaier plat tussen de connector van de kabelboom en de gele lipjes onder het 'clip'-gedeelte van de kraan. Draai de schroevendraaier voorzichtig zodat de gele liphouders weg van de blokconnector worden gewrikt. Doe dit aan beide kanten terwijl u de connector voldoende omhoog trekt om te voorkomen dat het lipje dat u wrikt terug in de positie valt. Haal vervolgens de blokconnector eruit zodra beide lipjes 'vrij' zijn om niet terug in de positie te glijden. Wees voorzichtig met de lipjes, want ze breken, hoewel niet het einde van de wereld, is geen geweldige zaak. Draai de schroevendraaier gewoon voldoende om ruimte te maken voor de connector om omhoog te bewegen.

6) Spuit met de connector van de kabelboomblok verwijderd wat WD-40 (of een ander redelijk smeermiddel) in de plastic 'nesten' waarin de plastic terugslagkleppen (waarschijnlijk strak) zijn geplaatst. Elke terugslagklep heeft twee o-ringen:

Image


De o-ringen zijn waarschijnlijk strak geworden door het drogen en vastplakken aan de wanden van hun behuizingen. Laat de WD-40 een tijdje (ongeveer 5 minuten) intrekken om het een beetje te laten werken. Je zou zoiets als dit moeten krijgen:

Image



waarop de kleppen al te zien zijn, zodat u het bijbehorende 'nest' kunt zien waarin u het smeermiddel gaat spuiten.

7) Werk *alleen* met de bovenkant van de terugslagklep, direct boven de ronde klepbehuizing, en *gebruik nooit* een gebied of oefen druk uit op de brandstofleiding en/of het 'barbed'-gebied waarop de brandstofleiding is aangesloten, wiebel de terugslagkleppen voorzichtig heen en weer, met behulp van zeer kleine rotaties. Je zult voelen dat ze losser worden naarmate de WD-40 verder inwerkt. HAAS NIET! De terugslagkleppen zijn delicate kleine speeltjes (waarschijnlijk slecht ontworpen) en zullen breken als je ze te hard 'bewerkt'. De afbeelding hier toont het gebruik van een tang direct op het plastic, maar om nog veiliger te zijn, moet u serieus overwegen om de tang te 'buffen' door wat rubber, gevouwen papieren handdoek of iets dergelijks tussen de tang en het plastic te plaatsen:

Image



8) Gebruik *voorzichtig* uw duim om het borglipje dat de klep op zijn plaats houdt terug te duwen. Wrik niet te ver, anders kan de clip-lip breken. Als je er een (of zelfs beide) breekt - er zijn oplossingen (__link__), maar als je redelijk voorzichtig bent, zullen ze niet breken. Terwijl je hem teruggedrukt houdt, draai je de klep verder heen en weer terwijl je hem omhoog trekt. Gebruik niet veel trekkracht, net genoeg om de klep langzaam op te tillen. Ze zullen er prima uitkomen, maar doe jezelf een plezier en weiger absoluut om je te haasten bij deze inspanning.

Op dit punt zou je zoiets moeten zien:

Image



9) Markeer de plaatsing van de brandstofpompconstructie met een Sharpie of een soortgelijke marker. De afbeelding hieronder (die eigenlijk een afbeelding is van toen ik de dop verwijderde) toont de marker in rood, waarvan er twee zijn die moeten worden uitgelijnd voordat u de dop verwijdert: een aan de bovenkant van de brandstofpompconstructie en een bijpassende op de auto zelf.

Image


10) Maak een gereedschap voor het verwijderen van de dopring. Saab heeft hier een speciaal gereedschap voor, maar het is gemakkelijk om een goedkope oplossing te bedenken. Haal wat 1/8" x 1/2" stalen staafmateriaal. Ace Hardware heeft het voor ongeveer $ 2 per drie voet lengte. Een daarvan is prima, knip gewoon wat je nodig hebt. Buig het in de vorm zoals weergegeven in de afbeelding hieronder. De afmetingen zijn 5 en 1/2" breed en ongeveer 3" hoog. Het is niet cruciaal dat u de afmetingen exact krijgt, aangezien u het met 1/8" staafmateriaal een beetje kunt buigen om het aan te passen wanneer u het gebruikt.

Image


11) Plaats het gereedschap in de dopring zoals weergegeven in de afbeelding hieronder. Zorg ervoor dat de 'poten' van het dopringgereedschap zich in de buurt van de binnenrand van de ring bevinden en dus voldoende materiaal op de ringlipjes hebben om tegen te duwen. Gebruik een relatief lang gereedschap dat u tussen de 'poten' van het gebogen staal plaatst (een vijl werkt geweldig omdat het een goede hefboomwerking geeft en goed grijpt), draai het gereedschap terwijl u het naar beneden duwt om de dopring te draaien. Verplaats het gereedschap indien nodig en blijf draaien tot u de dopring de rest van de weg kunt afdraaien.

Image


12) Haal met de dopring verwijderd de pomp eruit. Dit is een frustrerende ervaring tot je er de smaak van te pakken hebt, maar het is te doen. Trek de pompmodule ongeveer een centimeter omhoog en draai hem dan met de klok mee, zeg, 1/4 slag (dwing hier niets, want je zou de vlotterarm kunnen buigen of de vlotter zelf kunnen beschadigen). Op dat moment wijst de vlotterarm ruwweg naar de achterkant van de auto, zodat je de pomp omhoog kunt krijgen en hem uiteindelijk kunt kantelen. Mogelijk moet u een paar vingers in de tank gebruiken om het onderste, canistergedeelte van de constructietank vast te pakken en te helpen positioneren om hem omhoog te trekken. Wees voorzichtig, de verenstalen banden die de bovenkant met het canistergedeelte van de constructie verbinden, zijn scherp. Blijf ook 'daarbinnen' naar beneden kijken om er zeker van te zijn dat geen van de brandstofleidingen van de pompassemblage uw voortgang bij het omhoog en naar buiten trekken van de assemblage blokkeert. Vroeg of laat krijg je hem er ver genoeg uit om hem voldoende te kantelen om de vlotterarm eruit te halen. Forceer dit niet - werk er gewoon mee. Het *zal* eruit komen.

13) Begin met de demontage van de pompassemblage. Er zijn vier clips die de onderste canister van de assemblage op zijn plaats houden. Druk ze in en til de pompcartridge en het zeefilter uit de omhullende canister. Hierna kunt u het zeefilter verwijderen, hetzij vóór, hetzij na het verwijderen van de bedrading en de slangen. De stappen hier verwijderen het zeefilter nadat de pomp/het zeefilter uit de assemblage is gehaald.

14) Koppel de bedradingsterminals los van de pompcartridge. Merk op dat de terminals zo zijn gedimensioneerd dat, ervan uitgaande dat de nieuwe pompcartridge correct gedimensioneerde terminals heeft, u niet kunt verwarren welke draad waarheen gaat. Als u zich zorgen maakt, markeer dan de nieuwe pompcartridge op dit punt, zodat het duidelijk is welke draad waarheen gaat wanneer deze wordt geĂŻnstalleerd. U kunt een punttang gebruiken om de draadterminals te verwijderen, maar wees voorzichtig of buff ze op zijn minst met wat rubber of ander redelijk materiaal, zodat u de terminalbehuizingen niet beschadigt.

-- vervolg in volgende post (antwoord), er waren te veel afbeeldingen voor één post --
 
#2 ·
15) Verwijder de brandstofleiding tussen de pompcartridge en de weerhaak-T-connector. Zie de afbeelding hieronder (merk op dat deze afbeelding de zeef al verwijderd laat zien, dus wees daarvan op de hoogte als je deze nog niet hebt verwijderd).

Image


Om dit te doen, neem je voorzichtig een scheermes, zoals een exacto-mes, en snijd je de brandstofslang tot aan de eerste weerhaak van de plastic fitting. Je hoeft alleen maar genoeg te snijden om een kleine flap te krijgen om de rest van de weerhaakfitting af te pellen.

De slang wikkelt zich om de verenstalen band en eindigt uiteindelijk bij de plastic, weerhaak-T-fitting. Snijd de slang voorzichtig tot aan de eerste weerhaak van de T-fitting, en maak weer net genoeg flap om de slang af te pellen. Wees bij het pellen voorzichtig om de fitting niet te breken of te barsten.

Op dit punt kun je de pomp (en zeef) uit de assemblage verwijderen.

16) Verwijder de zeef van de oude pomp. Het helpt om een beetje WD-40 op de o-ring te spuiten die de zeef op de pompcartridge afdicht (zie de afbeelding hieronder). Werk de WD-40 in door de zeef voorzichtig heen en weer te draaien totdat deze loskomt en soepel beweegt, en verwijder hem dan.

Image


17) Als je nieuwe pompcartridge geen nieuwe rubberen demper heeft (zie de afbeelding hieronder), moet je de demper van de oude naar de nieuwe pompcartridge overbrengen. Dit is wat werk. Voordat je de demper verwijdert, haal je eerst de plastic borgring eraf, zodat je die niet breekt. Het is een delicate plastic ring, dus forceer het helemaal niet. Het moeilijkste is dat je de demper over de elektrische klemmenblok moet krijgen. Schroom niet om WD-40 te gebruiken om dingen te smeren. Merk ook op dat de demper een inkeping heeft die in een van de vier 'rondjes' is gesneden. Er is een bijpassende inkeping op de pompcartridges, dus lijn die correct uit wanneer je hem op de nieuwe pomp plaatst.

Image


Op dit punt is het tijd om de pompassemblage weer in elkaar te zetten, wat een stuk eenvoudiger is dan de meeste van de laatste 16 stappen. Misschien is een pauze op dit punt een goed idee.

17) Plaats de nieuwe brandstofleiding op de weerhaakfitting van de nieuwe pomp en draai deze vast met een slangklem.

18) Plaats de zeef op de nieuwe pompcartridge. Hij schuift er gewoon op, aangezien de nieuwe pomp schoon is en er nog een dun laagje WD-40 op de o-ring zit.

19) Plaats de pomp en zeef in de canister en zorg ervoor dat je de onderkant van de zeef en de rubberen houder aan de onderkant van de canister uitlijnt.

20) Druk de canister terug op zijn plaats en vergrendel de clip-lipjes. Voordat je de clip-lipjes vergrendelt, moet je ervoor zorgen dat je de nieuwe brandstofleiding door de bovenkant van de canister trekt en merk ook op dat je de kleinere (dunnere) slang door het ronde gat aan de bovenkant van de canister moet laten lopen.

21) Plaats nog een slangklem op de nieuwe brandstofleiding en leid de leiding op dezelfde manier als de originele brandstofleiding die in stap 14 hierboven is verwijderd, rond de verenstalen band. Laat wat ruimte over zodat de band de brandstofleiding na verloop van tijd niet doorsnijdt. Zie de afbeelding hier:

Image


22) Sluit de bedradingsaansluitingen aan op de nieuwe brandstofpomp.

23) Plaats de assemblage terug in de tank.

24) Lijn de bovenkant van de brandstofpomphuis uit met de MARKERING(EN) op de tank.

25) Draai de dopring weer op de brandstofpomp vast en gebruik daarbij een nieuwe grote o-ring voor de dop of zorg er in ieder geval voor dat de bestaande in goede staat is.

26) Druk de terugslagkleppen weer op hun plaats (ze gaan er gemakkelijk in, aangezien er nog een dun laagje WD-40 op de o-ringen zit sinds je ze eruit hebt gehaald).

27) Leid de kabelboom (en blokconnector) door de plastic stofkap.

28) Gebruik opnieuw een platte schroevendraaier en wrik voorzichtig de gele connectorclips terug en duw de blokconnector op zijn plaats.

29) Sluit de batterij weer aan.

30) Draai de sleutel naar de 'aan'-stand (niet 'start') en luister of de pomp zichzelf primeert. Controleer op lekken bij de terugslagkleppen en de brandstofleidingen die erop zijn aangesloten.

31) Controleer de benzinemeter om er zeker van te zijn dat deze correct leest. Zo niet, dan moet je waarschijnlijk de pomp er weer uithalen en de bedrading controleren.

31) Start de auto.

32) Sluit het toegangsgat dat je hebt gesneden af. Er zijn talloze gedocumenteerde technieken hiervoor. De meeste gebruiken een nieuw stuk gegalvaniseerd plaatstaal, op maat gesneden en op zijn plaats gevormd door het te buigen. Gebruik dan ofwel zeer korte zelftappende schroeven of 'lijm' het gewoon vast met siliconen.

Ik hoop dat dit de volgende persoon helpt om wat sneller en tegen redelijke kosten weer op de weg te komen.
 
#8 ·
TheSwede221 said:
Ik heb dit allemaal gedaan en nu pompt het 12 psi :( ughhhhhh ik kan het niet uitzoeken, alles pompt maar het zit in een cyclus, er gaat geen druk naar de motor, de monteur zei dat hij de onderste retourleiding heeft afgeknepen en de druk sprong naar 70 psi, ik ben sprakeloos
Betekent dat in dat geval niet dat de brandstofdrukregelaar defect is? De FPR laat de brandstof vrij naar de retourleiding naar de tank
 
#13 ·
Brandstofpomp Failer

tdhite said:
15) Verwijder de brandstofleiding tussen de pompcartridge en de weerhaak-'T'-connector. Zie de afbeelding hieronder (merk op dat deze afbeelding de zeef al verwijderd laat zien, dus wees daarvan op de hoogte als je deze nog niet hebt verwijderd).



Om dit te doen, neem je voorzichtig een scheermes, zoals een exacto-mes, en snijd je de brandstofslang naar beneden tot aan de eerste weerhaak van de plastic fitting. Je hoeft alleen maar genoeg te snijden om een ​​klepje te krijgen om de rest van de weerhaakfitting af te pellen.

De slang wikkelt zich om de veer stalen band en eindigt uiteindelijk bij de plastic, weerhaak-'T'-fitting. Snijd de slang voorzichtig naar beneden tot aan de eerste weerhaak van de 'T'-fitting, en maak weer net genoeg van een klepje om de slang af te pellen. Zorg er bij het pellen voor dat je de fitting niet breekt of barst.

Op dit punt kun je de pomp (en zeef) uit de assemblage verwijderen.

16) Verwijder de zeef van de oude pomp. Het helpt om een ​​beetje WD-40 op de o-ring te spuiten die de zeef op de pompcartridge afdicht (zie de afbeelding hieronder). Werk de WD-40 in door de zeef voorzichtig heen en weer te draaien totdat deze loskomt en soepel beweegt, en verwijder hem dan.

Image


17) Als je nieuwe pompcartridge geen nieuwe rubberen demper heeft (zie de afbeelding hieronder), moet je de demper van de oude naar de nieuwe pompcartridge overbrengen. Dit is wat werk. Voordat je begint met het verwijderen van de demper, haal je eerst de plastic borgring eraf, zodat je die niet breekt. Het is een delicate plastic ring, dus forceer het helemaal niet. Het moeilijkste is dat je de demper over de elektrische klemmenblok moet krijgen. Schroom niet om WD-40 te gebruiken om dingen te smeren. Merk ook op dat de demper een inkeping heeft die in een van de vier 'rondjes' is gesneden. Er is een bijpassende inkeping op de pompcartridges, dus lijn die correct uit wanneer je hem op de nieuwe pomp plaatst.

Image


Op dit punt is het tijd om de pompassemblage weer in elkaar te zetten, wat een stuk eenvoudiger is dan de meeste van de laatste 16 stappen. Misschien is een pauze op dit punt een goed idee.

17) Plaats de nieuwe brandstofleiding op de weerhaakfitting van de nieuwe pomp en draai deze vast met een slangklem.

18) Plaats de zeef op de nieuwe pompcartridge. Hij glijdt er gewoon op, aangezien de nieuwe pomp schoon is en er nog een dun laagje WD-40 op de o-ring zit.

19) Plaats de pomp en zeef in de bus, en zorg ervoor dat je de onderkant van de zeef en de rubberen houder aan de onderkant van de bus uitlijnt.

20) Druk de bus terug op zijn plaats en vergrendel de clip-lipjes op hun plaats. Voordat je de clip-lipjes vergrendelt, moet je ervoor zorgen dat je de nieuwe brandstofleiding door de bovenkant van de bus trekt en ook dat je de kleinere (dunnere) buis door het ronde gat aan de bovenkant van de bus moet laten lopen.

21) Plaats nog een slangklem op de nieuwe brandstofleiding en leid de leiding op dezelfde manier als de originele brandstofleiding die in stap 14 hierboven is verwijderd, rond de veer stalen band. Laat wat ruimte over zodat de band de brandstofleiding na verloop van tijd niet doorsnijdt. Zie de afbeelding hier:

Image


22) Sluit de bedradingsaansluitingen aan op de nieuwe brandstofpomp.

23) Plaats de assemblage terug in de tank.

24) Lijn de bovenkant van de brandstofpomphuis uit met de LINE-markering(en) op de tank.

25) Draai de dopring weer op de brandstofpomp vast en gebruik een nieuwe grote o-ring voor de dop of zorg er in ieder geval voor dat de bestaande in goede staat verkeert.

26) Druk de terugslagkleppen weer op hun plaats (ze gaan er gemakkelijk in, aangezien er nog een dun laagje WD-40 op de o-ringen zit van toen je ze eruit haalde.

27) Leid de kabelboom (en de blokconnector) door de plastic stofkap.

28) Gebruik opnieuw een platte schroevendraaier en wrik voorzichtig de gele connectorclips terug en duw de blokconnector op zijn plaats.

29) Sluit de batterij weer aan.

30) Draai de sleutel naar de 'aan'-stand (niet 'start') en luister of de pomp zichzelf primeert. Controleer op lekken bij de terugslagkleppen en de brandstofleidingen die erop zijn aangesloten.

31) Controleer de benzinemeter om er zeker van te zijn dat deze correct leest. Zo niet, dan moet je waarschijnlijk de pomp er weer uithalen en de bedrading controleren.

31) Start de auto.

32) Sluit het toegangsgat dat je hebt gesneden af. Er zijn talloze gedocumenteerde technieken hiervoor. De meeste gebruiken een nieuw stuk gegalvaniseerd plaatstaal, op maat gesneden en op zijn plaats gevormd door het te buigen. Gebruik dan ofwel zeer korte zelftappende schroeven of 'lijm' het gewoon vast met siliconen.

Ik hoop dat dit de volgende persoon helpt om wat sneller en tegen redelijke kosten weer op de weg te komen.
Image



is dit dezelfde procedure voor saab 900SE v6? bedankt
 
#16 ·
Het is zeer zeldzaam dat een verstopt brandstoffilter de auto ervan weerhoudt te starten; met name een modern EFI-voertuig (elektronische brandstofinjectie).

SaabMax: Hoe kwam de oude pomp uit de test?
Dit wordt gedaan om de lastige CPS (krukaspositiesensor) te isoleren.

De toegang wordt voorzichtig, heel voorzichtig gesneden; maar ik denk dat als een blikschaar wordt gebruikt, het bijna onmogelijk zou zijn om het te verknallen...
Ik heb wat siliconenspray nodig; dit is veel beter dan WD-40 voor de smering van rubber...:cheesy:
 
#17 ·
Brandstofprobleem/Druk

earthworm said:
Het is zeer zeldzaam dat een verstopt brandstoffilter de auto ervan weerhoudt te starten; met name een moderne EFI (electronic fuel injection) auto..

SaabMax: Hoe is de oude pomp getest?
Dit wordt gedaan om de problematische CPS (krukaspositiesensor) te isoleren.

Het snijden van de toegang gebeurt voorzichtig, heel voorzichtig; maar ik denk dat als een blikschaar wordt gebruikt, het bijna onmogelijk zou zijn om het te verknallen...
Ik heb wat siliconenspray nodig; dit is veel beter dan WD-40 voor het smeren van rubber....:cheesy:

De oude pomp is vervangen door een nieuwe en een nieuw brandstoffilter is ook vervangen...en er lijkt geen druk in de leiding te zitten, de auto start niet.......
Waar bevindt de CPS zich en wat moet ik ermee doen?
 
#19 ·
Vervanging nieuwe brandstofpomp

Na het installeren van een nieuwe brandstofpomp rijdt de auto bijna 50 mijl na het tanken, maar ik merk dat de auto niet dezelfde kracht heeft als voorheen (weet niet waarom)...... nu start mijn auto niet meer (ik controleer de drukwaarde aan de voorkant van de auto en de auto heeft veel druk en er komt maar een beetje brandstof uit..... Kan iemand me hiermee helpen?
 
#20 ·
De klep die op uw foto is omcirkeld, is de Schrader-brandstofdruktestklep. Ik raad ten zeerste af om de pin in het midden van deze klep in te drukken, omdat u en de auto besproeid kunnen worden met brandstof als het systeem onder druk staat, wat het geval zal zijn als de motor draait of heeft gedraaid. Dat kan fataal zijn.

Deze klep lijkt op die van mijn V6, en ik kocht een druktestmeter voor ongeveer $32. bij Autozone, hoewel Saab niet op de verpakking stond, paste hij en werkte hij prima. Met de meter correct aangesloten op de Schrader-klep, kunt u bepalen of uw systeem onder druk staat. Het moet onder druk komen te staan tijdens het opstarten, en als dat niet gebeurt, start de motor niet. Het zal onder druk staan ​​terwijl de motor draait (ongeveer 45 psi). Wanneer de motor wordt uitgeschakeld, moet deze een tijdje druk behouden. Na 30 minuten uitschakelen moet deze minimaal ongeveer 22 psi behouden.
 
#25 ·
Het tapijt snijden en de carrosserie doorsnijden (ik persoonlijk maak gewoon twee sneden, trek het staal terug, vouw het dan terug, een paar stukjes ducttape...klaar in een half uur) is DE manier om het te doen. De vervangende WALBRO-pomp moet een weerhaak aan het uiteinde hebben, net als het origineel. In dat geval, knip de oude pomp gewoon af met een scheermesje, gebruik een buisklem om de buis vast te houden, duw de nieuwe pomp erop. Er is genoeg brandstofleiding om niet terug te hoeven vallen op rubberen slangen en klemmen.

Zorg er ook voor dat alle elektrische kabelschoenen er goed uitzien. Af en toe zie je tekenen van oververhitting.