SaabCentral Forums banner
Status
Not open for further replies.

Aero vs. Arc

23K views 22 replies 14 participants last post by  Clermont1  
#1 ·
Czy ktoś może mi powiedzieć, jaka jest różnica między aero a arc?
Patrzę na 9-3 Convertible z 2004 roku i sprzedawca nie jest pewien, czy to aero, czy arc.
 
#3 ·
również koła:

arc = 16-calowe felgi, 10 szprych równomiernie rozmieszczonych,

aero = 17-calowe felgi, 10 szprych w 5-ramiennym wzorze gwiazdy

najbardziej oczywiste, gdy otworzysz drzwi kierowcy, spójrz na próg, a tam powinna znajdować się tabliczka znamionowa z napisem arc lub aero (przynajmniej w sedanie).

jest więcej różnic, które inni prawdopodobnie zauważą :) ale to powinno pomóc na początek.
 
#5 ·
Kilka różnic, o których mogę w tej chwili pomyśleć:

1) Bardziej sportowe zawieszenie
2) Końcówka wydechu jest widoczna (ukryta w Arc)
3) Mały spojler
4) Metalowe wykończenie (? Nie jestem pewien co do tego)

Prawdopodobnie zapominam o kilku innych rzeczach, ale to najbardziej zauważalne moim zdaniem.

Ponadto mój Arc ma emblemat "Arc" na progu drzwi. Ten emblemat można jednak łatwo wymienić, więc nie sugeruj się tylko emblematem.

PS Arc powinien mieć 2.0T (duże "T"), chyba że został pozbawiony oznaczeń.
 
#7 ·
nealetr said:
Czy ktoś może mi powiedzieć, jaka jest różnica między aero a arc.
Patrzę na 9-3 Convertible z 2004 roku i sprzedawca nie jest pewien, czy to aero, czy arc.
Czy coś tu pomijam?

Jeśli z tyłu jest napisane Aero, to jest Aero, jeśli nie, to nie. Jeśli nie widziałeś samochodu, poproś właściciela, aby dla ciebie sprawdził.
 
#9 ·
dabigmandan said:
Czy coś przeoczyłem?

Jeśli z tyłu jest napisane Aero, to Aero, jeśli nie, to nie. Jeśli nie widziałeś samochodu, poproś właściciela, aby dla ciebie sprawdził.

ok tak, jeden będzie aero, a drugi arc, ale istnieją niewielkie różnice w wyglądzie samochodu, jak zauważono. mają ten sam silnik i ten sam poziom, ale zmienili nazwę na aero dla topowego modelu po generacji arc
 
#11 ·
DrifterGary89 said:
ok tak, jeden będzie aero, a drugi arc, ale istnieją niewielkie różnice w wyglądzie samochodu, jak zauważono. mają ten sam silnik i ten sam poziom, ale zmienili nazwę na aero dla najwyższego modelu po generacji arc
Nie jestem pewien, co masz na myśli, aero zawsze było najwyższym modelem, ale pierwotnie nazywał się vector. Saab został zmuszony do zmiany nazwy, o ile wiem. Arc zawsze był modelem środkowym...
 
#12 ·
aero i arc to tak naprawdę nie najwyższe i średnie poziomy wykończenia, oto jak kilku dealerów mi to wyjaśniło (i co czytałem w Internecie):


aero = sportowy model, z metalowymi akcentami wykończenia wnętrza, sztywniejszym zawieszeniem, bardziej agresywnymi efektami wizualnymi i tylnym spojlerem, odsłoniętą końcówką wydechu dla sportowego wyglądu

arc = model zorientowany na luksus, z drewnianymi akcentami wykończenia wnętrza, bardziej miękką jazdą, gładszymi, bardziej wyrafinowanymi efektami wizualnymi, ukrytą końcówką wydechu dla czystego wyglądu

Każda osoba miałaby inne opinie na temat tego, który z nich jest najlepszy, w zależności od tego, czego szuka w samochodzie.

Świetna rzecz jest taka, że ​​nie można się pomylić z żadnym z nich! :D
 
#13 ·
dabigmandan said:
Czy czegoś tu nie rozumiem?

Jeśli z tyłu jest napisane Aero, to jest Aero, jeśli nie, to nie. Jeśli nie widziałeś samochodu, poproś właściciela, aby dla ciebie sprawdził.
Więc jeśli kupię odznakę "Aero" i przykleję ją z tyłu Linear, to czy nagle stanie się Aero?

Odznaki można łatwo zamienić. Oczywiście nie jest to powszechny problem, ale zdarza się, zwłaszcza jeśli samochód został uszkodzony. Albo może samochód został pozbawiony odznak przez poprzedniego właściciela. Jak zauważyli inni, istnieje o wiele więcej definitywnych wskazówek, które wskazują, czy samochód jest Aero czy Arc.
 
#16 · (Edited)
RayC said:
Also my Arc has an "Arc" emblem on the door sill. That emblem can be easily swapped out though so don't go by emblem only.....
Cholera jasna, zostałem oszukany, mam zwykłe czarne progi bez niczego w moim Arc...............Masz zdjęcie, które mógłbym zobaczyć, lub numer części??

SMHarman said:
another quick check is the wood trim around the gear shift etc on the arc and the metal effect on the Aero.
Tutaj brak drewnianych listew, wszystko efekt metalu w moim............(Wymieniłem je zeszłej zimy ;))
 
Save
#17 ·
detroitsaab93 said:
Cholera, zostałem oszukany, mam zwykłe czarne progi bez niczego w moim Arc...............Czy masz zdjęcie, które mógłbym zobaczyć lub numer części??



Tutaj nie ma drewnianych listew, wszystko metalowy efekt w moim............(Wymieniłem je zeszłej zimy ;))
Jestem prawie pewien, że po 2003/2004 usunęli oznaczone progi, aby zaoszczędzić pieniądze. Moje mówią "saab ARC" :)
 
#18 ·
sptsdn said:
Więc jeśli kupię odznakę "Aero" i przykleję ją z tyłu Linear, to czy nagle stanie się Aero?
Wcale tego nie sugerowałem. Potencjalny kupujący zapytał sprzedawcę, czy samochód jest Aero. Sprzedawca nie wie. Najprostszym rozwiązaniem dla obu stron jest więc poproszenie sprzedawcy o sprawdzenie tyłu pojazdu. Jeśli sprzedawca jest nieuczciwy i umieścił odznakę "aero" na samochodzie lub w inny sposób zmodyfikował go w jakikolwiek sposób, aby wyglądał jak Aero, to inna historia. Ale z tego, co słychać, wydaje się, że sprzedawca wie bardzo niewiele o Saabach, więc najprościej byłoby poprosić sprzedawcę o sprawdzenie tyłu pojazdu.Powiedziawszy to, Yspaik przedstawił od tego czasu najlepsze rozwiązanie ze wszystkich. Proste, szybkie, skuteczne.
 
#21 ·
detroitsaab93 said:
Cholera, zostałem oszukany, mam zwykłe czarne progi bez niczego w moim Arc...............Czy masz zdjęcie, które mógłbym zobaczyć, lub numer części??
Myślę, że to tak naprawdę nie jest "emblemat", raczej logo, jak sądzę. Przepraszam za niewłaściwe użycie słowa.

Znalazłem to na saabsite.com. Numer części to 12803114 dla strony kierowcy i 12803117 dla strony pasażera.
 
#23 ·
Dla wszystkich, którzy wciąż tego szukają w latach 2020... :) Począwszy od 2004 roku, 3 poziomy wyposażenia w kolejności
wysokiej ceny/wysokich osiągów:
Aero (poprzednio Vector) 2.0T + (pakiet Aero): dostrojone zawieszenie, 6MT, dwukolorowe, wzmocnione siedzenia, aerodynamiczny
pakiet wykończeniowy. Aero 2.OT = 210 KM + 221 lb*ft, subwoofer montowany na podłodze, światłowodowy dźwięk o wysokiej mocy.
Arc - 2.0T (duże "T" = ta sama większa turbosprężarka, która jest w Aero na większości rynków. (minus pakiet Aero)
Linear- 2.0t (małe "t") - minus wszystkie ulepszenia, które otrzymuje Aero i większość, które otrzymuje Arc.
Jak mówi Rogan, w Ameryce Północnej zarówno Arc, jak i Aero mają silnik B207R (210 KM),
Linear ma silnik B207L (175 KM), czyli 2.0t (mniejsze "t" dla mniejszej turbosprężarki).

Opinia: Jeśli to możliwe, dla osiągów i wartości rezydualnej zawsze staraj się zdobyć Aero/Vector/Viggen,
Manualna skrzynia biegów (wyprodukowana przez Saaba), 6MT manual w Aero, 5MT manual w Arc.
Unikaj automatycznej skrzyni biegów po 2005 roku (2006+ AT wyprodukowane przez Opel/Vauxhall)

Staram się aktualizować sekcję samochodową na moim blogu kilka razy w roku, więc jeśli czegoś mi brakuje, prześlij to. Jest na stronie: https://nelson-wells.com . nelsonwells (at teamclermont com
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.