SaabCentral Forums banner

txlogger - Rejestrowanie danych samochodu Trionic 7 / 8 w 2024 roku

1 reading
3.6K views 7 replies 3 participants last post by  roffe  
#1 · (Edited)
Bezwstydna autopromocja w zestawie

txlogger to nowy sposób logowania samochodów Trionic 7 i 8 w 2024 roku.
Jeśli używasz otwartego pliku bin lub EU0D / FXD2, możesz go również użyć do strojenia na żywo samochodu, a wartości będą zmieniane w ECU w ciągu milisekund

Obsługuje mnóstwo adapterów CANBUS od profesjonalnych po pełne DIY dzięki bibliotece CAN, którą napisałem
CANUSB
CombiAdapter
Just4Trionic
YACA
Canable (z oprogramowaniem układowym slcan)
OBDLink SX, EX
STN1170 & 2120 adaptery
Adaptery J2534, takie jak Drewtech Mongoose GM2 / 3, Kvaser, OBDX Pro, SM2 PRO

Nie obsługuję ELM327, te kable powinny spłonąć w piekle :D

P: Dlaczego to jest lepsze niż pakiety do strojenia?
O: txlogger używa funkcji w oprogramowaniu układowym Trionic7/8, gdzie możemy zdefiniować dynamiczne pids i pobrać je jako jedną dużą blob z wieloma wartościami zamiast składać indywidualne żądania dla każdej wartości. Umożliwia nam to pobieranie danych do 100 razy na sekundę w Trionic 7 i 25 na sekundę w Trionic 8 w porównaniu do pakietu, w którym otrzymasz chwiejne 6-10 punktów na sekundę.

Jest również znacznie bardziej stabilny niż logowanie pakietów.

P: Wymagania?
O: Wymaga systemu Windows 10 i nowoczesnego komputera z przyzwoitą kartą graficzną, ponieważ używa OpenGL do rysowania interfejsu użytkownika.

P: Czy obsługuje adapter XYZ?
O: Być może, wiele kabli jest opartych na STN i prezentuje się jako port szeregowy. Jeśli żaden z istniejących sterowników nie działa, przekaż mi kopię kabla, a zwykle mogę dodać obsługę w ciągu dnia lub trzech.

P: W jakim języku to jest napisane?
O: Golang, nowoczesny język podobny do C od Google

P: Czy działa w systemie Windows XP/7?
O: Nie. Wymagany jest system Windows 10

P: Czy obsługuje Trionic 5?
O: Jeszcze nie i prawdopodobnie nie będzie tak szybki jak w przypadku Trionic 7 i 8, ponieważ Trionic 5 nie ma funkcjonalności dynamicznego pid. Jednak Trionic 5 ma dedykowany interfejs CAN i działa z wyższą szybkością transmisji, więc może być całkiem przyzwoity po zakończeniu.
 
#2 ·
Jeśli używasz otwartego bin lub EU0D / FXD2, możesz go również użyć do strojenia na żywo samochodu, a wartości są zmieniane w ECU w ciągu milisekund.
Dzięki za opracowanie tego programu i zamieszczenie tutaj swoich informacji! :)

Ostatnio przyglądałem się funkcjom, które zawiera, ale mam ograniczone zrozumienie funkcji ECU i tego, do czego można uzyskać dostęp.

1) Czy OpenBIN to podobna funkcja do tej, którą może zapewnić openSID, ale OpenBIN jest zamiast tego implementowany przez wgranie innego bin do ecu, a dane są następnie odczytywane z portu obd2?

2) Jeśli na przykład OpenSID jest zaimplementowany, czy ten program daje nam teraz dostęp do wszystkich czujników silnika, które są podłączone do systemu T7, na przykład ciśnienia w kolektorze? (którego nie można odczytać za pomocą standardowego czytnika obd2), czy też odczytuje on konkretnie dane ze zmiennych ECU (na przykład obroty i prędkość km/h itp.)?

3) Czy możliwe jest przedstawienie danych, do których uzyskuje dostęp z systemu T7, jako wykresu lub tarczy na osobnym wyświetlaczu, np. ekranie jednostki centralnej z rynku wtórnego, czy też wymaga to pełnego tabletu/laptopa z systemem Windows?

4) Jeśli ten program może odczytać znaczną ilość danych z systemu T7, to czym różni się od czujników i danych, do których dostęp ma tech2?
 
#3 · (Edited)
4) prędkość. Tech 2 daje Ci maksymalnie kilka punktów na sekundę. txlogger daje Ci logowanie 25 fps, dając Ci nieskończenie więcej szczegółów tego, co dzieje się podczas stanów nieustalonych. I swobodę wyboru tego, co chcesz zalogować. Jeśli symbol istnieje w ECU, można go zalogować :)
 
#4 ·
Wersja 1.0.13 została wydana i można ją pobrać ze strony txlogger. Domyślne ustawienia wstępne zostały zaktualizowane. Pamiętaj, aby załadować je raz z menu ustawień, aby upewnić się, że ActualIn.n_Engine, Out.X_AccPedal & In.v_Vehicle są poprawnie rejestrowane w Trionic 7. We wcześniejszych wersjach istniały różne ustawienia wstępne w zależności od adaptera CAN. Zostało to naprawione i ustawienia wstępne są teraz takie same dla wszystkich adapterów. Domyślne ustawienia wstępne zostały zaktualizowane, aby odzwierciedlić tę zmianę.
  • Dodano plik WHATSNEW.md, który zostanie wyświetlony po pierwszym uruchomieniu nowej wersji.
  • Mnóstwo optymalizacji kodu, aby panel nawigacyjny i odtwarzacz logów zużywały mniej procesora.
  • Dodano cykl pracy zapłonu (Idc) do panelu nawigacyjnego, możliwy do rejestrowania za pomocą Myrtilos.InjectorDutyCycle po wydaniu EU0D v25, wartość wyświetlania wynosi 0 - 100%.
  • Naprawiono błąd na liście symboli, w którym dodawane były "duchy" duplikatów symboli, gdy ten sam symbol został dodany do listy wiele razy.
  • Zmieniono nazwę symbolu na liście symboli na etykietę zamiast pola tekstowego, a także dodano przycisk kopiowania nazwy symbolu w każdym wierszu.
  • Dodano dodatkowe symbole do menu głównego Trionic 7.
  • Można teraz tworzyć własne ustawienia wstępne, które można wybrać z rozwijanej listy ustawień wstępnych.
  • Dodano program do rysowania logów w odtwarzaczu logów, dzięki czemu można zobaczyć wykresy liniowe zarejestrowanych wartości.
 
#5 · (Edited)
Dziękuję za dalsze informacje!

2) OpenSID to tylko coś do przeglądania dowolnych symboli w ECU. To samo. Pozwoli ci odczytać to, o co prosisz. jeśli czujnik ma symbol. wtedy możesz go zalogować
Czy (lub czy mógłby) ten program również dostarczyć nam danych dostępnych z parametrów diagnostycznych Saab PID? Na przykład jako wyświetlacz numeryczny lub jako funkcja tarczy w podobny (lub znacznie lepszy?) sposób, w jaki czytnik obd-2 połączony z urządzeniem wyświetlającym Android/Windows/Mac może to zrobić obecnie za pomocą programu takiego jak Torque?

Na przykład urządzenia do odczytu typu obd-2 podłączone do portu OBD-2 samochodu mogą uzyskać dostęp do dostępnych informacji o pojeździe (np. danych z "kodów identyfikatorów parametrów diagnostycznych pokładowych", które można zażądać jako danych z pojazdu).
  • jeśli Twój program może uzyskać dostęp do tych PID-ów w T7 saab, czy może (lub czy byłby w stanie w przyszłości) również wyświetlać listę specyficznych dla Saaba PID-ów, do których ogólne czytniki obd-2 nie mają dostępu
  • o ile wiem, obecnie możemy edytować tylko programy takie jak Torque, aby dodać ogólny wyświetlacz czujnika (jako tarczę lub numeryczny), a następnie możemy nadać mu dowolną nazwę, ale ten dodany wyświetlacz nie ma dostępu do PID modelu/marki pojazdu, który nie jest zaprogramowany do odczytu/dostępu (np. Saab 9-5 lub 9-3 ciśnienie w kolektorze). Oprogramowanie czytnika (jak torgue na przykład) nie jest dostosowane do zrozumienia/odczytu/rozpoznawania danych z czujników Saaba, więc nadal nie może pobrać tych danych ze wszystkich innych czujników pojazdów Saab (więc nie może ich wyświetlać).
Widziałem, że czytniki OBDLink SX, EX marki/modelu obd-2 są polecane przez użytkowników, którzy flashują/reprogramują swoje ECU Saaba, ale czy coś przeoczyłem i czy te urządzenia OBDLink SX, EX marki/modelu mogą już odczytywać wszystkie specyficzne dla Saaba PID-y? (lub czy te lepszej jakości urządzenia obd2 mogą teraz uzyskać dostęp do tych specyficznych dla Saaba kodów w połączeniu z Twoim nowym programem?)
3) wymaga systemu Windows. Wolę tablety Microsoft Surface Pro Windows, więc nie muszę wozić ze sobą pełnego laptopa. W następnej wersji będzie plotter
dobra logika i wybór :) przyglądam się podobnemu urządzeniu tabletowemu z tych samych powodów (do użytku z klonem tech2 lub czytnikiem obd-2 systemu Windows itp.)
4) prędkość. tech 2 daje ci maksymalnie kilka punktów na sekundę. txlogger daje ci 25 fps logowania, dając ci nieskończenie więcej szczegółów tego, co dzieje się podczas stanów nieustalonych.
i swobodę wyboru tego, co chcesz rejestrować. jeśli symbol istnieje w ecu, można go zalogować :)
poprawa prędkości jest świetną funkcją, ale czy możemy teraz odczytać wszystkie te same czujniki, do których tech2 daje nam dostęp, aby monitorować je i wyświetlać w czasie rzeczywistym. moja wiedza techniczna na ten temat jest ograniczona, ale o ile rozumiem:
  • wszystkie czujniki pokładowe Saaba (silnik i inne) generują dane, które Tech2 może odczytać i do których ma dostęp, a te informacje są znacznie większe i bardziej obszerne niż to, co mogą zapewnić kody PID? tech2 może wysyłać sygnały interogacyjne do każdego czujnika, aby zmierzyć jego stan zdrowia i odczytać z niego dane na żywo.
  • każdy błąd wykryty przez elektroniczne systemy monitorowania Saaba jest zapisywany na pokładzie (w ECU?) jako kod błędu (który ma tag PID?), a następnie czytnik obd-2 może odczytać (niektóre lub wszystkie) te zapisane ogólne i specyficzne dla Saaba kody PID.
Jeśli to prawda, odczytywanie i wyświetlanie specyficznych dla Saaba PID-ów lub danych z czujników Saaba (na czytniku tech2 lub obd-2) może być dwoma bardzo różnymi systemami (z pewnym stopniem nakładania się, np. czytnik obd2 może pobrać kody błędów i wyświetlić niektóre dane z czujników w czasie rzeczywistym, takie jak RPM, ale nie wyświetlać wszystkich czujników, do których tech2 ma dostęp?).

Na koniec: jeśli ktoś zainstalował cyfrowy czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju (obecnie wyświetlający dane na dedykowanych analogowych wskaźnikach dodanych do deski rozdzielczej), czy dane z tych czujników można również dodać i wyświetlić na ekranach używanych do Twojego programu na tablecie z systemem Windows? (i jakiego rodzaju dodatkowy komponent/urządzenie elektroniczne byłoby do tego potrzebne, np. może combiadaptor lub konfiguracja typu arduino?)
 
#6 · (Edited)
Kody PID to tylko skrót do symbolu. Jest więcej symboli niż PID-ów. txlogger może faktycznie odczytywać więcej informacji i szybciej niż Tech2, ale wymaga od UŻYTKOWNIKA wiedzy, co chce monitorować. Dostarczamy tylko ustawienia wstępne z najczęściej używanymi podczas strojenia samochodu. Następnie musisz określić własne symbole, które chcesz rejestrować (jest ich około 4000 w Trionic 7 i około 7000 w Trionic 8).

Obecnie nie ma nic do odczytywania kodów DTC z samochodu.

Widziałem czytniki OBDLink SX, EX marki/modelu obd-2 polecane przez użytkowników, którzy flashują/reprogramują swoje ECU Saaba, ale czy coś przeoczyłem i czy te urządzenia OBDLink SX, EX marki/modelu mogą już odczytywać wszystkie specyficzne dla Saaba PID-y?
Tak, to prawda. Odczytywanie PID-ów to tylko abstrakcja, która ma na celu udostępnienie małego podzbioru tego, co faktycznie się w nich znajduje, aby przestrzegać standardów diagnostycznych dla ogólnych narzędzi skanujących. Te kable CANBUS zawsze miały niezbędne możliwości odczytu wszystkich wartości, po prostu brakuje im oprogramowania, aby to zrobić.

Na koniec: jeśli ktoś zainstalował cyfrowy czujnik ciśnienia oleju i temperatury oleju (który obecnie wyświetla dane na dedykowanych analogowych wskaźnikach dodanych do deski rozdzielczej), czy dane z tych czujników można również dodać i wyświetlić na ekranach używanych do Twojego programu na tablecie z systemem Windows? (i jaki rodzaj dodatkowego komponentu elektronicznego/urządzenia byłby potrzebny do tej integracji, np. może combiadapter lub konfiguracja typu Arduino?)
Mamy obecnie wsparcie dla jednego takiego urządzenia, którym jest ECUMaster Lambda To Can
Musielibyśmy zbudować jakiś adapter mostkowy, który albo konwertuje sygnał na sygnał CAN i umieszcza go na PBUS, albo zbudować urządzenie USB, które podłącza się do komputera i służy do zbierania wartości. Być może urządzenie ma nawet port szeregowy/USB, dzięki czemu możemy odczytywać z niego dane bezpośrednio.

CombiAdapter ma 1 lub 2 wejścia ADC iirc, moglibyśmy potencjalnie wykorzystać to do dodania zewnętrznych czujników, ponieważ mam już działające wsparcie dla komunikacji z nim.

Akceptuję darowizny sprzętowe, jeśli ludzie chcą, aby dodano obsługę urządzenia XYZ w txlogger.

Wydalem tysiące dolarów z własnej kieszeni, kupując wszystkie kable, które wymieniłem jako obsługiwane, aby upewnić się, że działają zgodnie z przeznaczeniem.

Maptun w Szwecji był na tyle uprzejmy, że zasponsorował adapter Lambda To Can z czujnikiem WBL.
Kvaser AB hojnie zasponsorował mnie adapterem Kvaser Leaf Light V2, którego użyłem razem ze starym oprogramowaniem z SAAB, aby odtworzyć wiele rzeczy używanych w tym projekcie.