SaabCentral Forums banner

Kod silnika: P0501 Zakres/wydajność czujnika prędkości pojazdu

30K views 6 replies 4 participants last post by  bad01flstc  
#1 ·
Te błędy pojawiły się na SID mojego 93 2.0T z 2006 roku.

Awaria kontroli stabilności
Awaria kontroli trakcji
Awaria ABS
Awaria hamulców

Prędkościomierz spadł do 0 i nadal działał dobrze, dopóki nie dotarłem do świateł. Udało mi się uruchomić ponownie samochód i błędy (tego dnia) nie powróciły. Miałem te awarie w 3 różnych sytuacjach i początkowo przypisałem je do zimnej pogody (-20C lub zimniej), ponieważ zdarzały się tylko w bardzo zimne poranki. Zeskanowałem kod silnika i otrzymałem błąd P0501 Vehicle Speed Sensor Range/Performance.

Czy jest to usterka, która powinna mnie martwić? Jakieś pomysły, co dokładnie może być nie tak i ile kosztowałaby naprawa?
 
#2 · (Edited)
Mam dokładnie ten sam problem, który zgłaszasz, z tym że u mnie doszło do tego stopnia, że występuje za każdym razem, gdy uruchamiam samochód. Kilku członków forum zasugerowało, że ten problem może być związany z kilkoma elementami wymienionymi poniżej:

1) Okablowanie czujnika prędkości tylnego koła (ludzie na forach sugerowali, że niektóre z naszych samochodów mogą być podatne na uszkodzenia okablowania czujnika prędkości wzdłuż tylnej osi napędowej, co może prowadzić do nieciągłości).

2) Niektórzy sugerowali podłączanie i odłączanie czujników prędkości przy kołach, aby wyeliminować możliwość złego/bardziej rezystancyjnego połączenia prowadzącego do nieprawidłowych odczytów przez komputer.

2) Czujnik prędkości tylnego koła po stronie kierowcy może wymagać wymiany (jest wbudowany w piastę, dlatego piasta musi zostać wymieniona)

3) Niektórzy sugerowali, że może to być moduł ABS.

W ten weekend przetestuję teorię nieciągłości okablowania i zmierzę rezystancję na wszystkich czujnikach prędkości kół, aby sprawdzić, czy któryś wykazuje większy/mniejszy opór niż inne, aby spróbować wyizolować potencjalny problem z czujnikiem prędkości koła.

Przykro mi słyszeć, że masz ten problem, ale cieszę się, że nie jestem jedyny i być może możemy pomóc sobie nawzajem znaleźć tańsze rozwiązanie niż ślepe wysyłanie samochodu do serwisu.

aerojon zamieścił ten link w innym wątku, który może pomóc.

http://www.saabscene.com/forum/index.php?showtopic=31655554
 
#4 ·
Przetestowałem tylną wiązkę i nie wykazała ciągłości. Przetestowałem każdy czujnik przy kołach i każdy tylny czujnik nie wykazywał ciągłości z nieskończonym oporem. Wiązka (zmostkowana) wykazywała pełną ciągłość.

Przetestowałem jeden przedni czujnik (piasta i czujnik wymienione około rok temu), aby upewnić się, że mój multimetr nie generuje fałszywych odczytów. Wykazał odczyt 3,4.

To prowadzi mnie do wniosku, że moje tylne czujniki prędkości kół wymagają wymiany.

Ebay ma parę wystawioną za 200 $ (piasta i czujnik). Niestety, to będzie następny krok.

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi - byłbym bardzo wdzięczny.
Kooby
 
#5 ·
Błędy SID zniknęły wiosną, latem i jesienią, więc nie zawracałem sobie głowy wymianą piast, mimo że je kupiłem (jestem leniwy), ale znowu jest zimno, więc......

Wrócili!!

Właśnie wymieniłem tylne piasty (obie, żeby być pewnym). Samochód uruchamia się bez błędów SID, ale po krótkiej przejażdżce znowu pojawiają się wszystkie powyższe błędy, z wyjątkiem tego, że prędkościomierz nadal działa. (więc prawdopodobnie jeden z tylnych czujników prędkości był uszkodzony).

Słyszę buczenie z modułu ABS, a następnie pojawiają się wszystkie powyższe ostrzeżenia, po których następuje "awaria hamulców - zatrzymaj się bezpiecznie" - LOL.

Zamierzam odczytać moje kody.

Uwielbiam elektryczną rozrywkę w tym samochodzie zimą. - Uwielbiam sposób, w jaki ten samochód prowadzi się, przyspiesza i hamuje, nie wspominając o niesamowitym sprzężeniu zwrotnym z kierowcą - nienawidzę ciągłych napraw PIA.

Wszelka pomoc/doświadczenia byłyby bardzo mile widziane.

Dzięki
 
#6 ·
Właśnie zamieściłem nowy wątek na temat czegoś podobnego lub identycznego w odniesieniu do zimnej pogody, pompy ABS i kodu P0501.

Moja lampka ostrzegawcza znika (z wyjątkiem kontrolki silnika, która zapaliła się po raz pierwszy dziś rano), gdy zatrzymuję i uruchamiam samochód.
Zazwyczaj daje mi ostrzeżenie, jeśli wyjeżdżam za szybko na zimnie, zamiast pozwolić samochodowi się trochę rozgrzać.
 
#7 ·
2006 Saab 93

Śledziłem Twoją komunikację z Twoimi światłami ostrzegawczymi Saaba (kontrola trakcji itp.) i gaśnięciem. Mam ten sam problem i chciałem tylko podziękować za podanie problemów z czujnikiem prędkości. Mój przyjaciel wpadł któregoś dnia i podłączył swoje narzędzie diagnostyczne do mojego komputera i pojawił się kod czujnika prędkości. Myślę, że zmienimy go i pomodlimy się, żeby to był jedyny problem!